Gå til innhold

Tilbakemeldinger på treningsprogram

Zoroaster

Anbefalte innlegg

Heihei!

Ferien er over og jeg setter følgelig i gang med å bygge kropp.

Mitt utgangspunkt nå er et svakt og smådvaskt legeme, men har litt erfaring med styrketrening (kan utføre øvelser ok korrekt). Har fra før prøvd meg på stronglifts 5x5, men merker at jeg ikke helt har motivasjonen til den evindelige knebøyinga. Har satt meg opp et program som er en anelse mer lystbetont (er klar over at feks biceps-isolasjonsøvelser ikke gir den store effekten, men de er langt lettere å motivere seg til enn squats). Har som mål å gå ned i fettprosent og opp i vekt, samt få snasnere overkropp. Her er programmet jeg tenkte jeg skulle følge:

Man, ons, fre, alternere mellom A og B

Før begge økter: ett sett max chinups (pullups etter hvert som jeg kommer opp i brukbar mengde)

A:

Squats 3x5

Mark 2x5

Militærpress 3x5

Inverse row 3x 8-10

Dips 3 x så mye jeg klarer over 3 sett

Triceps 3 x 8-12 (nedtrekk i maskin med en sånn dobbel taustump)

Crunches

B:

Benk 3x5

Skrå flyes 3x 8-12

Biceps curl / stang 3 X 8-12

Biceps isolerte curls / manualer 3x 8-12

Mageprogram med flere øvelser

Konstruktiv tilbakemelding tas i mot med flagg og fyrverkeri. Lurer feks på om antall reps/sett ser ok ut (primært mål: massevekst,sekundært: styrke), og om det ser greit ut med hvile øvelser som passer på samme dag. Spiser ellers godt og drikker litt proteinshake rett etter trening. Håper også å få til noe kardiotrening inimellom, men jeg får se hva det blir tid til.

Mvh Zoro

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Øvelsene osv ser bra ut men ta heller litt flere reps så kroppen vender seg til det. Ta heller 4x10-12 i 3 uker så kroppen "kommer i gang" til hardere trening. Du tjener svært lite på så hard trening med en gang.

Hvis du vil ha mindre fettprosent så må du trene mye kondisjon og spise sunt, da går det mye fortere enn ved vanlig styrketrening.

Etter 3-4 uker med 4x10 (ca) reps så kjør litt tyngre. Les feks denne. Vet ikke om det som står der er egnet for deg eller ikke, vet ikke hvor lenge du har holdt på med styrketrening. Men har du trent under 1 år så se bort i fra den linken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...