Gå til innhold

Dominator ram i alle slots uten vifte eller kjøleribbe

Liteg0

Anbefalte innlegg

Hallo der. Jeg har 4x1GB Corsair Dominator DDR2 PC-8500 CL5 med vifte. Jeg vurderer å kjøpe en Noctua NH-D14CPU kjøler så jeg kan clocke litt. Problemet er det at denne CPU kjøleren er så stor at den dekker over RAMen slik at jeg ikke får plass til viften over RAMen å må mest sannsynligvis fjærne kjøleribbene over RAMen også. Da lurer jeg på om RAMen ikke vil få tilstrekkelig kjøling å som følge blir defekte? Greia er at systemet mitt er ganske gammelt med et 775 HK som bare har 4 dimm slots, så det blir lite rom for kjøling mellom hvær enkelt brikke.

Har ikke råd til å oppgradere til DDR3 i denne omgangen så jeg vil helst ungå å måtte kjøpe ny DDR2 RAM som uansett må byttes ganske snart. Har også ett problem med at RAMen bare kjører på 800MHz istedet for 1066MHz samtidig som den bruker samme timing (CL5) som den skal ved 1066MHz. Rammen er merket for å kunne kjøre CL4 ved 800MHz eller CL5 på 1066MHz, men som sagt kjører den CL5 på 800MHz. Vet ikke hvordan man fikser det, men feilen holder vel temperaturen litt lavere. Så lurte jeg på hvilken temperatur RAM tåler og hvordan man måler den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...