EmilWIKLA Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hei Jeg lurte på om Nord-Amrikanske ps3 spill fungerer på en Norsk ps3 slim? Tenker å kjøpe noen spill fra VideoGamesPlus. Blir det toll for varer over 200 kr? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Alle PS3 spill er sonefrie, ingen problem der. Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det er ikke veldig mange ting du må betale toll på ved import til Norge, her er noen av de: De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll. - Toll.no Du må derimot betale mva. (merverdiavgift, ofte kalt moms) når varen koster over 200 NOK. Da må du også betale mva. på frakten. Koster varen (ekskludert frakt) mindre enn 200 NOK må du ikke betale mva. på noen av delene. Her er link til omregningskursene Tollvesenet bruker ved beregning av mva. Lenke til kommentar
whaley Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det er ikke veldig mange ting du må betale toll på ved import til Norge, her er noen av de: De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll. - Toll.no Du må derimot betale mva. (merverdiavgift, ofte kalt moms) når varen koster over 200 NOK. Da må du også betale mva. på frakten. Koster varen (ekskludert frakt) mindre enn 200 NOK må du ikke betale mva. på noen av delene. Her er link til omregningskursene Tollvesenet bruker ved beregning av mva. En fordel at videogamesplus setter verdien på pakken til under 200nok, så slipper du gebyret Løp og kjøp! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Var snakk om at de sluttet med det fordi det var mange pakker fa de som ble stoppet uansett, og da de var merket som verdi under 200 og tollerne fant det ut så måtte de slutte. Lenke til kommentar
EmilWIKLA Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Takk for svar Ligger momsen på 25% eller? Endret 4. september 2010 av EmilWIKLA Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 25 eller 20, husker ikke helt. Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Merverdiavgiften er på 25% på de fleste ting, utenom matvarer og litt andre ting. Men husk du må betale et fortollingsgebyr også, som er rundt 100-150 om jeg ikke husker feil. Så det blir for veldig dyrt om prisen bare er rett over 200 NOK! Lenke til kommentar
EmilWIKLA Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Ok, da burde jeg kanskje vente til spillene jeg vil ha synker til under 200kr. Det blir vel fort over prisen i Norge hvis det er dvs avgifter og toll. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Det siste jeg bestilte derfra var Final Fantasy XIII og da var det fortsatt en privat sender med beløp under 200kr på pakken Lenke til kommentar
EmilWIKLA Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 (endret) takk for svar Endret 5. september 2010 av EmilWIKLA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå