Gå til innhold

Syden i høstferien!

Anbefalte innlegg

Vi er en vennegjeng på 3 som har tenkt oss en tur til syden i høstferien, men vi vet ikke helt hvor vi skal dra. Det viktigste er at det er et bra uteliv om kveldene, kort vei til sentrum og såpass varmt at det går an å få litt sol på kroppen! :) Noen som har noen ide om hvor man kan dra for en ikke alt for dyr penge? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høstferien er:

-uken hvor andelen barnefamilier som reiser er høyest

-dyr da mange skal reise samtidig. Det blir dyrt å bestille sent

-fremdeles varm nok i hele middelhavsområet og alle vanlige charterdestinasjone.

Dere kan velge vanlige "partydestinasjoner" som Magaluf og kose dere med barnefamilier der eller prøve en by som Barcelona hvor det er strender i utkanen. Barnefamiliene vil ha en tradisjonell og sikker strandferie så for ekempel kanariøyene er dyre i høstferien.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha gjort noe så utradisjonelt som å dra til Tel Aviv i Israel. Storby med masse utesteder og samtidig bra med strandliv. Ikke så langt er det heller. Men man skal dog være obs på at området kan bli ustabilt rimelig kjapt. Når det er sagt så er det flere år siden det har vært noen hendelser av betydning i Tel Aviv så det er ikke noe mindre trygt enn andre reisemål. På den måten unngår man også charterselskapene som på det tidspunktet flår folk for penger. Nordmenn trenger ikke visum til Israel for besøk opp til 90 dager.

Endret av William_S
Lenke til kommentar
På den måten unngår man også charterselskapene som på det tidspunktet flår folk for penger.
Spennende destinasjon, men på så kort varsel må man opp i ca. 4000 bare for flybillett.

Ja er jo det som er noe av problemet, men det gjelder vel uansett destinasjon vil jeg tro. Ønsker uansett trådstarter lykke til med å finne noe han måtte like. Jeg råder han nå uansett til å unngå charterdestinasjonene. Er mange sydensteder som ikke er chartersteder. :)Dessuten kan man også spare en del ved å bo på hostel i stedet for hotell. Sånn forøvrig flyr jo også Ryanair til Zadar i Kroatia fra Rygge. De pleier å ligge godt under hva som er vanlig flypris selv om man tar med bagasje. Kan være verdt å sjekke ut Ryanairs destinasjoner.

Endret av William_S
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi er en gjeng på 11 stk som skal til Ayia napa i April =) Vi er fra 18 til 21. Siden det er mye folk dær hele året , (og helt stappet om sommeren) syns vi det er like greit og dra da. Siden det er mye billigere for reise da =)

Vi betaler 4500 for 15 dager på et 4* hotell fra oslo, reiser da ned fra Lofoten.

Jeg har tidligere vært på party tur i Sunny beach, som forsåvitt er et greit og billigt sted, men etter mye , (mye) leting så valgte vi nå å dra til Ayia napa.

Prisene der er på en 3euro før øl : 24kr. Å 3-4 for dram. :dribble:

Men i min erfaring funker det som de brygger selv i landet (som ikke er avgift på) like fint, og da blir det billigere ;D

Har satt opp en diskusjon ayia napa i april om dere vil dra litt senere :new_woot: !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...