Gjest G18 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg liker ei jente ganske godt, hun er så utrolig pen å snill Men jeg er født i 1991 (18 år, 19 om noen månder) Hun er født i 1997 (13 år) For stor alders forskjell? Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Enig med Gavekort, for stor aldersforskjell. Du må også tenke på at hun er under den seksuelle lavalder. Lenke til kommentar
Gjest qwerty Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Nå ja. Om 5 år, nei. Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Nei, det er helt greit. Det er naturlig å bli forelska i 13-åringer, gjennomsnittlige jenta er kjønnsmoden som 12.5 år, så det sier seg selv at vi som huleboere ble skapt for å pule dem. Bare ikke bli ferska. Som regel går det nok bra, men hun kommer til å se på deg som patetisk om 10 år (sosialisering) 2 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 ja det er for stor aldersforskjell! en person på 19 og en på 13 er på to helt forskjellige nivå på alle områder (sett at ingen av de er tilbakestående eller noe) og Nihilist1, du stinker troll! jeg foreslår at du holder slike meninger som oppfordrer til lovbrudd for deg selv Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Nihilist1, du stinker troll! jeg foreslår at du holder slike meninger som oppfordrer til lovbrudd for deg selv Selvfølgelig stinker jeg troll i og med at jeg er ukonvensjonell og intelligent! Nice hersketeknikk, fuck off. Jeg skriver ikke under på at jeg oppfordrer til lovbrudd. Jeg er uenig i loven, det er ikke på generelt grunnlag ulovlig i Norge å være uenig. Selv om det sikkert er noen dommere og stasi-folk som har posisjon til å gjøre overgrep ovenfor mennesker som har meninger utenfor A4-normen. Jeg har fysiologiske argumenter for at det er greit å pule 13-åringer, hvor er argumentene dine for å velge en HELT VILLKÅRLIG GRENSE SOM MINSTEALDER?? 3 Lenke til kommentar
therealmocen Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 1991 og 1997 ja.. Blir for drøyt Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 faren hennes vil drepe deg! ligg unna hu 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Ja. For stor aldersforskjell. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Selvsagt er hun søt og snill, hun er jo 13 og har vel nettopp sluttet på barneskolen? Barneskolefolk er vel generelt snille og respektfulle mot 18-åringer. For 13-åringer er 18 VELDIG gammelt. Da jeg var 13 syntes jeg 18-åringer var "omgGAMLEOGSTYGGE". Selv om jeg chattet med en del på nettet for selskapets skyld. Og om hun liker deg, er det fortsatt en fare for dette når hun blir fjortis/russetida.....: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1257135&st=0 Forøvrig, nihilist1. Jenter reproduksjonssystem er ikke ferdig utviklet før noen år etter menarke. Og ikke alle får mensen så tidlig som 13 heller. Hvis hun f.eks. begynner på p-piller vil det ødelegge utviklingen hennes. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Uansett, født i 97? Da går hun i 8.klasse. Fuck sake, dette må være trolling, ellers er TS en skrudd jævel. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Dersom vi skal basere oss på det generelle synet i samfunnet (og ikke ukonvensjonell og intelligente menneskers syn) er dette helt HELT feil. Det er kvalmt, det er utnyttelse, det er overgrep, det er patetisk, det er ufyselig osv. Med andre ord kan du nok bli utstøtt av mange. Det er vel svært sannsynlig av jentas familie vil ta dette meget tungt og det er umulig å gjette hvordan din egen familie og venner vil ta det, men positivt blir det neppe. Er det verdt det for en jente på 13 år? Jeg tviler. Men! Jeg skal ikke ødelegge dagen din helt, når det har gått 5 år blir det akseptabelt. Når det er gått enda er per år blir det ganske normalt. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Siden du ser deg nødt til å spørre, er aldersforskjellen for stor. I hvert fall hvis det er et kjæresteforhold du tenker på. En god regel: Halvér din egen alder, og legg til syv år. Noe yngre bør du ikke gå for. Men det trenger jo ikke bety at du bør bryte all kontakt.. Endret 5. september 2010 av Konformisten Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Nå ja. Om 5 år, nei. Ja, omtrent sånn. De 5-6 åra i forskjell vil bety mindre når dere begge er 5 år eldre. Når det gjelder deres forhold nå, så er det første du bør tenke på hvor forskjellig du er fra deg selv når du var 13 år gammel. 13 og 19 er ikke en umulighet, men helst bør hun være noen år foran den vanlige utviklingen for at det skal ha et reelt grunnlag. Hvis du tenker langsiktig så kan dere prøve å opprettholde forholdet en stund og se hvordan det går med minimalt med seksuell aktivitet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Personlig er det ikke et problem å ha en kjæreste som er 13 år så lenge det ikke er snakk om noe seksuelt og at man faktisk har et forhold som foreldrene til jenta er klar over. Holder man sammen i flere år så vil jo ikke det sexuelle lenger være et problem når hun fyller 16 år, er nok mange som har funnet hverandre i en slik ung alder og det har vært stor aldersforskjell. Så lenge det ikke er den kropplige utviklingen som tiltrekker og det er stort sett hvem hun er , så ser jeg ikke noe problem, men da bør man uansett være 100% åpen mot foreldrene og også være klar over at det kommer til å bli vanskelig. 1 Lenke til kommentar
DNA Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 En veldig ekstrem aldersforskjell som kan lett putte deg bak lås og slå. Lenke til kommentar
SML Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Dette er faktisk hebefili. Altfor stor alders forskjell. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Nå ja. Om 5 år, nei. Støtter vel egentlig den. Om 5 år er forskjellen mykje mindre og stemmer betre med den gamle tommelfingerregelen om at aldersforskjellen bør ikkje være meir en: Alderen til den eldste delt på to og pluss 7 år. Akkurat no er det nok alt for tidleg sjølv. Juridisk sett så er det nokre sjønnsmessige vurderingar inne i bilde der det blir lagt vekt på om begge parter er nokenlunde likt i utvikling. Dermed kan det hende at du kjem innanfor det som er rekna som akseptabelt (under tvil) juridisk sett dersom jenta er svært moden og du er svært umoden for alderen. Men dersom dere begge er normalt utvikla som den gjevne 13 og 19 åring så trur eg at sannsynligheita for ei anmeldelse dersom dere har sex er til stede. Ingen som kan nekte dere å være nære venner, men eg ville ikkje klassifisert det som å være kjærester medan aldersforskjellen er såpass stor. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Dette er faktisk hebefili. Altfor stor alders forskjell. Jeg er litt usikker på om trådstarter faller inn under kategorien "voksen", men du har et poeng. (Et gjesteinnlegg som brøt reglene for slike, har blitt slettet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå