Gå til innhold

Ste-far har sperret nettet mitt -.-"

Dicorn

Anbefalte innlegg

Hei hei ^^

Det har seg sånn at jeg satt visst litt for langt ut på natten på pc'en, så da bestemte ste-faren min at han skulle sperre nettet mitt. Dette har han gjort før, men da skrev jeg bare inn ip adressen i adressen baren i firefox. og da kom jeg inn på en side og kunne da fjerne sperringen. Men! Nå har vi fibernett, AltIBox ting, og da krever det passord og sånn... Dette er helt for jævlig irriterende at den fjotten av en dust skal bare komme og ta nettet mitt :@ Men så har det seg sånn, at for at han skal sperre nettet på pc'en min, så må han gjøre det på pc'en min :O Så det er jo mulig han ikke bruker den ip adresse siden i det hele tatt ^^ Jeg tenkte han bare skreiv inn feil passord til nettet, for jeg kan jo ikke passordet, og om han da skriver inn ett feil passord kommer jeg jo ikke inn :S

Men jo, jeg lurte jo på om det var noen som hadde samme problemet, og mulig hadde ett svar eller noe. Har jo sett at det finnes mange sånn hacke programmer, men dem virker veldig avanserte, og det tar jo så lang tid. Men jo, hadde vært fint om jeg hadde klart og fått tilbake nettet selv, så om du vet noe som kan hjelpe, skriv! ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om din lokale IP er sperret så kan det ikke "hackes" da du ikke kommer deg på nettverket, det du kan håpe på er at DCHP er aktivert og du får en annen nettverksadresse som forbi går denne sperren..

Når jeg ser måten du skriver på så tviler jeg på at det er ditt nett, men heller stefaren eller din mor sitt. Da har du ingenting du skulle ha sagt, men jeg synes nå at det er for ille at du blir utestengt ifra nettet. (Jeg ville ha skrudd av routeren TBH).

Snakk med din stefar om det og kom frem til en løsning, gjerne med din mor i bakkant, jeg vet åssen stefedre er..

Lenke til kommentar

Det har seg sånn at jeg satt visst litt for langt ut på natten på pc'en, så da bestemte ste-faren min at han skulle sperre nettet mitt.

Stefaren åpner nok nettet /på dagtid( hvis du snakker pent med ham. Han sperret nok nette forde nattsurfing/spilling har utover jobben din. Siden du er over 17 år (i henhold til dine andre tråder) har du sikkert forståelse for at han gjøre dette for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Tviler på at han sperrer nettet for morro skyld, er vel heller det at du på et eller annet vis viser at du ikke klarer å ta ansvar for deg selv (i og med at du sitter på PC-en til langt på natt i ukedagene, da du mest sannsynligvis skal på jobb eller skole) og at han da sperrer nettet for ditt eget beste ... Men prøv å snakk med han om en avtale der du f.eks kan bruke nettet frem til 22.00 elns, det bør vel gå greit hvis du klarer å prate for deg. ;)

Lenke til kommentar

Hmf... -.-"

Jeg har sånn fast tid og legge meg, og det er 12, eller,jeg skal ikke være på pc'en da, men lot pc'en sto på for nedlastning, og var på til halv ett, da han plutselig var i døra. Tro meg, han er irriterende, når jeg våknet hadde han vært innom på rommet mitt igjen og tatt internett mottakeren min -.-" Jeg fikk den tilbake og han satt seg på pc'en min og sperret nettet der... Men, jeg er snart 18 år, jeg kom meg opp dagen etter og rakk skolen og bla bla bla. Selfølgelig har jeg snakka med han, mamma sier til han at han skal gi det tilbake nå (han tok det på søndag, natt til mandag), men han sier at jeg skal være uten nett i en uke, frem til onsdag, og det er jo helt feil. Jeg ser det litt som en utfordning jeg, når han tar nettet mitt, gjør han det fra min pc, og han gir meg nettet tilbake via min pc, så det hadde jo vært litt tøft om jeg lett bare kunne koble meg opp på nettet igjen.

Vær så snill, folk som bare syntes jeg er en dritt unge og at jeg ikke må sitte på pc'en til langt på natta, følge regler og alt det der, gå heller og kommenter i ett innlegg der noen spør om det, okay ? :)

Lenke til kommentar

Siden du sier han tar "mottakeren" din regner jeg med dere bruker trådløst nett i huset, og han han bare fjerner passordet til det trådløse som er lagret på din pc. Neste gang du har nett er det bare å gå inn i innstillingene for det trådløse nettverket og finne passordet der, og skrive det ned. Forutsatt at du har mottakeren da...

Her er et program som finner alle nettverkspassord lagret på din maskin, om du ikke finner det i innstillingene:

http://www.nirsoft.net/utils/wirelesskeyview.zip

http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html

Lenke til kommentar

Digg å ha strenge steforeldre :thumbdown:

Men hva er egentlig problemet? Fjerner han den trådløse mottakeren som er koblet til pcen din, eller fjerner han bare tilkoblingen til nettet fra pcen din ved å ta vekk passord og nettverksid?

Litt vanskelig å tyde hva du mener.

Endret av MarB
Lenke til kommentar

Du mener vel at stefaren din hindrer deg i å bruke HANS nett, til langt på natt. Grow up, følg reglene i hjemmet, hvilket vil gjøre hverdagen bedre både for deg og resten av familien. Hadde du vært ungen min hadde du fått juling i tillegg. ;)

Da hadde vel han endt opp med åpent nett og du hadde blitt sittende i buret.

Edit:

Hva slags router er det snakkk om?

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å gjøre følgende:

1: Åpne nettet. Det virker som en spennende oppgave, og er sikkert litt lærerikt.

2: Si til din stefar at du har åpnet nettet.

3: Revurder hvor mye du sitter foran datamaskinen. Ikke basert på din stefar eller diverse forumbrukere, men for din egen del. JEG spilte MYE cs 1.5 og 1.6 da jeg gikk på ungdomsskolen, og det angrer jeg på. Det er så utrolig mye annet du kan gjøre enn å sitte foran den datamaskinen. Det siste jeg ønsker for min egen del er å ligge for døden som gammel og angre på de tingene jeg ikke gjorde. Mennesker som sitter så mye foran maskinen at det går ut over andre muligheter, mener jeg egentlig sitter å venter på å dø.

4: Kom til en konklusjon, finn ut om du sitter for mye eller ikke. Send gjerne PM til meg, eller post det du kommer frem til her.

PS: Er det irriterende at han har stengt nettet ditt fordi han er din STEfar?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være så enkelt at han bare stenger alt i hosts fila? (Evt. deaktiverer nettverkskortet)

Hvis han ikke var smart nok til å endre passordet på ruteren når han stengte ham ute sist så tviler jeg sterkt på at han har turt å ta turen innom hosts fila.

I og med at han må på din pc for å gjøre det tipper jeg at han enten har

- satt brannmuren til å sperre all netttilgang

- byttet ip innstillinger fra motta automatisk til statisk

- som skippy sier, deaktivert nettverkskortet

Nå har jeg aldri brukt altibox selv, så hvorvidt man må sette opp en statisk ip adresse eller ikke, eventuelt hva disse må være vet ikke jeg, men jeg tipper det er "motta automatisk" det går i og at rutern tar seg av de statiske innstillingene.

Det er uansett svært vansklig å si hva han har gjort og eventuelt hva du må gjøre når det virker som dere begge har relativt dårlig greie på pc. Du kan jo kanskje starte med å si hvilket operativsystem du kjører og om du har noen brannmur.

Om folk ikke har noe mer konstruktivt å komme med enn "haha", "det fortjente du", og ikke minst "skal vi hjelpe deg å stjele" så vil jeg kanskje foreslå at de oppretter en egen tråd om oppdragelse, det første dere kan diskutere er jo hvor godt oppdratte dere er, siden dere er prakteksempler på god oppdragelse.

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...