xzibiz Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har funne meg et veldig fint kontaktskjema som er koda i ajax. http://www.roscripts.com/AJAX_contact_form-144.html Det fungerer fint, men får ikkje til øæå. Du får skrive det inn i kontaktskjemaet, men når du skal lese mailen vises bare C8C&C%. Ka må til for at eg kan lese ø æ å i rein tekst? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har du prøvd å spesifisere charset: 'utf-8' i send-options? Aldri testet ajax i mootools før, så jeg vet ikke, men tipper det skal funke. Ikke glem å sende eposten med utf-8 charset i header også Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 index fila: <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="nor" lang="nor"> <head> <meta Content-Type: text/html; charset=UTF-8 /> <title>Ajax contact form</title> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <script type="text/javascript" src="mootools.js"></script> <script type="text/javascript"> window.addEvent('domready', function(){ $('myForm').addEvent('submit', function(e) { new Event(e).stop(); var log = $('log_res').empty().addClass('ajax-loading'); this.send({ update: log, onComplete: function() { log.removeClass('ajax-loading'); } }); }); }); </script> </head> <body> <div id="log"> <div id="log_res"> <!-- spanner --> </div> </div> <form id="myForm" action="send.php" method="get" name="myForm"> <div id="form_box"> <div> <p> First Name: </p><input type="text" name="first_name" value="" /> </div> <div> <p> Last Name: </p><input type="text" name="last_name" value="" /> </div> <div> <p> E-Mail: </p><input type="text" name="e_mail" value="" /> </div> <div> <p> Message: </p><textarea name="message" cols="40" rows="5"></textarea> </div> <div class="hr"> <!-- spanner --> </div><input type="submit" name="button" id="submitter" /></div> </form> </body> </html> send fila: <?php error_reporting(E_NOTICE); function valid_email($str) { return ( ! preg_match("/^([a-å0-9\+_\-]+)(\.[a-å0-9\+_\-]+)*@([a-å0-9\-]+\.)+[a-å]{2,6}$/ix", $str)) ? FALSE : TRUE; } if($_POST['first_name']!='' && $_POST['last_name']!='' && $_POST['e_mail']!='' && valid_email($_POST['e_mail'])==TRUE && strlen($_POST['message'])>30) { $to = '[email protected]'; $headers = 'From: '.$_POST['e_mail'].''. "\r\n" . 'Reply-To: '.$_POST['e_mail'].'' . "\r\n" . 'X-Mailer: PHP/' . phpversion(); $subject = "BB Elektro AS webmail kontakt skjema"; $message = htmlspecialchars($_POST['message']); if(mail($to, $subject, $message, $headers)) {//we show the good guy only in one case and the bad one for the rest. echo 'Thank you '.$_POST['first_name'].'. Your message was sent'; } else { echo "Message not sent. Please make sure you're not running this on localhost and also that you are allowed to run mail() function from your webserver"; } } else { echo 'Please make sure you filled all the required fields, that you entered a valid email and also that your message contains more then 30 characters.'; } ?> Etter det eg forstår er det utf-8. Men det virker jo ikkje sånn som det skal. Kossen setter eg utf-8 i "send-options" og header ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå