Asi Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Hva med Samer de menneskene med reinsdyr på fjellet har de lov å dra til buttiken med kniv på beltet? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Ingen butikker å se der de har reinsdyra. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 I teorien har de ikke lov. I praksis kommer det an på hvor hysteriske folk er akkurat den dagen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Hva med Samer de menneskene med reinsdyr på fjellet har de lov å dra til buttiken med kniv på beltet? Det spørs. For ein same som jobber med reindrift så skal det ikkje være eit problem å pårope seg aktverdig grunn på grunn av reindrifta. Å gå i butikken utan å legge frå seg kniven kan være greit om ein ikkje har ein trygg plass å legge frå seg kniven. Som same kan ein muligens også pårope seg at den aktverdige grunnen er at det er ein del av nasjonaldrakta å bære samekniv. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 I teorien har de ikke lov. I praksis kommer det an på hvor hysteriske folk er akkurat den dagen.Kommer mer an på hvor hysteriske folk er der de går i butikken. Reaksjonen er ikke helt den samme i Kautokeino som i Oslo. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Jeg kan fint gå rundt med 30cm samekniv uten å jobbe med rein her. Jeg antar det er fordi folk kjenner meg, Som regel så lar jeg kniven ligge i bilen og lar sliret være på beltet. I oslo får du bot på 9000 for en letherman.... edit: jeg er ikke same engang, jeg bare liker knivene deres. Endret 2. mars 2017 av Dr. Jones Lenke til kommentar
whogivesashitlmao Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Jeg har i det siste ønsket meg en Balisong å øve meg på å trikse med den. http://en.wikipedia.org/wiki/Balisong_%28knife%29 Jeg lurer på hvor dette kan skaffes og om det i det hele tatt er lovlig i et kjipt lite land som Norge? fant heller ingen bedre kategori å plassere tråden i. edit: Om det er ulovlig, finnes det noen "practise knife" verisjoner av den med uskarpt blad? Det er lovlig å ta med seg fra utlandet, men den må være i fra hverandere. Altså, skruene må være ute, hendlene og selve kniven må være separat. Endret 4. oktober 2017 av whogivesashitlmao Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Det er lovlig å ta med seg fra utlandet, men den må være i fra hverandere. Altså, skruene må være ute og hendlene og selve kniven må være separat. Nope, det er sjølve kniven som er ulovleg. Ja, i teorien kan du nok smugle med deg kniven inn i landet ved å frakte den i fleire delar for å skjule at det er ein balisong og ikkje ein anna type kniv, men så fort du monterer kniven så innehar du ein balisong, og det er ulovleg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå