Th0mas Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Velge riktig inngang? Stille inn TV'en riktig?????? Det kommer litt an på hvilken TV du har. På mange nye TV er S-videoinngangen i front AV3 eller AV4 (på Philips Ext3/Ext4, nyere Finlux E3/E4). Du må trykke flere ganger på riktig knapp for å finne riktig inngang. PÅ noen TV bruker du "AV", på andre heter det "AV/TV", på noen bare "0" og mange Philips-apparater har et symbol som er et rektangel med pil i ene siden. Har en XENTIA 82 FLAT MFW 82-430/8 DOLBY Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Har en XENTIA 82 FLAT MFW 82-430/8 DOLBY Det er jo en bra TV! Tilkoblingene for s-video og lyd sitter i den lille luka nede på høyre side av apparatet. Dette er AV3. Trykk 3 ganger på 0 eller trykk P- (blå knapp under OK) flere ganger til det vises AV3 på skjermen. Hvis innstillingene i PC / skjermkort er riktige, får du bilde og lyd. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 om instillingene for bilde er feil så bør du iaf få lyd. Innstillingene er alltid feil.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 om instillingene for bilde er feil så bør du iaf få lyd. Innstillingene er alltid feil.. Hvorfor stiller du inn feil..? Jeg synes det er mye bedre med riktige innstillinger. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 joda, men de kommer jo alltid feil som default Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Ikke alltid. Da jeg prøvde mitt Sapphire-kort, funka det greit. Det eneste jeg gjorde, var å justere bildehøyde og -bredde litt. Jeg tror det har litt å gjøre med om folk veit hva de driver med. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 må jo si at jeg bare har prøvd med nvidia kort... Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Bruk bare pcens høytalere da. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Bruk bare pcens høytalere da. Vi diskuterte da skjermkortinnstillinger .... Tror også at Th0mas ønsker å bruke TV-høyttalerne fordi hans TV gir bedre lyd enn de fleste standard PC-høyttalere. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Dessuten står de i forskjellige rom Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Ikke alltid. Da jeg prøvde mitt Sapphire-kort, funka det greit. Det eneste jeg gjorde, var å justere bildehøyde og -bredde litt. Jeg tror det har litt å gjøre med om folk veit hva de driver med. Men jeg vet ikke helt hva jeg driver med , hvordan skal skjermkortinnstillingene være? Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Det kommer litt an på hvilken TV du har. På mange nye TV er S-videoinngangen i front AV3 eller AV4 (på Philips Ext3/Ext4, nyere Finlux E3/E4). Du må trykke flere ganger på riktig knapp for å finne riktig inngang. PÅ noen TV bruker du "AV", på andre heter det "AV/TV", på noen bare "0" og mange Philips-apparater har et symbol som er et rektangel med pil i ene siden. Har en XENTIA 82 FLAT MFW 82-430/8 DOLBY Det er jo en bra TV! Tilkoblingene for s-video og lyd sitter i den lille luka nede på høyre side av apparatet. Dette er AV3. Trykk 3 ganger på 0 eller trykk P- (blå knapp under OK) flere ganger til det vises AV3 på skjermen. Hvis innstillingene i PC / skjermkort er riktige, får du bilde og lyd. Må si jeg er imponert over kunnskapene dine. Virker ut som du er veldig forstått med TV'er. Flink å gi instrukser også. Sånne mennesker vil vi har mer av. 10 poeng til deg Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Dette var altså til Mr D hvis ingen skjønte det Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Men jeg vet ikke helt hva jeg driver med , hvordan skal skjermkortinnstillingene være? Jeg kjenner ikke programvaren til ditt kort, så jeg kan ikke svare helt nøyaktig. Det skal være et valg som heter TV-format; skal være PAL-B. Hvis du har et valg composite/s-video, velg s-video. Hvis du skal se film, velg TV som primær og/eller theater-mode (heter litt forskjellig..). Skal du se tekst i Windows, gå ned på oppløsningen (prøv 800x600). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå