NgZ Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Sånne som meg, som ikke følger med på andre konsoller, har kanskje ikke fått det med seg, men det har kommet en enkel USB-hack til PS3. Det startet med psjailbreak, og så har åpne/gratisalternativer som PSGroove kommet etter. Mens PS3-eierne nå kan kose seg med homebrew på konsollen sin i fremtiden (noen må jo lage noe først), ser det fortsatt like svart ut for alle X360-eiere uten JTAG (mao. de aller fleste.) For de fleste er det kanskje ingen big deal, men jeg må si jeg savner muligheten il å kjøre homebrew spill, men ikke minst homwbrew-apps jeg hadde på Wiien - på X360/PS3 er jo potensialet veldig mye større. En annen ting jeg ser for meg nå, er at "alle" som skal ha ny konsoll, kjøper seg en PS3. Det er jo ikke til å komme unna at muligheten til å spille av "backups" så enkelt kommer til å tiltale svært mange. Håpet er jo at dette inspirer og settr fart i folk på X360-en også! Endret 3. september 2010 av NgZ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) edit: feil tråd Endret 3. september 2010 av MrLee Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 har noen prøvd usb hacken? og sett hvordan den funker? Har selv 360 og er utrolig fornøyd, er ikke villig til å bytte til ps3. Liker ikke kontrollen. Xbox360 føles bare mye mye mer personlig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Niks, har ikke PS3. Ble X360 mest fordi dama ville ha Xbox Live. Selv spiller jeg lite online, og synes det er kjipt å skulle ta betalt for noe så basic, som man vanligvis får med spillet. Enig med deg i kontrollene da. Der har vi i hvert fall en fordel fortsatt. Men tenk å kunne brukt X360 til XBMC, nå med full HD. Vil og ha! Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 PS3 piratkopiering kommer aldri til å bli særlig utbredt. Det kom altfor sent, vi er jo over 5 år inn i denne generasjonen. De fleste som eier ps3 er også såpass tilhengere av Sony at de ikke kommer til å kopiere spill. I motsetning til 360 hvor piratkopieringen florerer og er mye av grunnen til at 360 spill selger så dårlig i europa. Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Kilde? Jeg har liten tro for at folk ikke vil piratkopiere kun av godhet, om vi så snakker om X360 eller PS3 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) PS3 piratkopiering kommer aldri til å bli særlig utbredt. Det kom altfor sent, vi er jo over 5 år inn i denne generasjonen. De fleste som eier ps3 er også såpass tilhengere av Sony at de ikke kommer til å kopiere spill. I motsetning til 360 hvor piratkopieringen florerer og er mye av grunnen til at 360 spill selger så dårlig i europa. Riiiight... Er PS3 spill generellt større enn X360? (siden de har mer plass tilgjengelig?) Hvis ja, så er det imho størrelsen på spillene som kommer til å bli den største begrensningen på omfanget av piratkopiering, ikke fanboyisme. Endret 6. september 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 PS3 piratkopiering kommer aldri til å bli særlig utbredt. Det kom altfor sent, vi er jo over 5 år inn i denne generasjonen. De fleste som eier ps3 er også såpass tilhengere av Sony at de ikke kommer til å kopiere spill. I motsetning til 360 hvor piratkopieringen florerer og er mye av grunnen til at 360 spill selger så dårlig i europa. Riiiight... Er PS3 spill generellt større enn X360? (siden de har mer plass tilgjengelig?) Hvis ja, så er det imho størrelsen på spillene som kommer til å bli den største begrensningen på omfanget av piratkopiering, ikke fanboyisme. Jeg kjenner ingen som kommer til å piratkopiere på PS3. Jeg kjenner nesten ingen som ikke piratkopierer på 360... Dette har også mye med at PS3 eiere som oftest er mer casual mens 360 har vært konsollen piratfolket har gått for nettopp fordi det har ikke vært noe annet valg. Forrige generasjon var PS2 og Xbox omtrent like mye piratkopiert, Xbox kanskje litt mer. Nå har det kun vært 360 som har vært mulig, derfor ekstra mye pirat på 360. Ja, jeg ser bort i fra wii, ikke så mange pirater som bryr seg om den. Dessuten, som sagt vi er nesten 5 år inn i denne generasjonen, om et par år kommer nye konsoller. Hadde PS3 blitt cracket like tidlig som 360 så ville det kanskje fått litt innvirkning, akkurat som det har gjort på 360. Men ikke nå. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Trodde nå det var solgt flest spill til Xbox 360 av denne generasjonen? Det er jo veldig sterkt isåfall da Xbox 360 alltid har hatt folk som piratkopierer. Men nå er denne fordelen som Sony har hatt blitt utliknet, så det er bra. Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Trodde nå det var solgt flest spill til Xbox 360 av denne generasjonen? Det er jo veldig sterkt isåfall da Xbox 360 alltid har hatt folk som piratkopierer. Men nå er denne fordelen som Sony har hatt blitt utliknet, så det er bra. Det er pga USA hvor 360 leder stort over PS3 og hvor piratkopiering ikke er særlig utbredt. Her i europa derimot selges det langt mer PS3 enn 360 spill. Sier seg nesten selv at dagens ps3 eiere ikke kommer til å begynne å kopiere spill på PS3. Hvis piratkopiering var viktig for dem så hadde de ikke kjøpt PS3 i utgangspunktet, men 360. Det eneste vi kanskje vil se er pirater som i dag har 360 også kjøpe PS3. Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg har enda ikke sett snurten av noen kilder, og jeg kan bare anta at det meste du sier er antagelser. Piratkopiering er ikke utbredt i USA? Min logikk tilsier at piratkopiering er ekstremt aktuelt i USA, da det ofte er de som pusher for avtaler av typen ACTA og DMCA. Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg har enda ikke sett snurten av noen kilder, og jeg kan bare anta at det meste du sier er antagelser. Piratkopiering er ikke utbredt i USA? Min logikk tilsier at piratkopiering er ekstremt aktuelt i USA, da det ofte er de som pusher for avtaler av typen ACTA og DMCA. Hvordan skal jeg finne kilder på piratkopieringsnivå i amerika kontra oss? Det finnes ikke. Men vi vet de generelt har dårligere nettlinjer enn oss og ofte har de begrensninger på hvor mye de kan laste ned i måneden også. Og som du sier, strengere lover og mer overvåking på det. Ergo, mindre piratkopiering. Uansett ikke så viktig, hovedtemaet var at PS3 eiere kommer nå til å begynne å piratkopiere. Det vil ikke skje i særlig stor grad. Hvis de brydde seg om piratkopiering så hadde ikke valgt PS3, men 360. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Kilde? Jeg har liten tro for at folk ikke vil piratkopiere kun av godhet, om vi så snakker om X360 eller PS3 Kilde på en rent subjektiv mening? Er du virkelig seriøs nå? :errm: Ellers er jeg helt enig at det oser lang vei av synsing, både om nettlinjer og utbredelse av piratkopiering i USA i de senere postene hans. Folk kjøpte Wii før man kunne piratkopiere spillo (i hvert fall enkelt), men piratkopiering både på Wii og DS(i), også konsoller som når casualspillere, barn og "vanlige folk" er ekstremt høy. Det er ingen grunn til å tro at PS3-eire skal la være å piratkopiere bare fordi muligheten kom sent. Det er vel heller enda større sjanse for at folk tenker at de har kjøpt så mange spill at nå er det bare greit om de piratkopierer litt. Størrelsen på spillene kan nok være et minus, men enkelheten bak denne hacken opveier nok den ulempen og vel så det, i hvert fall for de som ikke er "ihuga pirater". Xbox: Få noen til å modifisere konsollen din, noe som innnebærer åpning av konsollen, lodding, flashing av firmware og hadetbra, garanti. PS3: Kjøp en spesial-usb-nøkkel, plugg inn. Det kunne selv storesøsteren min fått til selv. Og torrents bruker jo "alle" fra før for å laste ned serier, så det er heller ingen stor terskel. Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Kilde? Jeg har liten tro for at folk ikke vil piratkopiere kun av godhet, om vi så snakker om X360 eller PS3 Kilde på en rent subjektiv mening? Er du virkelig seriøs nå? :errm: Ellers er jeg helt enig at det oser lang vei av synsing, både om nettlinjer og utbredelse av piratkopiering i USA i de senere postene hans. Folk kjøpte Wii før man kunne piratkopiere spillo (i hvert fall enkelt), men piratkopiering både på Wii og DS(i), også konsoller som når casualspillere, barn og "vanlige folk" er ekstremt høy. Det er ingen grunn til å tro at PS3-eire skal la være å piratkopiere bare fordi muligheten kom sent. Det er vel heller enda større sjanse for at folk tenker at de har kjøpt så mange spill at nå er det bare greit om de piratkopierer litt. Størrelsen på spillene kan nok være et minus, men enkelheten bak denne hacken opveier nok den ulempen og vel så det, i hvert fall for de som ikke er "ihuga pirater". Xbox: Få noen til å modifisere konsollen din, noe som innnebærer åpning av konsollen, lodding, flashing av firmware og hadetbra, garanti. PS3: Kjøp en spesial-usb-nøkkel, plugg inn. Det kunne selv storesøsteren min fått til selv. Og torrents bruker jo "alle" fra før for å laste ned serier, så det er heller ingen stor terskel. Man trenger jo ikke laste ned PS3 spill. Ut i fra det jeg har forstått kan bare installere spill rett fra PS3'en. Så man kan altså bare låne spill og legge de på harddisken. Så sånn sett er det enklere. Men tror likevel dette er for sent og at PS3 eiere er mer lovlydige enn andre. Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Et annet problem er jo at mange spill ikke virker visstnok med jailbreak. Jeg tror også Sony kommer til å fikse dette ganske fort eller i det minste gjøre det veldig vanskelig for folk å drive med dette. Bare de mest hardcore piratene kommer til å holde på. Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Sony har nå lagt ut en ny ps3 update som må installeres når du logger på PSN som tar vekk alle muligheter jailbreak osv. Varte ikke lenge nei, som jeg tenkte. Kommer til å være tilnærmet niks pirat på PS3. Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Kilde? Jeg har liten tro for at folk ikke vil piratkopiere kun av godhet, om vi så snakker om X360 eller PS3 Kilde på en rent subjektiv mening? Er du virkelig seriøs nå? :errm: Jeg mente kilde på påstandene hans, slik som at piratkopiering ikke er utbredt i Amerika og at Xbox 360 selger så mye bedre i Amerika enn i Europa. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg kjøpte min første xbox'er i 2006. Jeg flashet FW selv. Jeg var en av de mange som ble bannet fra Live høsten 2007 da Halo 3 og CoD 4 ble gitt ut. Har ikke brukt xboxen særlig mye siden 2008, har spilt 2-3 spill pr. år de to siste årene. Kjøpte meg en slim-modell for to dager siden og er meget overrasket over xbox live. Nei, jeg er misunner ikke ps3 eiere. Piratkopiering av 360 spill må ha blitt noe redusert de 2-3 siste årene eller er det umulig å bli bannet idag? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 De sier det der veldig usannsynlig dersom du bruker siste firmware og sjekker spillene du brenner med et program først. (Og ikke spiller spill før releasedato, selvfølgelig.) De tror altså at de har funnet alt MS kan ta deg på. Selv har jeg ikke giddet å flashe 360-en fordi jeg synes det r mer styr enn det er verdt. Kunne jeg fått custom firmwareåp selve konsollen og div, så hadde det vært noe annet. Men jeg bruker den så lite at det ikke er verdt det bare for å vør pirat. Dama bruker den uansett og hun kjøper spillene sine.I tillegg spiller hun online, så blir vel ikke så populært om den skulle bli bannet. Selv spiller jeg "aldri" online, så for meg er det et irritasjonsmoment at man må betale for å spille et spill man allerede har betalt for på en konsoll man allerede har betalt for, mot noen andre. Det skjer kanskje en gang annanhver måned, og er ikke akkurat noe jeg gidder å betale for. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg spilte både Halo 3 og CoD 4 før release Det er færre som laster ned 360 spill nå enn det det var i 2007. Hvertfall på torrentsiden jeg bruker. Ser ut som det er en nedgang på rundt 25-50% på de store titlene. Live er verdt pengene. 1,37kr. pr. dag er ikke mye. Filmleie etc. er ganske bra. Kommer til å bruke Live mer nå enn før. Liker kun FPS spill og heldigvis kommer det noen kule titler framover. MoH, CoD, F.E.A.R, Portal 2 og sikkert mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå