Gå til innhold

Ste-far har sperret nettet mitt -.-"

Dicorn

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg satt visst litt for langt ut på natten på pc'en, så da bestemte ste-faren min at han skulle sperre nettet mitt.

Stefaren åpner nok nettet /på dagtid( hvis du snakker pent med ham. Han sperret nok nette forde nattsurfing/spilling har utover jobben din. Siden du er over 17 år (i henhold til dine andre tråder) har du sikkert forståelse for at han gjøre dette for å hjelpe deg.

Er han myndig kan han vel skaffe seg eget nett? Å sperre nettet for en 13 åring er greit , men for en 16-17 åring? Det blir tåpelig og klar konflikt.

Om han da ikke har et problem med døgnrytmen og manisk spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg anbefaler deg å gjøre følgende:

1: Åpne nettet. Det virker som en spennende oppgave, og er sikkert litt lærerikt.

2: Si til din stefar at du har åpnet nettet.

3: Revurder hvor mye du sitter foran datamaskinen. Ikke basert på din stefar eller diverse forumbrukere, men for din egen del. JEG spilte MYE cs 1.5 og 1.6 da jeg gikk på ungdomsskolen, og det angrer jeg på. Det er så utrolig mye annet du kan gjøre enn å sitte foran den datamaskinen. Det siste jeg ønsker for min egen del er å ligge for døden som gammel og angre på de tingene jeg ikke gjorde. Mennesker som sitter så mye foran maskinen at det går ut over andre muligheter, mener jeg egentlig sitter å venter på å dø.

4: Kom til en konklusjon, finn ut om du sitter for mye eller ikke. Send gjerne PM til meg, eller post det du kommer frem til her.

PS: Er det irriterende at han har stengt nettet ditt fordi han er din STEfar?

WOW dette var et meget bra svar. Kudos...

Lenke til kommentar

Det er diplomatiske evner trådstarter mangler. Lær deg å forhandle, så går det så mye bedre.

I stedet for å miste nettet en uke, så er det langt bedre å miste nett etter midnatt (når du sover).

Foreslå at dere skaffer en ganske vanlig trådløsrouter, som man kan stille tilgjengelige klokkeslett på.

Det er vel tross alt på kveldstid det er viktigst å ha nett?

Det med grensesetting skal du bare være glad for. Din stefar høres helt normal ut, mens du er i trassalderen ennå. dontgetit.gif

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Er det mulig da? Hvorfor kan du ikke bare godta de regler som er i huset deres? Hvis han har tatt nettet fra deg, eller på en måte så har han ikke det. For det er jo ikke nettet ditt mest sannsynlig. Da du nok ikke betaler for regninga, så har du ingenting du skulle sagt. Ikke lag noe mer problemer enn nødvendig. Ikke prøv på noe sånn Hacker triks. Du vet. Ting blir logget på Routeren.

Så å bytte MAC adresse og IP adresse og sånne triks er ikke noe vits. Skaper bare problemer om det blir oppdaget.

Han sa vel tilfeldigvis ikke hvorfor han gjorde dette?

Kan jo hende at de synes du ikke gjør nok hjemme og at du sitter for mye på PC`en.

Nei. Du får bare gjøre som folka dine sier og rett deg etter det.

Så kan du vel bare spørre om hva som skal til for at du får tilbake nettet, eventuelt hva du må gjøre.

Kanskje de vil at du skal hjelpe til mere i huset eller, noe. Vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...