EspenFe Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Hei. Har nettopp gjort om min gamle MP3-spiller til en USB-bootable device (Den er USB 1.0 hvis det har noe å si) Når jeg kjører opp HDDerase i DOS i BIOS, går jeg gjennom alt helt til jeg kommer til "Choose a harddisk to erase" og der kommer det ikke opp noe Har prøvd å koble ut andre harddisker, koble ut SSD'en, for å så koble den inn igjen for å overstyre en såkalt "lockout", men ingenting fungerer. Noen som har hatt samme problem? MVH Espen Fevåg EDIT: Ser ut som jeg må bruke HDDerase 3.33 og ikke versjon 4.0 Hvis dette funker skal jeg sette denne som LØST. EDIT2: Finner fortsatt ikke disken inne i DOS-setupen til HDDerase 3.3 Endret 3. september 2010 av EspenFe Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Kommer selvfølgelig ann på hvilket hovedkort man har men ofte på AMD så må man bruke SATA port 5 eller 6, i tillegg til at portene må settes til IDE Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Kommer selvfølgelig ann på hvilket hovedkort man har men ofte på AMD så må man bruke SATA port 5 eller 6, i tillegg til at portene må settes til IDE Har satt det fra AHCI til IDE før jeg prøvde det i første innlegg. Skal nå prøve port 5 og 6 EDIT: Ingen av disse portene fungerte heller. Er rart at jeg kommer meg inn på HDDerase, men finner ikke harddisken gjennom der Endret 3. september 2010 av EspenFe Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Du må også ha en legacy type IDE, det vil da si at KUN de 4 første SATA portene vil funke. Dette for å emulere de gammeldagse dobble IDE kanalene med 2 enheter på hver kanal, uten dette vil ikke HDD Erease finne noe som helst. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har Asus P7P55D. Det er vel bare å se inne på Sata configuration inni i BIOS? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Fra hovedmenyen i bios så går du inn på valget "Storage configuration". "Sata configuration" settes så til compatible. Lagre, reboot og prøv igjen på port 1-4 som 007cd anbefalte Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Fra hovedmenyen i bios så går du inn på valget "Storage configuration". "Sata configuration" settes så til compatible. Lagre, reboot og prøv igjen på port 1-4 som 007cd anbefalte Satt den på "Compatible" og nå funket det! Tusen hjertelig takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå