Gå til innhold

Koble PC til TV

Anbefalte innlegg

Velge riktig inngang? Stille inn TV'en riktig??????

Det kommer litt an på hvilken TV du har. På mange nye TV er S-videoinngangen i front AV3 eller AV4 (på Philips Ext3/Ext4, nyere Finlux E3/E4). Du må trykke flere ganger på riktig knapp for å finne riktig inngang. PÅ noen TV bruker du "AV", på andre heter det "AV/TV", på noen bare "0" og mange Philips-apparater har et symbol som er et rektangel med pil i ene siden.

Har en XENTIA 82 FLAT MFW 82-430/8 DOLBY

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en bra TV!

Tilkoblingene for s-video og lyd sitter i den lille luka nede på høyre side av apparatet. Dette er AV3. Trykk 3 ganger på 0 eller trykk P- (blå knapp under OK) flere ganger til det vises AV3 på skjermen. Hvis innstillingene i PC / skjermkort er riktige, får du bilde og lyd.

Lenke til kommentar
Ikke alltid. Da jeg prøvde mitt Sapphire-kort, funka det greit. Det eneste jeg gjorde, var å justere bildehøyde og -bredde litt.

Jeg tror det har litt å gjøre med om folk veit hva de driver med.

Men jeg vet ikke helt hva jeg driver med :lol: , hvordan skal skjermkortinnstillingene være?

Lenke til kommentar
Det kommer litt an på hvilken TV du har. På mange nye TV er S-videoinngangen i front AV3 eller AV4 (på Philips Ext3/Ext4, nyere Finlux E3/E4). Du må trykke flere ganger på riktig knapp for å finne riktig inngang. PÅ noen TV bruker du "AV", på andre heter det "AV/TV", på noen bare "0" og mange Philips-apparater har et symbol som er et rektangel med pil i ene siden.

Det er jo en bra TV!

Tilkoblingene for s-video og lyd sitter i den lille luka nede på høyre side av apparatet. Dette er AV3. Trykk 3 ganger på 0 eller trykk P- (blå knapp under OK) flere ganger til det vises AV3 på skjermen. Hvis innstillingene i PC / skjermkort er riktige, får du bilde og lyd.

Må si jeg er imponert over kunnskapene dine. Virker ut som du er veldig forstått med TV'er. Flink å gi instrukser også. Sånne mennesker vil vi har mer av. 10 poeng til deg :D

Lenke til kommentar
Men jeg vet ikke helt hva jeg driver med :lol: , hvordan skal skjermkortinnstillingene være?

Jeg kjenner ikke programvaren til ditt kort, så jeg kan ikke svare helt nøyaktig.

Det skal være et valg som heter TV-format; skal være PAL-B.

Hvis du har et valg composite/s-video, velg s-video.

Hvis du skal se film, velg TV som primær og/eller theater-mode (heter litt forskjellig..).

Skal du se tekst i Windows, gå ned på oppløsningen (prøv 800x600).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...