naira Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hei, jeg har et spørsmål anngående ettersending av post. Jeg måtte flytte til et annet studiested og mens jeg var mellom leiligheter reiste jeg til utlandet. I denne perioden (et par uker) bestilte jeg ettersending av post til adressen av vennen min som leide leiligheten privat. Ettersendingen er en måned gratis og det står i skjemaet som du fyller ut - da krysset jeg "en måned gratis". Mens jeg var borte, hadde vennen min en stor krangel med utleieren og flyttet ut. Da anmeldte huseieren til politiet at han (huseieren) fikk posten min i postkasse. Så snart jeg kom tilbake, endret jeg postadresse. Men jeg lurer på om det som jeg har gjort er lovbrudd?Vennen min hadde fortsatt gyldig kontrakt og han tillatte meg å bruke adressen. Jeg er utenlandsk student som venter på oppholdstillatelse og er redd for å få problemer med loven akkurat nå. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Eh.. hvilken lovbestemmelse er det denne huseieren mener er brutt her, da? Endret 3. september 2010 av klilleng Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 er ikke DIREKTE ulovlig å bruke den adressen til posten din og dette er ikke noe som er grunnlag for en anmeldelse, (komplikasjoner med flytting og postlevering kan ikke være en forbrytelse da du ikke kunne forutse situasjonen), derimot kan huseieren hevde at du har forsøkt å bruke den adressen til noe ulovlig, men dette blir anmeldelse på samme nivå som nabokrangler og politiet kommer ikke til å bry seg. Men jeg ville lagt alle kort på bordet hvis UDI spør om saken da full ærlighet er beste løsning, men så lenge du ikke er straffet, og så lenge det dreier seg om en "krangel" er dett piff. Tror ikke du har noe uønskede konsekvender i framtia men bare ikke prøv å sjule noe for staten vet ALT, så tar de deg i å lyve kan du se langt etter oppholdstillatelse. håper dette hjalp litt:) Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hvis posten ble ettersendt med c/o-adresse så er det, så vidt huseier angår, post til personen som står som "care of". Følgelig har huseier intet argument å bruke med mindre det er spesifisert hvor stor mengde post leietaker kan motta. I alle tilfelle så er løsningen at leietaker får en egen postkasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå