Lasse30 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg kjøpte safran på min ferie i Spania. Jeg tror jeg var lurt. Det ikke smak av safran. Jeg tror jeg kjøpte safflower, falsk safran. Denne artikkelen beskriver safflower og hvordan turister blir lurt. http://tabernesopskrifter.blogspot.com/2010/07/safran-og-nar-du-bliver-rvrendt.html Er det andre som har erfaring med falsk safran? Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 At det var på flaske er en ting som hadde avslørt meg med en gang Alltid sørg for at safranen du kjøper ikke er malt, da kan du få gurkemeie til de sykeste priser Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ser denne ekte ut? Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ser denne ekte ut? Den så ekte ut, de røde trådene med gult på enden bekrefter det ganske godt Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 kjøpte selv noe safran i tyrkia, ekte... meeeeen det var mye annet rask også med, hvis de har en sorteringsskala på 1-10 så fikk jeg sikkert 7 , håpløst å få tak i skikkelig ekte saker slik du får på apoteket.. men der koster det en god del Lenke til kommentar
Lasse30 Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 At det var på flaske er en ting som hadde avslørt meg med en gang Alltid sørg for at safranen du kjøper ikke er malt, da kan du få gurkemeie til de sykeste priser Safran som jeg kjøpte var ikke malt men har røde tråder. Safflower også har røde tråder, er det vanskelig å se forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå