Punctum Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Får en feilmelding når jeg prøver å åpne noen programmer eller installasjonsfiler. Det er på en skolepc, men venner av meg på samme skolen får ikke feilmelding. Fikk det da jeg prøvde å åpne Steam, og trodde da at IT-folka kanskje hadde blokkert det. Men det er rart om de kun har gjort det på meg, ettersom jeg ikke har hatt pc'en hos de siden jeg fikk den i 1. klasse. Går det an å fikse det, eller er det hemma system? Takk på forhånd! Edit: Beskjeden er: "Programmet er blokkert av gruppepolicy. Kontakt systemansvarlig for mer informasjon." Endret 3. september 2010 av Punctum Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det hadde absolutt vært nyttig å få den fulle feilmeldingen du får... Men ja det høres ut som en sperre av noe slag er satt på. Om du har fått utlevert admin passord til maskinen i etterkant (høres ut som du er ferdig med skolen?) så bør jo det kunne fikses selvfølgelig. Om du derimot ikke har full tilgang så er det ikke sikkert du kan endre på det selv. Men som sagt - først av alt skriv ned den fulle feilmeldingen, eller enda bedre et screenshot av den og en nøyaktig beskrive av akkurat hva det er du prøver å gjøre når du får den. -Stigma Lenke til kommentar
Punctum Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Går i andre nå, har lagt til meldingen i førstepost. Edit: er win7. Får feilmeldingen når jeg enten prøver å starte et par programmer, eller installere noen. Får det blant annet når jeg prøver å starte Steam, og når jeg installerer Age of Empires. Ingen andre får som sagt feilmeldingen når de prøver de samme tingene, kun jeg :s Kunne fint gjøre alt dette i fjor, og pc'en har ikke vært hos IT siden da. Er rart om de kun blokkerer meg. Endret 3. september 2010 av Punctum Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Du må ta kontakt med de som er ansvarlige for din skole-PC. Det er eneste farbare vei. Lenke til kommentar
Punctum Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Ok, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå