stian_credins Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Jeg forsøker meg på et sqript der det automatisk flyttes av events etter dato noe liknende som facebook eller myspace. Det skal flyttes fra en <div> til en annen <div> slik at la oss si: <div> Kommende event: Bursdag - 09/11/2010 </div> <div> Gamle event: Middag - 05/11/2010 osv...... </div> og når det blir 09/11/2010 (altså datoen), så flyttes Bursdag - 09/11/2010 automatisk til Gamle event(som f.eks ligger på en annen side). Jeg har lite med eksempler annet enn at jeg har nettopp satt opp et blog-sqript, men der soteres det via id ("SELECT * FROM blog_tekst ORDER BY id "); og jeg prøver å flytte det automatisk over i en annen <div> etter dato. Noen forslag til hvordan jeg kan fikse dette? Takk,takk,takk,takk! Endret 3. september 2010 av stian_credins Lenke til kommentar
Warz Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hvis du lagrer med dato i databasen kan du jo bare ta på den ene DIVen f.eks gamle events og kjøre en spørring som f.eks: "SELECT * FROM blog_tekst WHERE dato >= NOW() ORDER BY id" og en annen spørring for kommende events "SELECT * FROM blog_tekst WHERE dato < NOW() ORDER BY id" Eller noe sånt? Lenke til kommentar
stian_credins Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Hvis du lagrer med dato i databasen kan du jo bare ta på den ene DIVen f.eks gamle events og kjøre en spørring som f.eks: "SELECT * FROM blog_tekst WHERE dato >= NOW() ORDER BY id" og en annen spørring for kommende events "SELECT * FROM blog_tekst WHERE dato < NOW() ORDER BY id" Eller noe sånt? Nå har jeg prøvd meg litt fram, men jeg får det ikke til å fukne.. Kunne du git meg et kort eksempel med <?php ? Takker Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Hvis du lagrer med dato i databasen kan du jo bare ta på den ene DIVen f.eks gamle events og kjøre en spørring som f.eks: "SELECT * FROM blog_tekst WHERE dato >= NOW() ORDER BY id" og en annen spørring for kommende events "SELECT * FROM blog_tekst WHERE dato < NOW() ORDER BY id" Eller noe sånt? Nå har jeg prøvd meg litt fram, men jeg får det ikke til å fukne.. Kunne du git meg et kort eksempel med <?php ? Takker Først å fremst må du endre raden dato i databasen. Sett den som time(stamp) eller date(time). Når du setter inn data til blog_tekst tabellen må du endre på dato, sett den til NOW(). mysql_query("INSERT INTO blog_tekst ('x', 'x', NOW())") Så prøver du igjen med den nye spørringen Warz kom med. Endret 4. september 2010 av Thomas. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Når jeg tenker meg om er det er kanskje best å lagre datoene som "date" hvis du ikke trenger tidspunkt altså slik: "2008-11-11" også istedet for NOW() så kan du bruke CURDATE() Når du har gjort det Thomas foreslår kjører du en av select spørringene i phpmyadmin og gir oss feilmeldingen. F.eks SELECT * FROM blog_tekst WHERE dato < CURDATE() ORDER BY id Lenke til kommentar
stian_credins Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Genialt! Takker så mye! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå