abene Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 En ny betaversjon av Ubuntu 10.10 er nå tilgjengelig for nedlasting. Les mer Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Oi som tiden flyer.. Synes det ikke er så lengesiden 10.04 kom Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jøss, kjøpe programmer i Software Center? Fins det en liste over programmer til Ubuntu som koster penger? Lenke til kommentar
TeaBone Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jøss, kjøpe programmer i Software Center? Fins det en liste over programmer til Ubuntu som koster penger? Nei, dette er bare vås. Lenke til kommentar
abene Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Jøss, kjøpe programmer i Software Center? Fins det en liste over programmer til Ubuntu som koster penger? Nei, dette er bare vås. OK, artikkelen er oppdatert Lenke til kommentar
Fjatle Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jøss, kjøpe programmer i Software Center? Fins det en liste over programmer til Ubuntu som koster penger? Nei, dette er bare vås. Bare vås? Ubuntu er på god vei til å få dette klargjort: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/08/paid-apps-section-in-software-centre-gets-an-icon/ Og betal-apps til Ubuntu finnes det et greit potensial av: http://lin-app.com/ Tror neppe dette er klart til levering av 10.10, men å kalle det bare vås, er som å avfeie det som en planlagt tanke Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Noe tidligere enn ventet er Ubuntu 10.10 beta klar for nedlasting. Når var det du ventet det da? Roadmap har vist datoen i lengre tid. Faktisk så er datoene til Ubuntu 11.04 planlagt. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Tiden flyr indeed. Hadde ikke tenkt over at det snart er oktober igjen. Installerte 10.04 på en maskin et par timer siden faktisk. Tviler på at 10.10 blir en like stor forandring som 10.04, men bedre blir de jo generelt. Bruke den nye Ubuntu-logoen i artikkelen i stedet? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har brukt 10.10 i en ukes tid nå, og jeg er solgt Og ja, de åpner Software Center for kjøp av programvare. Det er ikke noe spesielt spennende der enda, men jeg regner med at det til å begynne med vil komme muligheter for å kjøpe codecs i de delene av verden hvor slikt trengs, spillutviklere kan legge spillene sine der (World of Goo, OilRush, neste utgave av Unreal osv). I tillegg har vi jo siden www.lin-app.com som har en impregnerende liste over betalprogrammer for GNU/Linux, skal ikke se bort i fra at noe derfra komemr til å dukke opp heller Ellers er jo nyhetene mange flere og dypere enn det som nevnes i artikkelen.Enig med Jonta, Ubuntu har fått ny logo, og den gamle gul/oransje/røde er lagt død. Her er noen av de nye http://fc00.deviantart.net/fs70/i/2010/197/a/2/Ubuntu_Icons_by_doctormo.png Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Her er screenshots: http://www.webupd8.org/2010/09/ubuntu-1010-maverick-meerkat-beta-has.html Her er en video som viser den kommende multitouch-støtten. Denne video viser støtten i programmer som egentlig ikke støtter multitouch native. Ser veldig bra ut. Liker tegningen http://www.webupd8.org/2010/08/ubuntu-multi-touch-videos-evince-and.html Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Her blir det nedlastning og testing Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Imponerende, får en si. Jeg må pinlig innrømme at 'Where is it?' treffer blink på meg. Ser fryktelig lekkert ut, da - rett ut av boksen t.o.m.! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) La merke til at Ubuntu 10.10 støtter btrfs under installasjonen, så lenge man lager en egen /boot som ikke er btrfs. Noen som har prøvd å installere med det? Så forøvrig dette i wiki'en til btrfs, som gjør det ganske uaktuelt å kjøre det på en produksjonsmaskin: "Note that Btrfs does not yet have a fsck tool that can fix errors. While Btrfs is stable on a stable machine, it is currently possible to corrupt a filesystem irrecoverably if your machine crashes or loses power on disks that don't handle flush requests correctly. This will be fixed when the fsck tool is ready." Endret 5. september 2010 av RattleBattle Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 De har vedtatt å kutte btrfs før release og utsette det til Natty Narwhal. Stusset litt på at btrfs var inkludert i betainstalleren så sent som i går. Den skal ihvertfall forsvinne snart.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Får håpe det blir litt schwung på btrfs etterhvert. Vi trenger en "arvtager" etter ZFS. AtW Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Noen som har prøvd Unity på en notebook med større skjerm enn hva man finner på netbooks? Prøvde på en 15,4", og det endte tilnæmet opp som graut. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hva er egentlig forskjellen på Gnome, KDE og Xfe? Forstår at det har noe med gui'en å gjøre. Hva anbefales til en litt sliten laptop? (Spesielt lyst på touch-screen støtte, da laptopen er en hp tx-1250) Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 For en sluttbruker er vel forskjellen hovedsaklig utseende. KDE er den mest moderne utseendemessig, Gnome er den mest utbredte og "klassiske" mens XFCE ofte anses for å være en lett-versjon av Gnome. Lavere ressurskrav, men også litt færre "hjelpemidler". Det enkleste er egentlig bare å laste ned Ubuntu, Kubuntu og Xubuntu og se hvilken du liker best. Ut i fra de specsene jeg fant på den maskinen bør du kunne bruke det meste tålelig greit, men jeg vil foreslå Gnome som mest passende. Dette er i grunn en ren smakssak, så bare prøv deg frem Når det gjelder touchscreen er det vel vanlig Ubuntu med Gnome som har mottatt mest kjærlighet, men jeg har aldri prøvd det så jeg har ikke snøring på hvor bra/dårlig det funker. Igjen, test selv Og Google er stadig din venn Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Pøh! Laste ned Kubuntu og Xubuntu i tillegg du liksom. Last ned Ubuntu, og så installerer du KDE og XFCE i tillegg. Jeg har prøvd nevnte tre i tillegg til Openbox og LXDE. (Kjører awesome nå). Med XFCE og LXDE ble det en del grafiske feil. XFCE merket jeg heller ikke noen spesiell forbedring i ressursbruk på. Prøv deg frem. Det er gratis og fritt! Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Å installere flere DE til det samme OS-et er ikke lurt. Man blir sittende med Qt/GTK-konflikter, dobbelt opp med programmer og mye annet skit og lort. Mye bedre å laste ned alle separat og teste. Kan jo ganske enkelt bruke Unetbootin og en minnepenn på f.eks. 4 GB så kan man legge alle tre OS på samme kjeppen. Man får aldri et godt inntrykk av et OS ved å røre sammen de forskjellige DE-ene slik som du foreslår, med mindre man vet hva man driver med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå