Gå til innhold

Hvorfor rotner ikke døde paver?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes da godt bevarte lik av andre mennesker. Folk som er MYE eldre enn disse hellige likene. Har gud vært inne og lekt her også?

 

 

Jeg har ikke hørt om lik som har blitt bevart som hele kropper i et miljø der det naturlige er at de skal råtne. Da har de lagt på et veldig kaldt sted eller i leire hvor de ikke har fått luft.

 

Disse kroppene på videoen har lagt i vanlige graver og tøyet har råtnet bort, men de selv har blitt bevarte.

Endret av dixi
Lenke til kommentar

De fleste er ikke imponerende, og mange andre ser man er nesten bare voks igjen. De som er best bevart, er de som døde i dette århundret. Det er overhode ingenting mystisk med det.

dette århundret ?

 

Wikipedia > Sister Catherine died on December 31, 1876. In 1895 her cause for Beatification was introduced in Rome. She was beatified on May 28, 1933. When her body was exhumed, after fifty-seven years of burial,, it was found to be completely incorrupt and supple. Catherine was canonized a Saint on July 27, 1947.

Lenke til kommentar

Det finnes da godt bevarte lik av andre mennesker. Folk som er MYE eldre enn disse hellige likene. Har gud vært inne og lekt her også?

 

 

Jeg har ikke hørt om lik som har blitt bevart som hele kropper i et miljø der det naturlige er at de skal råtne. Da har de lagt på et veldig kaldt sted eller i leire hvor de ikke har fått luft.

 

Disse kroppene på videoen har lagt i vanlige graver og tøyet har råtnet bort, men de selv har blitt bevarte.

 

"Tøyet har råtnet bort, men de selv har blitt bevarte."

 

Jasså. Kilder, takk.

Lenke til kommentar

Betyr disse miraklene at kristne ikke gidder å be for alle de fattige i Afrika eller folk som mangler en fot, eller en arm? I så fall synes jeg dere kristne er relativt egosistiske. Eller er det at guden deres ikke gidder å hjelpe disse? Du får velge selv ...

 

Jeg syns det her er litt off topic MEN mange kristne hjelper folk i Afrika og er ikke større egoister enn andre. Mange afrikanere påstår også at de har blitt helbredet.

Det finns mange kristne hjelpeorganisasjoner i Afrika men det er rart om du ikke kjenner til det. Selv har jeg et fadderbarn og skulle gjerne hatt flere om jeg hadde hatt råd til det.

 

Det jeg tenkte på er at guden din synes det er viktigere å holde disse likene i god stand, enn å rydde opp i verden ...

Lenke til kommentar

Betyr disse miraklene at kristne ikke gidder å be for alle de fattige i Afrika eller folk som mangler en fot, eller en arm? I så fall synes jeg dere kristne er relativt egosistiske. Eller er det at guden deres ikke gidder å hjelpe disse? Du får velge selv ...

 

Jeg syns det her er litt off topic MEN mange kristne hjelper folk i Afrika og er ikke større egoister enn andre. Mange afrikanere påstår også at de har blitt helbredet.Det finns mange kristne hjelpeorganisasjoner i Afrika men det er rart om du ikke kjenner til det. Selv har jeg et fadderbarn og skulle gjerne hatt flere om jeg hadde hatt råd til det.

Hvorfor velger denne guden å helbrede noen, og ikke alle som trenger helbredelse?

Lenke til kommentar

Det finnes da godt bevarte lik av andre mennesker. Folk som er MYE eldre enn disse hellige likene. Har gud vært inne og lekt her også?

 

 

Jeg har ikke hørt om lik som har blitt bevart som hele kropper i et miljø der det naturlige er at de skal råtne. Da har de lagt på et veldig kaldt sted eller i leire hvor de ikke har fått luft.

 

Disse kroppene på videoen har lagt i vanlige graver og tøyet har råtnet bort, men de selv har blitt bevarte.

 

"Tøyet har råtnet bort, men de selv har blitt bevarte."

 

Jasså. Kilder, takk.

 

k gjennomførte hun sitt selvutslettende liv og døde klokken tre om ettermiddagen den 16. april 1879 i Nevers, 35 år gammel. Det var onsdag i påskeuken. Hun ble gravlagt i krypten i St. Josefskapellet på klosterets kirkegård. Da man som ledd i saligkåringsprosessen åpnet hennes grav den 22. september 1909, fant man hennes legeme uten spor av forråtnelse, mens likkledet var råttent og et kors var rustent.

http://www.katolsk.no/biografi/bernadet.htm

Lenke til kommentar

Det finnes da godt bevarte lik av andre mennesker. Folk som er MYE eldre enn disse hellige likene. Har gud vært inne og lekt her også?

 

 

Jeg har ikke hørt om lik som har blitt bevart som hele kropper i et miljø der det naturlige er at de skal råtne. Da har de lagt på et veldig kaldt sted eller i leire hvor de ikke har fått luft.

 

Disse kroppene på videoen har lagt i vanlige graver og tøyet har råtnet bort, men de selv har blitt bevarte.

 

 

"Tøyet har råtnet bort, men de selv har blitt bevarte."

 

Jasså. Kilder, takk.

 

k gjennomførte hun sitt selvutslettende liv og døde klokken tre om ettermiddagen den 16. april 1879 i Nevers, 35 år gammel. Det var onsdag i påskeuken. Hun ble gravlagt i krypten i St. Josefskapellet på klosterets kirkegård. Da man som ledd i saligkåringsprosessen åpnet hennes grav den 22. september 1909, fant man hennes legeme uten spor av forråtnelse, mens likkledet var råttent og et kors var rustent.

http://www.katolsk.n...fi/bernadet.htm

 

 

97% av kroppen er dekket av tøy. De resterende delene av kroppen (ansiktet og hendene) er dekket av voks. Vi ser med andre ord ikke en liten hudflik en gang av hva enn som ligger under. Ansiktsformen ser også ut til å ha blitt tynnere i forhold til de bildene som ligger øverst i artikkelen. For alt du vet er det ikke en ekte person under vokslaget. Jeg skal ikke hevde bastant at det ikke er det. Jeg bare påpeker hvor rask du er til å godta ekstraordinære ting.

post-131222-1283686979,8094_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Um, jeg siktet ikke til annenhåndskilder som kan eller ikke kan være pålitelige.

 

Hvor har forfatteren av denne teksten sine kilder fra? Hvorfor stoler du på det som står der?

 

Og sist, men ikke minst: Klær råtner ikke. De går til fortærese, dog, men ikke i ren luft. Vann, derimot, kan gjøre dette. Vann er også det som gjør at metall ruster (hvorfor har de kors av jern(?!)), og enda et interessant faktum er at vann ivaretar hud, proteiner osv. som mennesket utseendemessig består av.

 

Enn om dette skulle stemme, er det mildt sagt ikke "utrolig".

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...