Gå til innhold

Installere RedHat

Anbefalte innlegg

/me rister oppgitt paa hodet.. :shrug:

Red Hat er en bra distro til baade desktop og som server.

Men for guds skyld la oss slutte aa slenge dritt om andre distro'er og konsentrere oss om aa faa flere over paa linux plattformen og vekk i fra Microsoft. Det er det som ER det viktigeste.. eller hva ?

Jeg er forsåvit enig, og beklager sånn delvis innlegget mitt lenger oppe.

Jeg har ikke erfaring med RH9, men med RH8.

Jeg synest at det er viktig at nybegynnerne får gode distroer, slik at de får ett godt intrykk.

Distro er jo egentlig en smakssak!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Distro er jo egentlig en smakssak!
Joda, i høyeste grad, men nybegynnere trenger rettleding til hvilken distro de først skal velge. For hvis de f.eks. velger LFS eller Gentoo som første distroen deres, så skal de ha mye pågangsmot for å bruke Linux mye...
Lenke til kommentar

Hei igjen alle sammen,

dere nevner at jeg kun trenger kun å laste ned 3 av filene... hvile 3 er dette?

Jeg har forsøkt å finne noen tutorials til hvordan man installerer RedHat men de er av dårlig kvalitet... er det noen som har noen bra linker til engelse eller norske guider?

Lenke til kommentar

La meg først gratulere deg med valget av redhat..

Du trenger filene som jeg ikke husker navnet på, men når du kommer deg inn i redhat iso mappa så vil du se at de ligger 6 iso-filer der, du trenger bare de tre første iso'ene

Og du trenger ingen guide for å installere redhat, det er meget enkelt.. pass bare på å ha ledig plass på harddisken

Lenke til kommentar
Hei igjen alle sammen,

dere nevner at jeg kun trenger kun å laste ned 3 av filene... hvile 3 er dette?

Jeg har forsøkt å finne noen tutorials til hvordan man installerer RedHat men de er av dårlig kvalitet... er det noen som har noen bra linker til engelse eller norske guider?

Du trenger filene som har navn a la "shrike-i386-disc1.iso", her trenger du disc1, disc2 og disc3. Filene med SRPMs er source RPMS, de trenger du ikke for å installere redhat...

For en liten guide om installering/nedlasting se også redhat sin howto. Og fyldig dokumentasjon på hvordan du installerer Redhat9 (pdf/postscript/html format) finner du her. Mange andre gode dokumenter her også, både for erfarne og nye redhat-brukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...