ÅdneD Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Har planar om å ta bilete av ei i klassen som driv med turn. Har snakka med ho, og ho er lett med. Planane er meir eller mindre klare, men treng litt tips fyrst. Er det noko som er veldig galt, trur deko det kan fungera? Ho er ein flott modell; samarbeidsvillig og vakker. Idé: Lettkledd Victoria i diverse turnpositurar. Evt. tights/turndrakt. Svartkvitt, med heile ho i bilete. Svart, evt. delvis opplyst bakgrunn, Victoria opplyst på ein enkel "dramatisk" og "hemeligheitsful" måte. Sølvaktig look med kvite highlights. Sprayflaske? Stikkord: Former, turn, kontrast, glins Lys: Skulen sine studiblitsar. Kraftig softbox frå sida, for å få kontrast og soft lys. Eit stykke frå bakgrunnen, slik at den ikkje får lys på seg. Muligens "antireflektor" på motsatt side av blitsen. Budskap: Få fram victoria som trunar, med fokus på kropp og trening. Visa ho som ein atletisk person. Kontrastfylt lys får fram former og er litt hemmeligheitsfult, for å skapa spenning i bileta. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Silhuett i et grasiøst hopp - gjerne svarthvitt og tatt skrått nedenfra. Klisje, men ofte fint. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Mhm, litt slikt eg tenker. Ikkje heilt siluett, men litt former - tenk akt foto. Korleis trur de det kjem til å gå mtp. lyset? Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Nå er ikke jeg noen spesialist på foto..men dette ble iallefall gjort med 2 blitser bare.Så skulle tro du hadde en hel del du kunne gjøre med det av lys du beskriver. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Eg tenekr litt meir slik: Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Du vil jo bare ha ho naken! Fullframe - Atle J. Goutbeek dette r bilder av dansere, men burde vel gi litt inspirasjon uansett 1 Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Takk for linken, mykje bra der. Får vel prøva meg fram. Godt mulig eg får sjansen igjen om alt går skeis. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Det du må gjøre, uansett om det går skeis eller ikke, si at det gikk skeis... Går det bra, vis henne bildene og si at du får til bedre, og eller at du har nye idèer... Er bildene over hennes forventning vil hun garantert ta nye da hun vil ha enda bedre. (Da må selvfølgelig ta bra bilder neste gang, eller si at du digger de nye, så hun ikke tror du er helt bak mål) Er de dårlige, finn ut hva som gikk galt, og fortell henne det, og hva du har tenkt på så de kan bli bedre. Som jeg ofte har lært meg å si til modellene, vi trenger kun ETT bra bilde, så er shooten vellykket. det værste jeg vet er at noen presenterer så og si 10 like bilder fra samme shoot, da er det bedre å vise frem kun det ene som ble bra... Du ber om sammenlikning, og det ene bildet er sjeldent bedre enn det andre, og man ser da svakheter du kunne spart deg for. Husk dette når du tar bilder med henne, forklar henne at selv om hun får 50 bilder av deg + 10 retusjerte MÅ hun ikke legge alt på facebook med en gang, heller får 3-4 virkelig gode bilder over flere shooter. da har du i tillegg flere annlednigner å øve deg på. Det du også kan gjøre, siden turn-fotografering er en positurshoot mer enn lysplasseringsshoot (jadada, skygger må stemme osv) men om positurene suger hjelper det ikke med bra lyssetting. ta med deg et lite ark på innelomma/telefonen med bilder du vil herme etter. Det er ingen grunn til å ikke gjøre det som er gjort før, det funker som oftest. Bare et tips 2 Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Tusen takk, skal ha det i bakhovudet. Går i klasse med ho, så kommunikasjonsmessig er det ikkje så stress, ganske uformelt. Vurdere no å flytta heile seansen opp i gymsalen, men med same lys. Kunne kanskje blitt fancy med ribbevegg og anna miljøting i bakgrunnen. Satse framleis på minimalistisk SW look. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Ville droppet noe i bakgrunn, svart mot bom og apparater og modell, ribbevegger vil bare distrahere... Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Problemet er at det er lite turnapparater tilgjengelig. Kan kanskje ta nokon i salen for å få litt romfølelse, og så prøva med ribbevegg. Evt. berre ta alt i studio. Kanskje ha ein silhuett med lys bakantfrå mor ribbevegg, for å skilla dei litt? Trur eg prøve det. Tenke å køyra safe fyrst, slik at eg får nokre greie bilete, også eksperimentera etterpå. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Reaksjon når jeg leste førstepost "Aha, noen som har gått/går MK på VGS". Synes Mr.Olsen sin post var god, selv om det virker som du kjenner personen godt, og da er det ofte ikke så vanskelig å kommunisere. Fint for andre å lese. Om du skal ha med ribbevegger osv, så anbefaler jeg deg virkelig å lyssette de seperat, ikke ta hun så nærme at hovedlyset treffer, og IHVERTFALL ikke la de ligge halveis eksponert som en halveisopplyst bakgrunn som bare er der. Kjør enten ett fint og jevnt lys, eller en spot kan også også funke(det jeg ville valgt). Bruker du en spot / grid så pass på hvor den er plassert ifht henne Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Går andre året no, ja. Tenkte å lysa ribbeveggen sepparat, ja. Tenkte spot for å få litt "vignetering", men eg veit ikkje om eg kjem til å gjennomføra det med ribbevegg. Tar nok nokre med lys ála det eg la ut, og nokre silhuettar med baklys. Tok dette idag, og prøvde å få til lyset eg tenker på. Må kanskje setta dei litt meir på sida, for å få ønska effekt. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Hva med å bruke trampoline? Hvis det er tilgjengelig i gymsalen du snakka om. Da kan du fryse mange fete positurer i lufta, mens det ser ut som hun svever. Det vil også gi et litt svevende uttrykk hvor hun får vist kroppen. Kanskje ikke gunstig om du vil så nært som i bildet du posta over. Endret 8. september 2010 av Snikpellik Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hvordan gikk det?Har du fått tatt bildene? Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Hva med å bruke trampoline? Hvis det er tilgjengelig i gymsalen du snakka om. Da kan du fryse mange fete positurer i lufta, mens det ser ut som hun svever. Det vil også gi et litt svevende uttrykk hvor hun får vist kroppen. Kanskje ikke gunstig om du vil så nært som i bildet du posta over. Har fått tatt bileta no, men vurdere å ta ein shoot med trampett og slikt i gymsal. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Det siste bildet der, symmetri er dødsviktig! Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Ble kule bilder. Er litt enig med Olsen i att siste bilde skulle vært mere symetrisk. Det blir renere og ser mere knall ut da. Jeg savner også noen bilder med ansiktet hennes i, de krever jo da helt andre posseringer men jeg tror det kunne vært kult. Endret 26. september 2010 av DjDarkDragon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå