Teardrop Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Heisann. Etter "svineinfluensa" er jeg blitt så engstelig for å bli smittet av smittsomme sykdommer som smitter lett, slik som influensa og forskjellige luftveisinfeksjoner. Jeg synes at det er ubehagelig å ferdes der det er mange folk, f.eks. på bussen eller t-banen i rushtida, fordi jeg tenker at da kan smitten spre seg lett. Om noen hoster ved siden av meg så vil jeg bare vekk. Tenker at jeg sikkert kommer til å bli smittet. Når jeg skal treffe noen av vennene mine så bekyrer jeg meg på forhånd for om vedkommende kanskje er syk og kommer til å smitte meg. Jeg kan jo ikke spørre hver gang jeg avtaler å møte en om vedkommende er syk, da begynner folk å lure... Så jeg lurer på hvordan dere forholder dere til sykdommer som smitter lett slik som de overnevnet. Er dere redde for å snakke med noen som er syke, bli hostet på og slik? Hvordan takler dere mange mennsker på ett sted? Tør dere å gå på sykebesøk? Legger til at det ikke er dødelige sykdommer jeg er redd for, det er smertene og ubehaget. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Du høres relativt hysterisk ut. Det beste du kan gjøre for å unngå å bli smittet er å vaske hendene før du spiser og ikke kline med folk som er sjuke. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hva så om du blir forkjølet eller får en annen sykdom? De fleste gjør at du kanskje er sengeliggende ett par dager og så blir du frisk igjen F.eks så hadde jeg og en god del kolegaer svineinfluensa, ingenting galt med det. Tror du overdriver konsekvensen av å være syk kraftig, dette gjør at du blir unatturlig redd for å bli det. Du dør ikke av å bli forkjølet... 3 Lenke til kommentar
Gjest M Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det hørtes utrolig slitsomt ut å engste seg såpass for basiller og sykdom. Jeg for min del har ett veldig avslappet forhold til nettopp det - skjer det, så skjer det. Orker ikke gå rundt å bekymre meg for store folkemengder, og hoste på bussen. Hodet mitt har allerede nok å tenke på Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Heldigvis er jeg syk nesten hele tiden så trenger ikke tenke på det Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Hva så om du blir forkjølet eller får en annen sykdom? De fleste gjør at du kanskje er sengeliggende ett par dager og så blir du frisk igjen F.eks så hadde jeg og en god del kolegaer svineinfluensa, ingenting galt med det. Tror du overdriver konsekvensen av å være syk kraftig, dette gjør at du blir unatturlig redd for å bli det. Du dør ikke av å bli forkjølet... Det er smertefult og kjedelig. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Det er smertefult og kjedelig. Kjedeligere å engste seg for det hver dag. Folk blir syke, live with it. Selfølgelig kan du minske sjangsene for å bli syk da, la meg quote NikkaYoichi: "Det beste du kan gjøre for å unngå å bli smittet er å vaske hendene før du spiser og ikke kline med folk som er sjuke." Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg holder meg helst borte i fra folk som er syke. Syns ikke at folk som har influensa ol, skal ferdes ute med mindre det er helt nødvendig. Jeg står heller på bussen enn å sitte ved siden av noen som hoster og snørrer. Jeg er nøye med å vaske hender hvis jeg har vært på offentlige plasser, og før jeg skal spise osv. Foretrekker å spise mat hjemme som jeg har tilberedt selv. F.eks så kjøper jeg aldri mat på big bite, tanken på at andre driver på og tar på det jeg skal spise er ikke noe særlig. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Gjør ingenting for å forhindre at jeg blir syk, utenom regelmessig håndvask og å unngå å være helt oppi folk som jeg vet er syke. Bedre å være syk et par dager i året enn å engste seg for å bli syk alle årets 365 dager ... 1 Lenke til kommentar
Sink Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Gjør ingenting for å forhindre at jeg blir syk, utenom regelmessig håndvask og å unngå å være helt oppi folk som jeg vet er syke. Bedre å være syk et par dager i året enn å engste seg for å bli syk alle årets 365 dager ... This, jeg blir stort sett aldri syk uansett, fikk dog influensa i fjor høst for første gang på sikkert 10år. 1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Blir sjeldent syk selv, er vel maks en dag i året jeg er såpass syk at jeg dropper skolen, og selv da går det vel mere på at jeg endelig har en unnskyldning til å ta meg en "fridag" enn at jeg er så alt for syk. Fikk ikke noe svininfluensa i fjor, enda jeg var sammen med dama den uken hun hadde det, ikke brukte jeg noe særlig mye av disse alkoholsåpene heller. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Paranoia er en helt vanlig tilstand viss du tenker for mye på at du kan bli syk hele tiden, men tingen er at i Norge er ikke dropesmitte sjukdommer farlige, stort sett ikke, viss du går og tenker for mye på dette blir du paranoid og hyppokonder, uten og dømme noen, men selv har eg en relativt skitten jobb som maskinlærling der eg behandler mye helsefarlige stoff, jobber med folk på tykt og tynt, syke eller friske blir aldri spesielt syk, vasker meg ofte på henda. men bruker aldri antibakteriell eller andre bakteriefjernende stoffer, bruker også skjeldent såpe, bare når det er nødvendig, men siden eg vasker meg på henda ganske mange ganger for dag bruker eg bare såpe etter toalett besøk og på enden av arbeidsdagen for og klare og holde et resist immunforsvar. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Blir ikke syk mer en max en gang i året. Gjør ingenting for å beskytte meg, foruten vanlig hånnvask og dusj osv slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå