Eplesaft Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hei. Postet dette originalt i "PC-spill"-forumet, men fant ut at dette var en bedre plass å poste tråden i. Har særdeles lav kompetanse når det gjelder DVD-rom og feilsøking med dette. Har hatt et problem med noen få spill. Det som er, er at det er noen få DVD/CD-er får jeg ikke lest av. Jeg hører at DVD-romet arbeider, men jeg får ikke opp noe. Det står at DVD RW-stasjonen er tom, selv om det er noe inni. PC-en er fra 2008, og fant ut at jeg hadde dette DVD-romet: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk (tatt direkte fra ordrebestilling). Spillet det gjelder er Medieval Total War 2. Har i tillegg som jeg kan huske hatt det samme problemet med Red Alert 3. Mulig at det også er noen andre CD-er/DVD-er som ikke funker, men de kommer jeg ikke på i farta. Må være DVD-romet det er feil med, for det funker å installere spillene på andre PC-er. Noen som har hatt lignende problem? Trenger jeg drivere, og i så fall: hvor finner jeg de jeg trenger? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Selv om PCen "bare" er 2 år gammel kan det være fornuftig å rense DVD-enheten. Benytt egne plater beregnet for dette. Lenke til kommentar
Eplesaft Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Selv om PCen "bare" er 2 år gammel kan det være fornuftig å rense DVD-enheten. Benytt egne plater beregnet for dette. Litt i tvil om det har noe med at det er rusk i DVD-en, ettersom det er veldig få CD-er/DVD-er jeg har hatt dette problemet med. Noen andre tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå