Stinkey Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hei Har oppgradert pcen med noen deler fra komplett og hittil har det vært langt fra smertefritt. Ny prosessor Nytt kovedkort Nytt skjermkort Gammel strømforsyner I tillegg har jeg et par Samsung-HDD og 2x2 gig rambrikker fra Corsair DDR3. Finner ikke igjen det produktet. Først kom jeg ikke forbi "Starting Windows", men klarte etterhvert å løse det ved å reparere Windows. I etterkant har pcen vært treig og en gang hoppa den tilbake til det problemet så jeg måtte reparere igjen. Nå har jeg kommet meg inn og her fungerer alt som det skal. Bortsett fra at skjermkort tydeligvis ikke er registrert. Har gått inn på Device Manager og der står det at jeg har Standard VGA Graphics Adapter. Skjermkort er korrekt plugget i PCI Express 16 og har en 6 pin som strøm. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Transplanterte du harddisken over i nytt HK/CPU og alt uten å gjøre noe med windowsinstallasjonen først? I såfall kan det være årsaken til problemet. Installert drivere til skjermkortet? Endret 4. september 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Jeg gjorde ingenting med Windows før jeg flytta over hardiskene nei. Jeg har tilgang til alt jeg hadde før osv, og tenkte at alt blir bedre når jeg får installert driver til HK. Og nei, har prøvd å installere driver til skjermkortet, men da jeg satt i cden så fant den ikke skjermkortet (lista opp endel andre ting den hadde drivere til, men ikke skjermkort) og etter et par minutter så begynte pcen med det første problemet igjen. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Ta backup av alt du trenger, finn frem windows cd'en din og kjør en ren installering av windows med de siste driverne. Er en tommelfingerregel at du reinstallerer windows ved bytte til annet hovedkort med annet chipsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå