ChristR Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hei. Jeg har kjøpt justerbart senkesett, av typen H&R, til min Audi A3. Hentet det på posten nå nettopp, og har derfor ikke mulighet til å kontakte forhandleren, da de har stengt. Med justerbart understell, forventer jeg jo at disse demperne er rimelig sportslig oppsatt (harde). Men jeg kan enkelt bevege disse opp og ned. De føles i grunn veldig myke. De bakerste demperne virker iallefall mykere enn de forran. Skal de virkelig være så myke? Jeg hadde forventet at jeg måtte bruke makt for å presse de ned, også spratt de opp igjen... Har aldri vært borti støtdempere før, derfor jeg må spørre... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Du skal fint kunne dra/skyve dempere opp og ned, poenget er at du ikke får til å dra de opp og ned hurtig, for bevegelsene dempes, noe som jo er hele poenget med de. Endret 3. september 2010 av arjato Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Aha, sånn sett! Når jeg tenker på støtdempere, så får jeg sterke assosiasjoner til de støtdemperne jeg hadde på sykkelen når jeg var kid, men de har selvfølgelig fjæren inni.. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Er helt normalt at man kan bevege de opp og ned Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Er helt normalt at man kan bevege de opp og ned Ja. De skal DEMPE hurtige bevegelser, ikke holde vekten på bilen. Hadde du ikke kunne bevege de opp og ned så hadde du heller ikke orket å ha de på bilen Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Jeg forstår at de skal beveges opp og ned, men jeg trodde bare ikke de skulle være såpass myke. Endret 5. september 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Jeg vet ikke hvor sterk du er, men så lenge du klarer å presse de ned å de går opp igjen av seg selv er de i orden Uten å lekke selvsakt Endret 9. september 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg vet ikke hvor sterk du er, men så lenge du klarer å presse de ned å de går opp igjen av seg selv er de i orden Uten å lekke selvsakt Monterte 2 gassdempere på bilen min, de gikk ikke opp igjen av seg selv, men det er kanskje oljedempere du tenker på, de reagerte litt annerledes enn gassdemperne, de måtte jeg holde nede for at de ikke skulle gå opp igjen ved montering. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Ja det er oljedempere jeg tenker på. Har bare montert gassdempere en gang, men husker ikke hvordan de reagerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå