Mohamed Ali Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) jeg spiser ca 12-13 frukter hverdag, tar en frukt salat etter middag og en før jeg legger meg + enkle frukter i løpet av dagen,, spiser god del grønsaker og, men bare til middag, er det for mye frukt selv om jeg trener hverdag? Endret 4. september 2010 av Do It Now Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Hva flags frukt snakker vi? Anbefalt er 2 frukter per dag... Mye carbs og du utsetter tenna for mye syre og bakterier( som lever av carbs). Vært med tannlegen i det siste? Tips: bytt ut noe frukt med ennå flere grønnsaker. Gulrot er jo gull for eks. Endret 4. september 2010 av Tå. Lenke til kommentar
Mohamed Ali Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Hva flags frukt snakker vi? Anbefalt er 2 frukter per dag... Mye carbs og du utsetter tenna for mye syre og bakterier( som lever av carbs). Vært med tannlegen i det siste? Tips: bytt ut noe frukt med grønnsaker. Gulrot er jo gull for eks. har vært hos tannlegen ja, jeg spiser ganske forskjellig spiser bananer, epler, kiwi, mango, gullruter, plommer, druer tar ca 2-4 bananer hverdag, f.eks 2 etter trening og 2 med en salat Lenke til kommentar
SML Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Ville nok trappa ned til 5 om dagen. Det er mye sukker i frukt, hvor tennene er ekstra utsatt. Erstatt noe med grønnsaker ! Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Tipper en halv liter cola slår 11-12 frukter på sukker, så bare spis med god samvittighet du. Er nok mye annet som kroppen liker dårligere. Husk at kroppen er god innkjørt når det gjelder frukt og grønt siden det har vært med mennesket i laaaang tid. Husk at helsedirektoratet anbefaler minst 5 om dagen! Endret 4. september 2010 av -Lasse Lenke til kommentar
Mohamed Ali Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Tipper en halv liter cola slår 11-12 frukter på sukker, så bare spis med god samvittighet du. Er nok mye annet som kroppen liker dårligere. Husk at kroppen er god innkjørt når det gjelder frukt og grønt siden det har vært med mennesket i laaaang tid. Husk at helsedirektoratet anbefaler minst 5 om dagen! :thumbup: sånn skal det være jeg drikker jo ikke brus engang, hvis jeg drikker så er det sugar free. + at jeg spisser heller godteri og junk food, og jeg er sikkert på at kroppen trenger sukker, så hvorfor ikke en sunnere altarnativ.. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Vet ikke om dette gjelder alle men vet f.eks at mamma ble "allergisk" mot mandariner, klementiner og jordbær siden hun spiste det i helt usansylinge store mengder en gang når hun var liten. Hun for munnsår med en gang nå vis hun begynner å spise for mye av det, så hun kan bare spise det i veldig små mengder. Uansett så er det sikkert kjempe sunt av deg da bare vær litt OPS på sånne ting kanskje så du ikke "Ødelegger" for deg selv Endret 4. september 2010 av Carlgutt Lenke til kommentar
Knife Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 jeg spiser ca 12-13 frukter hverdag, tar en frukt salat etter middag og en før jeg legger meg + enkle frukter i løpet av dagen,, spiser god del grønsaker og, men bare til middag, er det for mye frukt selv om jeg trener hverdag? Eneste problemet med frukt er jo syre og sukker. Men i forhold til brus og sjokolade så er det bedre å spise 10+ frukt om dagen enn en halv cola og en sjokoladebar. Helt klart! Banan foreksempel er kanskje den frukten som er nesten %100 sukkerarter. Men husk at frukt inneholder vitaminer/mineraler kroppen høyest er motivert for å innta. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Ulempen med å spise så mye frukt er vel den at man "kaster bort" kalorier som kunne vært proteiner. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Uansett, chew alot of bubble gum 1 Lenke til kommentar
Grand Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Puss tenna og spis frukt! Du burde være mer stolt av deg selv som spiser så mye frukt enn å bekymre deg for det. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Jo, men for mye frukt er heller ikke bra. Jeg ville forsøkt å bytte ut en del av det med grønnsaker istedet. Går ut fra at frukt er enkelt å spise fordi det er, ja, enkelt Det finnes grønnsaker som er like enkelt å spise også. Så du burde prøvd det ut egentlig. Lenke til kommentar
Hoffah Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Prøv snackgulrøtter Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Tipper en halv liter cola slår 11-12 frukter på sukker, så bare spis med god samvittighet du. Er nok mye annet som kroppen liker dårligere. Husk at kroppen er god innkjørt når det gjelder frukt og grønt siden det har vært med mennesket i laaaang tid. Husk at helsedirektoratet anbefaler minst 5 om dagen! Helsedirektoratet anbefaler ikke mer enn 2 frukt daglig. "5 om dagen" inkluderer grønnsaker. http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/kostholdsrad/generelle_kostr_d/minst_fem_om_dagen_35403 13 frukt hver dag er alt for mye for kroppen og ikke minst tennene. Kutt ut frukten og spis mer grønnsaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå