Kjartan E!de Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hei! jeg og samboeren skal kjøpe oss speilreflexkamera og har bestemt oss for Canon EOS 550D. Det som står igjen da er optikk og tilbehør. Har testa litt med svigerfamilien sitt Nikon D80 med ett eller annet tamron objektiv 18-250mm med autofokus. hvilket objektiv skal vi satse på? Vi er avhengig av å kunne zoome inn, så minst 250mm er å foretrekke. Vil også ha ha autofokus og bildestabilisator, er makro litt for mye å be om? har også tenkt å utnytte 1080p videofunksjonen som alle skryter av, så objektivet må passe til filming også. eller må jeg ha et eget for filming? hva blir best? 18-250mmmish IS ,eller et lite objektiv for makro og filming, og evt et 55-250mmish? er helt blank på dette området, men har lest litt rundt. vil kunne ta close up makrobilder og portretter, samtidig som jeg skal kunne zoome inn og ta naturfotografier. Vil ha IS og autofokus. kom gjerne med innspill hvis jeg har valgt helt feil kamera eller tenker helt feil når det gjelder objektiver. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Det holder med en tråd om samme emne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1257903 MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg