Gå til innhold

Tilkobling trådløst internett

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger hjelp til å sette opp trådløst internett. Nettet er ustabilt og faller ut 1-2 ganger om dagen. Det løses ved å trekke ut nettverkkabelen i den trådløse routeren og plugge den igjen. Internett har vært stabilt via kabel direkte til modemet (Thomson).

Oppsettet er slik: Thomson TCM420 og routeren er D-Lin DIR-615. Kabelen er koblet i "internet" porten.

Leverandør: Canal digital

Er det noen innstillinger som kan være feil her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn jeg forstår deg, er det bare den trådløse delen som faller ut? Virker det med kabel?

En vanlig feil med trådløse nettverk, er dersom det er flere trådløse nett i nærheten av hverandre. Dersom noen av disse nettverkene kjører på samme, eller nær radiofrekvens, vil det skape forstyrrelser. Forsøk derfor å bytt til en annen kanal. Det gjør du ved å logge deg på web-interfacet til routeren din.

Lenke til kommentar

Sånn jeg forstår deg, er det bare den trådløse delen som faller ut? Virker det med kabel?

En vanlig feil med trådløse nettverk, er dersom det er flere trådløse nett i nærheten av hverandre. Dersom noen av disse nettverkene kjører på samme, eller nær radiofrekvens, vil det skape forstyrrelser. Forsøk derfor å bytt til en annen kanal. Det gjør du ved å logge deg på web-interfacet til routeren din.

Det virker med kabel ja. Jeg har skiftet kanal nå for å se om det hjelper. Dette må testes ut noen dager da, så legger jeg inn ny melding om det ikke fungerer bedre.

Lenke til kommentar

Viss D-linken din er varm så kan den fungere bedre med noen extra luftehull,mangen D-linker har for dårlig kjøling forhold til CPU speed og er kjent for og ha kort levetid pga dette.skader heller ikke med kjøleribber på CPU og minne..

Og så kan du prøve og oppdatere softwaren din enten med D-Link orginale soft eller du kan bruke et 3party software som du kan finne på http://dd-wrt.com..

Har sjøl to rutere jeg kjører DD-WRT på en gammel Linksys wrt54gs som vart så bra med softwaren at jeg fant egentlig ikke en skikkelig erstatter før jeg bygde meg en ruter av et mini-itx hovedkort og som jeg kjører DD-WRT X86 software på...

Linksys mod:luftehull borret opp til 6mm kjøleribber på CPU,Flash,Minne og Wifi-Card og større Power adapter..CPU er klokket fra 200 til 250mz og sendestyrken på Wifi står på 250mw (max 100mw er det lovlige i Norge)

Link til Hard Core Mod av D-Link Dir-615. kjeder du deg en dag så hvorfor ikke...

http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=74015

Slenger med et bilde av X86 routeren min..er jo litt stolt av den da!!!!

post-17433-1283742931,0951_thumb.jpg

Endret av alfal
Lenke til kommentar

Den røde kurven du ser som heter unknown, er helt sikkert din egen router. De andre signalene er sånn middels sterke. Godt mulig det er DIR-615 som er ustabil. Den er kjent for å være litt tvilsom.

Som alfal er inne på, så kan det være høy varme på trådløs-chip i routeren som gjør at den faller ut. Sjekk at det er lufting rundt, og ikke noen varmekilder under routeren.

Ser ut som kanal 6 er et godt valg og bedre enn kanal 12, når det gjelder støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...