Gå til innhold

GamingPC Wxp eller W7?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny dedikert spill-pc. Har Wxp fra før. Prøver å spare penger der jeg kan, så vil gjerne beholde Wxp fremfor å betale 6-900 for W7. Hva er ulempene med å beholde Wxp fremfor å oppgradere til W7 - i forhold til spill ?

Noen spm som dukker opp :

* Er det noen reel forskjell på den grafiske kvaliteten mellom Directx 9/10/11 ?

- verdt pengene i forhold til den grafiske forbedringen og øket krav til ytelse og tilsvarende lavere frps ?

* Er det noen reel forskjell i hastigheten på Wxp/W7 - i forhold til spill ?

* Finnes det spill som ikke støtter Directx 9 / Wxp ?

- Vet om 1 spill til dags dato.

* Har 64 bit fremfor 32 noe å si i forhold til spill?

Takk for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for linken Adamlop :)

Resultatet var vel som forventet. Minimale forskjeller med singel GPU. Litt større forskjell med flere. Har bare planlagt en GPU, så mulig jeg bare holder meg til Wxp. Også litt forskjell mellom 32 vs 64 bit, men helt minimale.

Nå mangler bare en oversikt over den grafiske forskjellen mellom DirectX 9(Wxp) 10(Vista) 11(W7) i ett og samme spill. Prøver å finne en side som viser kun ett (1) bilde, men fader over for hvert av de tre directx versjonene. En hau med bilder som man skal se fram og tilbake på blir bare rotete. De bruker denne "teknikken" i Gamespots Mafia2 Harware Performance Guide. Her.

Fint hvis noen finner en side som bruker denne teknikken til å sammenlikne Directx bilder fra hvilket som helst spill. Jeg har ikke funnet en...enda ;)

Endret av dapre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...