dsafd Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Hei.. Var ute og kjørte med min peugeot 406 2.0 96mod. Men plutselig da jeg var på vei nedover en bakke, så skrudde den seg helt plutselig av. Jeg prøvte å starte den igjen men det gikk ikke. Har prøvt en del ganger å starte den men er ikke mulig, har også prøvt å dratt den i gang, men funker heller ikke. Battariet funker som det skal, og jeg får kjinnet den. Altså det lager lyd når jeg prøver å tenne den, men vil ikke på en måte tenne.. Har snakket med folk som mener det kan være bensinpumpa som har toge kvelden.. Men merkelig at den plutselig stoppet opp når jeg kjørte.. Kan det være reg.reima?:S Endret 26. juni 2012 av dsafd Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det kan være bensinpumpa å det kan være register reimen din. Har selv opplevd registerkjede havari, og det er plutselig stopp på motoren. Kjiner som den skal, men nekter å starte. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Bare å skru av ene bensinslangen det og se om det kommer bensin. Sjekk også sikringa til bensinpumpa hvis det ikke kommer noe bensin. Du skal også høre en svak durelyd når du skrur på tenninga. Få noen til å legge øret ned på gulvet i bagasjerommet for å høre. Lenke til kommentar
dsafd Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Det kan være bensinpumpa å det kan være register reimen din. Har selv opplevd registerkjede havari, og det er plutselig stopp på motoren. Kjiner som den skal, men nekter å starte. Hmm er veldig redd for det er reg.reima som har streika.. Men trudde den ikke ville kjinne viss det var reg.reima som hadde gått?:S Viss reg.reima har streika, har vel heile motoren streika?:S Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Du har ikke bare en sikkerhetsbryter i bilen din? I min bil har jeg en sikkerhetsbryter nedi der reservehjulet ligger, som stopper bensinpumpen ved en kolisjon eller lignende. Har hørt mange tilfeller der f.eks en sub har klart å slå ut en slik en. Edit: på min bil må man fysisk slå denne bryteren tilbake om den har blitt utløst, så om du og har en slik kan det være mulig. Endret 3. september 2010 av Complexity Lenke til kommentar
dsafd Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Du har ikke bare en sikkerhetsbryter i bilen din? I min bil har jeg en sikkerhetsbryter nedi der reservehjulet ligger, som stopper bensinpumpen ved en kolisjon eller lignende. Har hørt mange tilfeller der f.eks en sub har klart å slå ut en slik en. Edit: på min bil må man fysisk slå denne bryteren tilbake om den har blitt utløst, så om du og har en slik kan det være mulig. Hmm, det vet jeg ikke.. Kan heldst ikke tru det, pga er veldig gammel bil, men vet ikke selv om det er sikkerhetsbrytere på eldre biler.. Men er redd for at det ikke er bryteren som har slått inn.. Får har ikke noe subb i bilen eller lignende som kan ha slått den av.. Men jeg støvsugte bilen idag, og da støvsuget jeg den bak, og var faktisk nede i rommet der reservehjulet ligger.. Men frykter det værste viss reg.reima har streika:S Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Jo den vil kjinne/dra rundt på starteren selv om reg. reima er røket. Startmotoren står rett på svinghjulet, og har ikke noe med registerreima å gjøre. Er reg.reima røken er det ikke værre enn å bytte denne, men kan ta en del timer på verksted, avhengig av bilen/motoren. Delene for å gjøre det pleier ikke være så dyre. Vet ikke helt hvordan en så ny bil er skrudd sammen mtp. motor og motorrom, men prøv å skru ut en tennplugg, og sett enden av denne (den enden som står nedi motoren) mot noe av metall på bilen, imens noen drar rundt motoren et par ganger på starteren. Ser du gnist fungerer mest sannsynlig tenninga slik den skal ihvertfall. Ofte vil ikke tenninga fungere om reg.reima er gåen, men dette varierer alt etter hvilken motor du har. Jeg ville prøvd å fått noen med litt peiling på bil til å se på bilen, tror ikke det skal være et stort problem å finne ut om det er registerreima som er problemet for noen som kjenner til slike motorer. EDIT: Er du uheldig og registerreima ryker, kan ventilene bli stående slik at stempelet treffer disse, og de knekker/bøyes. Det ville du mest sannsynlig merket veldig godt når du prøvde å starte bilen. Men det kommer igjen litt ann på motoren. Endret 3. september 2010 av purity Lenke til kommentar
dsafd Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Jo den vil kjinne/dra rundt på starteren selv om reg. reima er røket. Startmotoren står rett på svinghjulet, og har ikke noe med registerreima å gjøre. Er reg.reima røken er det ikke værre enn å bytte denne, men kan ta en del timer på verksted, avhengig av bilen/motoren. Delene for å gjøre det pleier ikke være så dyre. Vet ikke helt hvordan en så ny bil er skrudd sammen mtp. motor og motorrom, men prøv å skru ut en tennplugg, og sett enden av denne (den enden som står nedi motoren) mot noe av metall på bilen, imens noen drar rundt motoren et par ganger på starteren. Ser du gnist fungerer mest sannsynlig tenninga slik den skal ihvertfall. Ofte vil ikke tenninga fungere om reg.reima er gåen, men dette varierer alt etter hvilken motor du har. Jeg ville prøvd å fått noen med litt peiling på bil til å se på bilen, tror ikke det skal være et stort problem å finne ut om det er registerreima som er problemet for noen som kjenner til slike motorer. EDIT: Er du uheldig og registerreima ryker, kan ventilene bli stående slik at stempelet treffer disse, og de knekker/bøyes. Det ville du mest sannsynlig merket veldig godt når du prøvde å starte bilen. Men det kommer igjen litt ann på motoren. Hmm, først og fremst, takk for et fyldig svar:) er veldig redd for det er reg.reima som har streika, for har høyrt at det er veldig dyrt å fikse om det øydelegger disse ventilene.. Men du sier noe om at jeg ville ha hørt noe når jeg starta motoren på nytt.. Hva ville jeg da ha hørrt? Hørrte ikke noe særligt som jeg da kan huske.. Men så man kan si at det er enten regreima eller bensinpumpa som har toge kvelden?.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Du har ikke bare en sikkerhetsbryter i bilen din? I min bil har jeg en sikkerhetsbryter nedi der reservehjulet ligger, som stopper bensinpumpen ved en kolisjon eller lignende. Har hørt mange tilfeller der f.eks en sub har klart å slå ut en slik en. Edit: på min bil må man fysisk slå denne bryteren tilbake om den har blitt utløst, så om du og har en slik kan det være mulig. Hmm, det vet jeg ikke.. Kan heldst ikke tru det, pga er veldig gammel bil, men vet ikke selv om det er sikkerhetsbrytere på eldre biler.. Men er redd for at det ikke er bryteren som har slått inn.. Får har ikke noe subb i bilen eller lignende som kan ha slått den av.. Men jeg støvsugte bilen idag, og da støvsuget jeg den bak, og var faktisk nede i rommet der reservehjulet ligger.. Men frykter det værste viss reg.reima har streika:S Gammel bil er det nokk ikke, min bil er 3 år gamlere enn din å har sikkerhetsbryter. Lenke til kommentar
dsafd Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Du har ikke bare en sikkerhetsbryter i bilen din? I min bil har jeg en sikkerhetsbryter nedi der reservehjulet ligger, som stopper bensinpumpen ved en kolisjon eller lignende. Har hørt mange tilfeller der f.eks en sub har klart å slå ut en slik en. Edit: på min bil må man fysisk slå denne bryteren tilbake om den har blitt utløst, så om du og har en slik kan det være mulig. Hmm, det vet jeg ikke.. Kan heldst ikke tru det, pga er veldig gammel bil, men vet ikke selv om det er sikkerhetsbrytere på eldre biler.. Men er redd for at det ikke er bryteren som har slått inn.. Får har ikke noe subb i bilen eller lignende som kan ha slått den av.. Men jeg støvsugte bilen idag, og da støvsuget jeg den bak, og var faktisk nede i rommet der reservehjulet ligger.. Men frykter det værste viss reg.reima har streika:S Gammel bil er det nokk ikke, min bil er 3 år gamlere enn din å har sikkerhetsbryter. Hmm okok.. Får vel sjekke om det er en sikkerhetsbryter, men syns det er merkelig at den kunne ha slått seg på når jeg kjørte helt vanlig.. ;s Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hmm, først og fremst, takk for et fyldig svar:)er veldig redd for det er reg.reima som har streika, for har høyrt at det er veldig dyrt å fikse om det øydelegger disse ventilene.. Men du sier noe om at jeg ville ha hørt noe når jeg starta motoren på nytt.. Hva ville jeg da ha hørrt? Hørrte ikke noe særligt som jeg da kan huske.. Men så man kan si at det er enten regreima eller bensinpumpa som har toge kvelden?.. Nei, på en såpass ny bil (i forhold til det jeg er vant med, dvs. biler fra 60-70-tallet ), så er det en haug av elektriske styringer til motoren osv. som kan ha skjært seg. Jeg ville begynt med å ta en enkel test av tenninga, som beskrevet tidligere. Evt. kan du ta en enda enklere test i samme slengen: Prøv å dra rundt motoren på starteren en liten stund, så skrur du kjapt ut en plugg. Er denne våt (av bensin) er antageligvis bensinpumpe osv. sånn noenlunde i orden ihvertfall. Hadde ventilene blitt ødelagt ville du hørt høye og veldig lett merkbare dunkelyder når du prøvde å dra rundt motoren på starteren. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Du hører ofte ikke noen dunke lyder i og med motoren har bøyd de unna når reima gikk. Men TS, har du kjørt over bytte intervallet på reima da? Lenke til kommentar
dsafd Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Du hører ofte ikke noen dunke lyder i og med motoren har bøyd de unna når reima gikk. Men TS, har du kjørt over bytte intervallet på reima da? Det er det som er problemet, jeg kjøpte denne bilen uten og vite om når det ble skiftet reim sist på den, men hadde tenkt å få den bytta, men har ikke penger til det.. Men skal sjekke i morgon med en som har litt peiling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå