Gå til innhold

Kamptråd - Island vs Norge (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

b_2340.png Island - Norgeb_716.png

 

EM-kvalifisering, kamp 1

03-09-2010 Kl. 21:00

Laugardalsvollur Stadium

 

Vises på: canalplussfotball_sidebar.png

 

1220723659000_landskampen_2132593698x698r.jpg

 

 

----------------------------------------------------

 

I kveld starter for alvor ferden mot europamesterskapet i fotball i Polen og Ukraina 2012, når Norge møter Island til kvalifiseringskamp i Reykjavik fredag kveld. Gruppen er ikke av den aller verste klassen, og Norge vil være ute etter å få en god start. Landslagssjef Egil Olsen garanterer at laget er bedre forberedt nå enn i forrige VM-kvalik, da Norge kun klarte to uavgjort-kamper mot islendingene.

 

- Vi er bedre forberedt nå enn vi var sist, det kan jeg love. Hvorvidt vi er sterkere kan sikkert også diskuteres, men jeg føler at vi har vært såpass solide i flere kamper på rad. Og jeg føler meg trygg på at vi vil prestere bedre enn sist, sier Drillo til NFF før kampen.

 

John Carew blir spart for å stå best mulig rustet til hjemmemøtet med Portugal på tirsdag. Norge har ikke vunnet en kvalikkamp mot fotballillebror Island på 37 år (inkludert de to nevnte kampene i VM-kvaliken sist). Det er en dyster statistikk som skulle tilsi at landslagssjef Drillo helst skulle hatt alle sine beste menn tilgjengelig. Carews fravær betyr et uendret norsk lag for tredje landskamp på rad, med Moa på spissplass og Erik Huseklepp i en høyre kantrolle.

 

For første gang i moderne TV-historie vises en kvalifiseringskamp med det norske herrelandslaget i fotball på en betalingskanal når Canal+ Fotball sender oppgjøret mot Island på Laugardalsvöllur i kveld. Det innebærer at kun abonnenter av Canal+ har muligheten til å se kampen direkte på norsk TV, det dreier seg om i underkant av 300 000 abonnenter på landsbasis.

 

 

Norges lagoppstilling:

Knudsen

Høgli - Wæhler - Hangeland - JA Riise

Huseklepp - BH Riise - Hauger - Grindheim - Pedersen

Abdellaoue

 

Tips: 0-2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kamptråder for landskamper og? Litt for drøyt spør du meg. I alle fall når ingen får sett kampen.

I motsetning til?

 

Vi kan ikke akseptere noe mindre enn 3 poeng mot Island, selv om jeg begynner å bli nervøs nå. Typisk at vi skal klare å drite oss ut mot Island. Men så er jeg også evig optimist når det gjelder landslaget, så jeg tipper 1-3 til Norge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...