Gå til innhold

Koble PC til TV

Anbefalte innlegg

Jeg har et skjermkort med den svarte utgangen i midten der og en TV som støtter s-video. Hvilke kabler trenger jeg for å koble pc'en til TV'en?

velocity.jpg

Jeg er klar over at det finnes andre tråder om dette emnet, men det var så komplisert at jeg lurer på hva som trengs i MITT tilfelle... :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

btw, når det gjelder data så synes jeg det er greit å spørre spesifikt for sine problemer. Mulig det er noen som har svart på det samme før, men du kan banne på at akurat den oppskriften ikke funker på din pc...

pokkers mangfold!

Lenke til kommentar

en som passer inn i lyd ut hullet bak på lydkortet i ene enden og på lyd inn(ved siden av bilde inn) på tv'n.

Sansynligvis minijack(hodetelefoner) til phonohack(rød og hvit sånn som passer i det gule hullet bak på skjermkortet ditt)

Lenke til kommentar
jeg har en separat s-video kontakt på tv'en + de 3 vanlige comopsiteinngangene. Rød, gul, hvit og en headset utgang...

Glem scartovergangen. Du trenger bare de to kablene over. S-video fra skjermkort til TV og lydkabel med minijack fra lydkortet og hvit og rød plugget i respektive hull i TV.

Et par tips: Pass på å velge riktig inngang på TV og sjekk at skjermkortinnstillingene står i PAL.

Lenke til kommentar
Velge riktig inngang? Stille inn TV'en riktig??????

Det kommer litt an på hvilken TV du har. På mange nye TV er S-videoinngangen i front AV3 eller AV4 (på Philips Ext3/Ext4, nyere Finlux E3/E4). Du må trykke flere ganger på riktig knapp for å finne riktig inngang. PÅ noen TV bruker du "AV", på andre heter det "AV/TV", på noen bare "0" og mange Philips-apparater har et symbol som er et rektangel med pil i ene siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...