MokkaKaffi Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har win xp pro og lurer på om jeg kan sende meldinger til andre brukere på den samme PCen. En slags velkomstmelding? Lenke til kommentar
stvetene Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Ja, hvis du har Microsoft XP Home Edition. Trykk bare Ctrl+Alt+Del, så finner du det der vhis du får opp den menyen hvor du kan endre passord, logge av, oppgavebehandling osv. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 eller win+r --> skriv "net send "datamaskinnavn" meldingen" "datamaskinnavn" kan byttes ut med * for å sende til alle i arbeidsgruppe. gå inn i ledetekst og skriv "net send /?" for liste over kommandoer Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Åpne notepad: Skriv skriv in følgende: MsgBox("Velkommen!") Lagre den som Velkommen.vbs Etterpå legger du denne i startup... Da får brukeren opp et vindu der det står Velkommen og en ok knapp... tror det skal funke... En tøff tweak en kan legge til viss man vil: Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection if colCDROMs.Count >= 1 then For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next ' cdrom End If Viss du legger til dette åpner i tilegg alle CD spillerene i PC'en seg Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Ja, hvis du har Microsoft XP Home Edition.Trykk bare Ctrl+Alt+Del, så finner du det der vhis du får opp den menyen hvor du kan endre passord, logge av, oppgavebehandling osv. Funker i pro versjonen også, bare så du vet det.... ctrl+alt+del-> users->send message...men da må du velge brukeren du skal send mld. til først.... Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 start > administrative tools > Local Security Setting > Local Policies > Security Options. Der finner du "Interactive logon: Message text for users attempting to log on". Dobbelklikke på den og skrive inn melding. Virker da etter neste boot, eller du kan åpne cmd og skrive secedit /refresh_policy machine_policy og trykke enter. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Åpne notepad:Skriv skriv in følgende: MsgBox("Velkommen!") Lagre den som Velkommen.vbs Etterpå legger du denne i startup... Da får brukeren opp et vindu der det står Velkommen og en ok knapp... tror det skal funke... En tøff tweak en kan legge til viss man vil: Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection if colCDROMs.Count >= 1 then For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next ' cdrom End If Viss du legger til dette åpner i tilegg alle CD spillerene i PC'en seg MUAHAHHAHAHA!!! den her var rett og slett vittig! Men, da jeg kjørte skriptet, sto det bare VBS script i header'n. er det mulig å forandre dette til noe annet? hadde vært morsomt å lage en annen overskrift... :wink: noen flere vittige ting man kunne gjøre ved oppstart? Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 ...og ja. hvordan kan man få flere svaralternativer i boksen (tenker da på ja, nei, avbryt osv)? en ting til: hvordan kan jeg lage en liten boks der man kan skrive inn f.eks navnet sitt? finnes det en liten guide et eller annet sted der jeg kan slå opp og finne kommandoer? Lenke til kommentar
BakkiZ Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Det er med noen eksempler i Win98 tror jeg. WINDOWSSAMPLES eller noe?? tror det er slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå