Gå til innhold

[Løst]Bada vs Android - Er Android verd 1200 kr mer?

Simen1

34 stemmer

1. 1. Er Android verd 1200 kr mer enn Bada?

• Ja!
      23
    • Nei!
      8
    • Vet ikke
      3

Anbefalte innlegg

Blir interressant å høre hvordan Wave'n er i bruk etter en liten måned. :)

Selv hadde jeg gått for en Android mobil, mest fordi jeg da har en reell mobil å teste mine egne apps mot, i stedet for en emulator.

Dog.. ble tilbudt en HTC Touch HD2 for en billig penge. Jeg ble nesten litt usikker en stund. :blush:

Hmm jeg har hatt min Wave i 3 mnd og den blir bare bedre og bedre etter 4 oppdateringer og nye apps hver dag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Teknisk sett er det store forskjeller mellom telefonene, så det blir helt feil å si at man betaler 1200 ekstra for android.

Har brukt både android og bada og bruksmessig er det ingen som er overlegen den andre.

Siden samsung ikke klarer å lage ordentlige spec lister på nettsidene sine plukker jeg ut

noe av det jeg så på:

Wave:

-Høyere SAR-verdi (0,988 mot galaxy s sin 0,304)

-Dolphin?/Opera nettleser

-Standard tilkoblinger (micro usb, 3,5mm)

Galaxy S:

-Flere og raskere nett

-Mangler blitz

-Chrome nettleser

-Større, også større skjerm

-Augmented reality

-Ikke micro usb

Jeg tror at uavhengig av hva man mener om positive og negative sider, så risikerer bada å bli faset ut etter kort tid, delvis fordi for få utvikler programemr til det, delvis fordi samsung ikke gidder å satse på mer enn et os, og delvis fordi det ikke er plass til enda ett nytt os i konkurranse med alle andre.

Eventuelt satser samsung voldsomt, utvikler massevis av programmer, lager et superstabilt os, og tilbyr bedre mobiler til lavere pris med bada os, samtidig som de lanserer 20 nye mobiler med bada.

Wave var genial når den kom fordi man fikk mye telefon for pengene.

En knallbra skjerm med herdet glass, bra batterikapasitet, all teknologi man bruker (inkludert dlna og wifi), standard kontakter osv men den havnet litt i skyggen av galaxy s som hadde enda mer av alt.

Personlig ville jeg valgt wave hvis jeg ikke brydde meg om høy SAR og om bada flopper, og galaxy s hvis jeg hadde råd og ville ha det beste med lav SAR

Personlig er jeg spent på win 7 mobilene, og ulike tegra mobiler, samt mozilla sitt konsept, og diverse annet.

Det verste med galaxy s er at man svir av en stabel med tusenlapper, og så går det 3 måneder så har "alle" hdmi-utgang, full HD videoavspilling, større bildebrikke, osv og så har top-of-the-line blitt en vanlig gjennomsnittsmobil.

Tegra 2: http://www.amobil.no/artikler/nvidia_tegra_2/75087

Tegra 2 kjører OpenGL ES 2.0, og i tillegg støtter brikkesettet at du kjører to skjermer på én gang. Brikken skal kunne kjøre full HD-oppløsning (1080p) i videofiler av formatene H.264, VC-1, MPEG-4 Video Decode og H.264 Video Encode.

Maksimale oppløsninger som støttes er:

* 1080p (1920x1080) HDMI 1.3

* WSXGA+ (1680x1050) LCD

* UXGA (1600x1200) CRT

* NTSC/PAL TV-utgang

Energieffektivt

Nvidia mener Tegra 2-brikken skal kunne spille film i 16 timer med ekstern skjerm før et batteri på 2000 mAh takker for seg, eller 8 timer med en innebygd skjerm ut ifra en referanseenhet. Musikkavspillingen skal vare i 140 timer med samme batterikapasitet.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...