Gå til innhold

Nødpass til Indonesia (Bali)

simenmas

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal dra til Bali på mandag og selvfølgelig så er passet søkk-vekk. Er det noen som har erfaring med å dra til Indonesia med nødpass? Jeg har saumfart google og ambassade sidene men finner ikke noe informasjon på dette. Jeg kan heller ikke ringe til ambassaden fordi det er stengt i helgen.

Så derfor spør jeg: Er det noen som har erfaring med å reise til Indonesia med nødpass?

Hilsen

Simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tar du en tur til politihuset for å skaffe deg dette nødpasset.

??? Spørsmålet er ikke hvor dette skaffes. Spørsmålet er om det er noen spesielle regler i Indonesia som gjør at man ikke kan dra dit med nødpass. Jeg får sikkert svar på dette på mandag, men greit med litt "peace of mind" hvis noen har reist dit med nødpass tidligere.

Lenke til kommentar

??? Spørsmålet er ikke hvor dette skaffes. Spørsmålet er om det er noen spesielle regler i Indonesia som gjør at man ikke kan dra dit med nødpass. Jeg får sikkert svar på dette på mandag, men greit med litt "peace of mind" hvis noen har reist dit med nødpass tidligere.

Såvidt jeg vet er det bare USA du ikke kan reise til på et nødpass. Tror ikke du behøver å bekymre deg noe for det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nødpass er bare et erstatnings objekt for et vanlig pass med begrenset gyldighetstid gjerne på 90 dager som er vanlig. Selvfølgelig kan du reise hvor du vil med dette nødpasset så lenge det er nøytralt. Det vil si at du ikke har vært i et land som er fiende med det landet du skal til og har fått stempel i passet. For noen land liker dette svært dårlig. For eksempel man reiser ikke til Iran med et israelsk stempel i nødpass eller vanlig pass for ellers kan man få problemer med å komme inn.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er det bare USA du ikke kan reise til på et nødpass. Tror ikke du behøver å bekymre deg noe for det.

Takk for svar, det er det jeg også kom frem til etter en times tid på nettet. Rart at man ikke finner noe info på dette. I nboen tilfeller kan man ogsp skaffe ordinært pass på dagen hvis man er tidlig ute. Håper på det beste!

Lenke til kommentar

Nødpass er bare et erstatnings objekt for et vanlig pass med begrenset gyldighetstid gjerne på 90 dager som er vanlig. Selvfølgelig kan du reise hvor du vil med dette nødpasset så lenge det er nøytralt. Det vil si at du ikke har vært i et land som er fiende med det landet du skal til og har fått stempel i passet. For noen land liker dette svært dårlig. For eksempel man reiser ikke til Iran med et israelsk stempel i nødpass eller vanlig pass for ellers kan man få problemer med å komme inn.

Ser ut som det ordner seg. Nødpass kan skrives med en gyldighet på 1 år siden Indonesia blandt annet krever at passet skal være gyldig 6mnder etter endt reise. Takk for svar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dessuten så vil du får nærmere informasjon om bruken til nødpasset i det øyeblikket det blir utstedt på politihuset eller ved ambassaden. Får du ikke svar på det du trenger i dokumentene som følger med så kan du gjerne stille dem noen spørsmål.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Er nå i Singapore og har mistet mitt normale pass. Erstatningspass mottatt fort og greit på den norske ambassaden, men fikk beskjed om at visa on arrival til Indonesia ikke er gyldig for nødpass. Dersom man har nødpass må man ha visum. Reiste dermed til den Indonesiske ambassaden, der det samme ble bekreftet. skjema for visumsøknad måte leveres, ventetid for visum er to virkedager, i beste fall på tampen av neste dag dersom man er tidlig ute på innleveringsdsg, men ingen garantier om dette.

Håper dette kan være til hjelp for andre i tilsvarende situasjon, dette skal visstnok ikke bare gjelde Indonesia men kan gjelde andre land der man normalt har mulighet for on arrival-visum. Best å få det bekreftet fra ambassade/konsulat før man reiser så man ikke risikerer å ikke kunne entre landet man reiser til.

Lenke til kommentar

er noen år siden nå, men jeg fikk passet mitt revet i stykker i av grensevakta ut av Tajikistan fordi jeg nekta og betale 200dollar i bestikelse (inn i kyrgystan og kina var det ikke noe problem med ødelagt pass siden hadde brev fra UD som ba de slippe meg inn pga nermeste ambassade var i Kina) men fikk nytt vanelig pass på 3 dager i Kina.

fikk nytt vanelig pass i Malaysia i Januar i år pga det gammle var fult, tok 5dager.

så har man tid til og vente litt så får man vanelig pass i utlandet lett

Lenke til kommentar

er noen år siden nå, men jeg fikk passet mitt revet i stykker i av grensevakta ut av Tajikistan fordi jeg nekta og betale 200dollar i bestikelse

Slapp han unna med det?

var ikke noe jeg kunne gjøre, når man sitter på en grense overgang høyt oppe i Pamir og det er en kraftig snø strøm utafor, alle andre vi jeg møtte som kryssa den grensa hadde problemer også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...