Gå til innhold

Hjelp til å gjenopprette ødelagte filer

Evas

Anbefalte innlegg

Har helt ny PC med Windows 7. Pga av en programinstallering (som ikke passet med W7) ble det så mange feil på maskinen, så den måtte formateres. Kunne heller ikke lage sikkerhetskopi. Derfor lastet jeg alle "Mine dokumenter" over på en extern harddisk. Etter formatering skulle jeg da laste disse dokumenter over på maskinen igjen. På et tidspunkt går maskinen i hvilemodus, og med dette fryser alt fast og jeg får ikke gjort noenting. Måtte slå maskinen av på den brutale måten.

Ved oppstart igjen, var alle "Mine bilder" forsvunnet fra den eksterne harddisken. Dog viser info, at den inneholder samme mengde filer som før ulykken. Er de da der et eller annet sted, selvom jeg ikke kan se dem? Når jeg høyreklikker på harddisken, under Datamaskin, kommer bla et valg opp som heter: Gjenopprett tidligere versjoner. Kan jeg gjøre det, og så håpe at mine bilder kommer fram? Eller har noen et annet/bedre forslag?

Vil bli sinnsykt lykkelig for svar, det er over 1000 bilder det er tale om her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve Recuva. Det er en program som gjenoppretter slettede filer ;)

Takk for tips. Gjorde det, og fant da også alle filene. Dessverre var 90% ødelagt, uopprettelige som programmet beskrev de. Finnes det overhodet noe program som kan reparere en skadet fil? :ermm:

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg ville jeg benyttet meg av et datarecovery firma. I Norge finnes det to store og professjonelle aktører på dette området, ibas og Ahlberg data. Jeg gjorde litt research på pris osv. og benyttet meg av Ahlberg data etter en harddisk krasj hvor jeg mistet masse bilder. De fikset det og jeg fikk tilbake alle mine bilder! :)

www.ahlbergdata.no

Lykke til uansett! :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg ville jeg benyttet meg av et datarecovery firma. I Norge finnes det to store og professjonelle aktører på dette området, ibas og Ahlberg data. Jeg gjorde litt research på pris osv. og benyttet meg av Ahlberg data etter en harddisk krasj hvor jeg mistet masse bilder. De fikset det og jeg fikk tilbake alle mine bilder! :)

www.ahlbergdata.no

Lykke til uansett! :)

Tuusen takk for svar, det skal jeg prøve!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...