WaterMarked Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Bestemt meg for og kjøpe ny skjerm, leker med tanken og kjøpe en 24 tommer. Sett på ; http://www.dustinhome.no/pd_5010330369.aspx Smertegrensen angående pris. http://www.dustinhome.no/pd_5010456532.aspx Billigere. Er den dyre mye bedre? Jeg er åpen for forslag, men jeg jeg er kresen. Har tidligere opplevd ghosting på lcd-skjermer, og dårlig svart og gjennomskinning. Ja til og med på skjermer som var testvinnere og anbefalt for noen år siden. Tror jeg er en av dem som legger fort merke til det da personer rundt meg ikke ser dette utrulig nok. Men er skjermer laget for 2år sider og mer. Jeg spiller, leker med bildebehandling og 3d. Skal innrømme at det er mer behagelig og bruke en 22-24 tommer widescreen lcd når man driver med dette. Jeg er ute etter en skjerm med gode farger, dvs god svartfarge osv, ikke ghosting, grei kvalitet. Ha noe som varer. Skader ikke at den er pen og se på, men jeg sitter enda og stirrer i en crt-boks så sier seg selv at det ikke betyr så mye. Er 8ms responstid for mye for meg når jeg legger for merke til etterslep? Nå, overbevis en skeptiker og la meg få en positiv erfaring med lcd. Eller skremmer jeg dere vekk? Tnx for hjelp og innspill!! Edit. Liker prisen på denne, og er led.; http://www.dustinhome.no/pd_5010463279.aspx Ben-q har mange billige skjermer. Hvordan er bildekvalitet osv? Endret 3. september 2010 av WaterMarked Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Som alltid; vil du ha kvalitet, så må du være villig til å betale for det. Dell U2410 som du lenket til, er en meget god skjerm på alle måter. Dell U2311 er nesten like god på de fleste områder som storebror, men har klart dårligere innsynsvinkler, altså at du ikke skal flytte øynene langt vekk ifra senteraksen på skjermen før du begynner å se en degradering av farver og kontrast. Men den er et godt (bedre) alternativ til mengden av billige TN-paneler på markedet. Jeg vil anbefale at du ser litt på sidene og testene til Flatpanels.dk - dansk skjønner du vel . Flatpanels er etter min mening en av de mest seriøse, kunnskapsrike og etterrettelige websider jeg har funnet på nettet, når det gjelder testing av skjermer til pc og TV. Men tommelfingerregelen er; vil du ha kvalitet på farver, svartnivå, skyggedetaljer osv, så styr vekk fra de billige TN-panelene. Disse er bare gode nok for folk som skal bruke de til spilling, der optimal kvalitet på farver og sånt er mindre viktig. Edit: Et litt billigere alternativ til Dell U2410 er HP ZR24W. Endret 4. september 2010 av thomit Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Tnx for svar. Er innsynsvinkelen mye bedre på Dell U2311? For og overdrive, men noen eldre lcd har vært sinnsyke angående dette, nesten slik man må tegne ett kryss på gulvet for og markere hvor man må sitte. Men når jeg sitter med pcen så sitter jeg så og si i midten, kanskje en 2-3cm til venstre. Har lest en del tester om denne, virker som det er en god skjerm til en bra pris. Skjermen du sier er billigere er jo dyrere, ser at den har økt mye i pris de siste månedene.. Ser at den har høyere oppløsning og raskere responstid dog. Skal vurdere den sterkt viss jeg finner den litt billigere enn 3700. Hva ville du anbefalt? Hp'en eller dell viss du ser bort ifra pris. Er åpen for andre forslag og. EDIT; Ser at flere sier at den ikke greier og gjengi svart bra. Har ikke lest noe om dette på dell sin skjerm. Dette gjør meg skeptisk. Endret 4. september 2010 av WaterMarked Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Hvilken snakker du om? U2311? Den er dårligere på det med innsynsvinkler en U2410, ja. Jeg visste ikke at Hp'en hadde steget i pris - har den det, er den ikke lenger noe alternativ till Dell U2410. Sistnevnte er kort og godt en kjempeskjerm, på alle måter. Uten tvil den jeg vil anbefale. En stor fordel med Dell U2410, er at den kommer så og si ferdig kalibrert ut av esken - for mange er det helt unødvendig å begynne å stille på farger og kontrast og lysstyrke, da den er nær optimalt innstilt fra fabrikk allerede. Dårlige innsynsvinkler er noe som først og fremst TN-paneler sliter med. Hvordan Dell har klart å ikke få til dette bedre på U2311, er merkelig, egentlig. Men, den koster jo ikke mye da, og fikser dette tross alt litt bedre enn de fleste TN-paneler. Endret 4. september 2010 av thomit Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Den mest vesentlige forskjellen mellom skjermene er fargedybde og dynamisk kontrast. Du kan selv tenke deg en maler skal gjengi et objekt. Den ene paletten hans har 16.7 millioner farger og nyanser (U2311/HP), den andre har 1.07 milliarder (U2410). Til vanlig nettsurfing spiller dette liten rolle, men driver du med bildebehandling står ting litt annerledes. Kjøpte selv U2410 for et halvt år siden, og angrer definitivt ikke på valget. Har ikke merka spor av etterslep, og fargegjengivelsene er helt vanvittige. I tillegg får du forholdene 16:10, i stedet for 16:9 på lillebroren U2311. Om du mener U2410 ligger innenfor budsjettgrensa nøler jeg ikke et sekund med å anbefale den. Skal også nevnes; hvis du sitter i et mørkt rom med lite/ingen lys kan den fabrikkleverte bakgrunnsbelysninga (40% tror jeg) bli kakket skarp. Måtte dempe den litt inntil jeg fikk ny bordlampe siden det rett og slett ble ubehagelig å se på i lengden. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Hei! Jeg støtter forslaget om U2410 (bruker selv denne nå). 16:10 formatet gir litt ekstra arbeidsområde på skjermen som er svært nyttig. U2310 kommer heller ikke med HDMI som kan være en ulempe om du har planer om å bruke det. Ellers kan jeg anbefale Samsung PX2370, som er en LED skjerm med TN panel. TN panel har tidligere ikke vært spesielt gode på kontrast og farger, men som du ser fra testen under er denne på topp 5 av alle skjermene Cnet har testet. LED baklysningen bidrar til å gi denne skjermen glimrende farger og kontrast, i tillegg til at den har svært liten forsinkelse. (2ms) Dette gjør at denne skjermen kan kombineres som arbeidsskjerm og gamingskjerm: http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/samsung-px2370/4505-3174_7-34048108.html http://reviews.cnet.com/best-lcd-monitors/?tag=leftColumnArea1.0 Når det er sagt, vil jeg også si at et IPS panel er overlegent et TN panel på andre områder og mitt førstevalg ville vært U2410. Spørsmålet ligger i hva du prioriterer høyest, gaming og responstid eller bedre innsynsvinkel, ergonomi og farger. Uansett så er begge disse to skjermene et meget bra valg. (Har selv U2410 og XL2370, forgjengeren til PX2370). Endret 9. september 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå