Gå til innhold

Barbering som ikke koster skjorten? (dame)


Anbefalte innlegg

Siden barberblader tydeligvis er laget av enhjørningstårer og platinum om dagen (finner jeg barberblader til 120 kr er det en fin dag)lurte jeg på om noen her har noen tips/råd/vink/something som gjør at jeg kan være nybarbert og fin uten å blakke meg.

 

Finnes det noe alternativ til Gilette og alle de der? Pakkeprisene deres er jo helt sinnsyke, og de selges jo i tillegg bare i tre- eller firepakninger. Skal man få råd til det må man jo bruke hvert enkelt blad i evigheter, og da blir jo ikke barberingen noe bra.

 

Er ute etter helt plaine barberblad egentlig, syns de nyeste versjonene fra de Gillette & gjengen bare er irriterende (skum "innebygd" i høvelen osv.)

 

(Man kan komme med forslag til andre effektive og billige hårfjerningsmetoder om man virkelig brenner for det, men det er først og fremst barberingstips jeg er ute etter her.)

 

Igjen: Det er damebarbering det er snakk om her, og nei, jeg skal ikke shave barten. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^

Ååh, da har jeg misforstått kraftig!

Mener å ha lest i blader/på nett at barberbladene bør skiftes etter 6-7 barberinger, men det kan godt hende at dette har vært snikreklame eller bare feilinformasjon.

 

Kan man bruke barberblader myntet på menn til damebarbering forresten?

Har en høvel fra Gilette tror jeg, og jeg mener å ha lagt merke til at mannebladene er billigere enn kvinnebladene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

http://www.razorpit.com/ Er et produkt som visstnok skal fungere greit. Det forlenger levetiden på barberbladene betraktelig.

Ellers så har vi en barberingstråd her på forumet. Den omhandler for det meste barbering med etbladshøvler. Jeg aner ikke om dette passer for legger. Dersom det gjør det vil du spare mye penger. Alternativt kan du kjøpe blader fra f.eks. dealextreme eller ebay.

Lenke til kommentar

Har ikke vurdert voksing fordi det er en del dyrere (tror ikke jeg tør å ta det selv, ekstrempingle) og fordi du må la hårene vokse ut en stund før du kan vokse igjen. Da er det så mye enklere å bare småbarbere seg en/to-ganger i uken.

 

Skal sjekke ut den andre tråden, tusen takk!

 

Jo det nå greit, men jeg tenker at du stimulerer hårveksten ved å barbere og tilslutt vil det vokse så mye at du må barbere deg hver dag.

 

Hvor mye kvinne føler du deg da? :(

Lenke til kommentar

Har ikke vurdert voksing fordi det er en del dyrere (tror ikke jeg tør å ta det selv, ekstrempingle) og fordi du må la hårene vokse ut en stund før du kan vokse igjen. Da er det så mye enklere å bare småbarbere seg en/to-ganger i uken.

 

Skal sjekke ut den andre tråden, tusen takk!

 

Jo det nå greit, men jeg tenker at du stimulerer hårveksten ved å barbere og tilslutt vil det vokse så mye at du må barbere deg hver dag.

 

Hvor mye kvinne føler du deg da? :(

 

Barbering fører ikke til økt hårvekst, det er kun en myte: Mytene vi tror på

Lenke til kommentar

Barbering fører ikke til økt hårvekst, det er kun en myte: Mytene vi tror på

 

Hva er det du babler om? Selvfølgelig vokser håret i ansiktet fortere når du barberer det! :realmad:

 

Begynte for to år siden og barbere meg, da gjorde jeg det kanskje annenhver uke, nå må jeg gjøre det annenhver dag! Men du barberer deg tydeligvis ikke selv så...

 

Dessuten omhandlet det der hår på hodet (på toppen altså) og ikke håret i ansiktet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Hva er det du babler om? Selvfølgelig vokser håret i ansiktet fortere når du barberer det! :realmad:

 

Begynte for to år siden og barbere meg, da gjorde jeg det kanskje annenhver uke, nå må jeg gjøre det annenhver dag! Men du barberer deg tydeligvis ikke selv så...

 

Dessuten omhandlet det der hår på hodet (på toppen altså) og ikke håret i ansiktet.

 

I og med at du er 16 år(?) er det ikke så rart at sjeggveksten din har økt de siste årene.

Lenke til kommentar

Barbering fører ikke til økt hårvekst, det er kun en myte: Mytene vi tror på

 

Hva er det du babler om? Selvfølgelig vokser håret i ansiktet fortere når du barberer det! :realmad:

 

Begynte for to år siden og barbere meg, da gjorde jeg det kanskje annenhver uke, nå må jeg gjøre det annenhver dag! Men du barberer deg tydeligvis ikke selv så...

 

Dessuten omhandlet det der hår på hodet (på toppen altså) og ikke håret i ansiktet.

 

Lol. Du har kanskje ikke fått med deg at man får mer hårvekst etterhvert som man blir eldre?

Lenke til kommentar

Barbering fører ikke til økt hårvekst, det er kun en myte: Mytene vi tror på

 

Hva er det du babler om? Selvfølgelig vokser håret i ansiktet fortere når du barberer det! :realmad:

 

Begynte for to år siden og barbere meg, da gjorde jeg det kanskje annenhver uke, nå må jeg gjøre det annenhver dag! Men du barberer deg tydeligvis ikke selv så...

 

Dessuten omhandlet det der hår på hodet (på toppen altså) og ikke håret i ansiktet.

 

Så link til en kilde som støtter din påstand...

 

Når det gjelder personlig barbering burde vel ikke du som 16åring beskylde personer som er langt eldre enn deg for å ikke ha personlig erfaring.

 

Forresten her er en annen link med uttalelser fra en Professor i hudsykdommer som støtter mine påstander

Endret av Xaser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...