Gå til innhold

Forskjellen mellom GDDR2 og DDR2, og støtter HK'et mitt GDDR2?

cesar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjører en 7 år gammel Dell Dimension 4600. Jeg har oppgradert RAM til 2.5GB. Og kjøpt inn et NVIDIA GeForce 7600GS -skjermkort. Nå er det fortsatt en stund til en ny data kommer, og jeg vil gjerne ha et bedre skjermkort.

Men valgene er få, fordi hovedkortet mitt bare støtter AGP.

Jeg har sett litt rundt, og dette skjermkortet ser ut som det beste valget. http://www.dustinhome.no/pd_5010315678.aspx

Jeg har ikke funnet en fin oversikt over hva hovedkortet mitt støtter, men jeg har sammenligna 4650-kortet med 7600GS;

Begge trenger AGP x8.

7600GS kortet har DDR2 minne, mens 4650 har GDDR2.

Hovedkortets chipset er "Intel i865p/pe/g/i848p"

Hva er forskjellen mellom GDDR2 og DDR2?

Støtter hovedkortet mitt GDDR2?

Kommer jeg til å få noe problemer med de andre tilslutningene? (DVI/VGA/HDMI)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på GDDR2 og DDR2 er at GDDR2 minnet egentlig ikke er rent DDR2 minne, men noe midt mellom DDR og DDR2, og GDDR minne en betegnelse som brukes for minne på grafikk/skjermkort. DDR2 minnet er raskere enn GDDR2 minne.

Du trenger ikke å bekymre deg om hovedkort ditt støtter GDDR2 minne eller ikke. Men om nødvendig kan skjermkortet bruke hovedkortet sitt minne (DDR2).

Kort sagt, du bør ikke få noe problem med skjermkort selv om det har GDDR2 minne.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Tror nok jeg kjøper kortet. GDDR eller ikke, 4650 kortet er raskere enn 7600GS.

HD 4650 er nok raskere enn 7600 GS, dessverre er AGP forlengst et gammelt grensesnitt når det er snakk om skjermkort. Det er vel ikke lenge før PCI-E 3.0 er på markedet.

Lurer du på hvilket skjermkort som er raskest, finner du en sammenligning på denne siden. Obs, her er det snakk om PCI-E skjermkort. Jeg vet heller ikke om den benchmarken de bruker er 100 % pålitelig.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...