Gå til innhold

a7n8x 2.0 bios 1002 - flash'e?

Yan

Anbefalte innlegg

Har nettopp skrudd sammen min første hjemme mekka pc. Er sånn passe grønn, så jeg har noen spørsmål;

- Har det noe for seg og flashe biosen? ser noen har en eller annen tysk greie - er den noen versjoner som man bør passe seg for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja det er nok det. Leste det bare i en eller annen tråd tidligere, var et helt nytt navn for meg det :oops: . hva er det for noe?

det er en bios som gir deg muligheten til å justere mange flere ting enn i den "orginale" biosen. som f.eks. volt på chipsettet.

jeg bruker uber bios 1005 med s-ata. den fungerer glimrende.

men viss du er ny på flashing av bioser bør du nok først lære deg hvordan man gjør det med vanlige, selv om det ikke er noen stor forskjell.

for å oppdatere biosen kan du bruke Asus Update som følgte med på cden som følgte med hovedkortet.

viss det er noe annet du lurer på så bare spør!

Lenke til kommentar

takk for det! Blir nok en del spørsmål fremover ja...

Har forstått det sånn at flere som ikke hadde problemer med sine hk fikk problemer da de flash'et til nyere bios versjon fra asus.com??? Så det jeg lurer på da er om det har noe for seg - skal det liksom være noen forbedringer eller er det bare en potensiell fare om alt er som det skal være.

Lenke til kommentar

Jeg har sammer HK som deg alex100 - hvor ser du hvilken versjon man har på HK;

(utdrag fra 3D mark 03)

-----------------------------------------------------

Motherboard Info

Manufacturer ASUSTeK Computer INC.

Model A7N8X2.0

Version REV 1.xx

BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD

BIOS Version ASUS A7N8X2.0 Deluxe ACPI BIOS Rev 1002 Beta 012

BIOS Release Date 03/14/2003

BIOS Properties Plug and Play, Flash, AGP

-------------------------------------------------------

Er det Model A7N8X2.0 - har jeg også Rev.2 da?

Sånn som det ser ut så har jeg BIOS Rev 1002 Beta 012 - og da tenker jeg BETA --> IKKE BRA!!!

Har prøvd å flashe biosen. Lastet ned diverse ting herifra (http://www.asus.com.tw/support/download/it...=A7N8X%20Deluxe) og her (ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Soc...2/A7N8X_Deluxe/) uten stort hell. Har også prøvd å trykke ALT+F2 for å komme inn i AWDFLASH når jeg starter opp, men da må jeg skrie inn "File name to program".

Har ikke brukt Asus Update som fulgte med HK cd`en enda. Jeg har ikke internet tilknytning på den.

Lenke til kommentar
Jeg har sammer HK som deg alex100 - hvor ser du hvilken versjon man har på HK;

(utdrag fra 3D mark 03)

-----------------------------------------------------

Motherboard Info

Manufacturer ASUSTeK Computer INC.

Model A7N8X2.0

Version REV 1.xx

BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD

BIOS Version ASUS A7N8X2.0 Deluxe ACPI BIOS Rev 1002 Beta 012

BIOS Release Date 03/14/2003

BIOS Properties Plug and Play, Flash, AGP

-------------------------------------------------------

Er det Model A7N8X2.0 - har jeg også Rev.2 da?

Sånn som det ser ut så har jeg BIOS Rev 1002 Beta 012 - og da tenker jeg BETA --> IKKE BRA!!!

Har prøvd å flashe biosen. Lastet ned diverse ting herifra (http://www.asus.com.tw/support/download/it...=A7N8X%20Deluxe) og her (ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Soc...2/A7N8X_Deluxe/) uten stort hell. Har også prøvd å trykke ALT+F2 for å komme inn i AWDFLASH når jeg starter opp, men da må jeg skrie inn "File name to program".

Har ikke brukt Asus Update som fulgte med HK cd`en enda. Jeg har ikke internet tilknytning på den.

jeg har alltid brukt Asus Update til å oppdatere biosen. vil sterkt anbefale det.

det står hvilken revision du har ved å lese på hovedkortet. tror det står med liten skrift mellom PCI slot 2 og 3 eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...