TheWankership Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hei Helt ny stasjonær pc fikk plutselig meldingen "No video input" så "Entering sleep mode". Helt uten grunn. Den ble sendt på verksted men samme feilen var der når jeg fyrte den opp hjemme igjen I dag har jeg fått den tilbake fra verksted for andre gang. Fikk bare hatt den på i 5 min før det samme skjedde igjen. Herregud! Kan det være noe galt med skjermen? For den ble kjøpt samtidig så kan jo få fiksa den/ få ny. Kan også få ny PC nå siden det har vært så mye tull med den. Den fungerte forresten ca 1 mnd før dette skjedde første gang. Har vært 3mnd med tull nå.... Takker for svar Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Får du melding "No video input" så "Entering sleep mode" tyder det på feil med skjemrkort eller kabelen til skjermen. Har du prøvd med en annen kabel, eventuelt prøvd å bytte utgangsport på skjermkortet? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Virker som at kabelen enten er løs, eller dårlig kabel som Chavalito sier. Kan også være løst skjermkort. Om du har andre skjermkort og kabler, prøv. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Er to kort som har blitt bytta, trolig skjermkort. Har dessuten funnet ut at det ikke er skjermen eller kabel som er død siden dette funka på en annen pc i sta. Bytte utgangsport vil si plugge inn ett annet sted? Takk for svar Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hvilket skjermkort er det snakk om? De fleste nyere skjermkort krever ofte 2 x 6 pins strømkabler fra PSU tilkoblet til selve skjermkortet. Bytte utgangsport vil si å bytte fra en DVI port til en annen DVI port, eventuelt fra DVI til VGA eller HDMI port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå