Norion Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har du prøvd å bytte kabel og AHCI instillinger i BIOS som nevnt over? Ellers kan du laste ned Ultimate Boot CD og kjøre DiskCheck (UBCD meny -> HDD -> DiskCheck) for å se om den har noe vettugt å si om disken din. Det er også endel andre HDD diagnoseringsverktøy på plata, du bør finne ut om den er defekt der. Kan kanskje forsøke å formatere disken i gparted som også er der. Veit at noen har hatt samme problem og installert på en annen disk. Når win så var oppe og gikk monterte de den andre disken igjen og formaterte den, og vips funka den i windows alikevel. Lenke til kommentar
Voffvoff Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Så ingen som har noe mer konstruktivt å komme med ? For dette funker ikke .. .P Lenke til kommentar
Norion Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Så ingen som har noe mer konstruktivt å komme med ? For dette funker ikke .. .P Hva funker ikke? Finner ingen diagnoseprogrammer, gparted eller noen andre programmer disken? Gi oss litt info om hva du har prøvd og hva som skjedde Lenke til kommentar
Voffvoff Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Så ingen som har noe mer konstruktivt å komme med ? For dette funker ikke .. .P Hva funker ikke? Finner ingen diagnoseprogrammer, gparted eller noen andre programmer disken? Gi oss litt info om hva du har prøvd og hva som skjedde Vel det jeg har prøvd er å finne driverer på HK og jeg fant det som stod i manualen men det funker ikke med achi settings. Og det funker ikke med IDE settings i biosen. I achi mode skal den jo finne den har bytta ledning og alt. Ser ikke hva som kan være problemet ettersom jeg finner disken i Biosen.. Har ikke prøvd med noen diagnoseprogrammer eller gparted:), er dette noe jeg burde prøve ut. For det er jo det at jeg ikke får installert windows 7 så vet ikke helt hvordan jeg skal få dem til å se denne. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 I biosen skal sata diske stå som ide der du kan velge raid osv, for når du ikke kjører i raid gjenkjennes den som ide og det må til for at windows finner disken din. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Nå er jeg ikke kjent med ditt hovedkort, men det kan også være flere forskjellige sata kontrollere så det kan komme ann på hvilken sata port du bruker, pass på at alle kontrollerne er enabla i bios og at de står som ide Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har upplevt samme på laptop men har du mulighet at prøve 32bit? skal ikke ha noe å si... Egentlig skal det ikke være noe problem å installere Win7 på den HW du har heller, men du får det tydeligvis ikke til ... Hvis du har angrepet dette problemet på samme måte som du har dokumentert framgangsmåten i postene her i forumet, så er det vel en viss fare for at du har hoppet over en del ting - men det kan jo hende du jobber grundigere enn du skriver ... Hvis du ikke kommer noen vei med Win7, hva med å prøve å installere Linux på disken? (Er man desperat, så gjør man desperate ting.) Da kan du i det minste få en indikasjon på om problemet er relatert til HW/BIOS, eller om det bare er Win7 som er vanskelig. Enda bedre, hva med å laste ned GPartEd, brenne ut en CD og boote fra den? Ser du disken der, så kan du opprette og formattere NTFS-partisjoner på den etter behov, og deretter prøve Win7 igjen. Kanskje den trenger å få det inn med teskjeer? (i.e. bli vist en ferdigformattert partisjon.) Lenke til kommentar
Norion Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det jeg tenkte med feks gparted er at vi kunne finne ut om disken er defekt eller bare kranglete med win7 eller noe. Og som sagt, for noen har det hjulpet å formatere disken, og det kan du gjøre med gparted (eller fdisk for den saks skyld hvis du har noen gamle win98 oppstartsdisker el no liggende). Lenke til kommentar
Voffvoff Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har nok gått grundigere gjennom enn det som står har hatt en kompis som har hjulpet meg over tlf. Jeg har prøvd å bytte sata porter nå da fikk jeg HDD'n som slave og ikke master. Vet ikke helt om det har noe å si lenger. Uansett prøvde å sette som achi nå og skal se om jeg får lasta inn noen drivere om den ikke finner den fant manual i gigabyte heftet så sjekker ut det først. Litt lei etter å ha sitti med det i 4 timer nå, men men... synes det er ekstremt rart at w7 skal ha så vanskelig med å finne disken min.. og at det er det som er problemet når jeg har bygd en pc for første gang er utenkelig .... Regnte med at jeg kom til å svi av noe... Skal teste med gparted ikveld høres ut som en god plan. Men det med at jeg ikke finner den etc. jeg gjør jo faktisk det i bios, så det er jo egentlig ikke det som er problemet. Men skal prøve å få partert den disken min opp i 2 500gb partisjoner og se om det funker da. Kan jo ikke være så hokus pokus.. håper jeg:S Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har nok gått grundigere gjennom enn det som står har hatt en kompis som har hjulpet meg over tlf. Jeg har prøvd å bytte sata porter nå da fikk jeg HDD'n som slave og ikke master. Vet ikke helt om det har noe å si lenger. Nei, med SATA er hver disk "master" på sin egen lille kabel, så begrepet er egentlig gått ut på dato. Men det brukes fortsatt i enkelte BIOS'er til glede og forvirring for folket. Litt lei etter å ha sitti med det i 4 timer nå, men men... synes det er ekstremt rart at w7 skal ha så vanskelig med å finne disken min.. og at det er det som er problemet når jeg har bygd en pc for første gang er utenkelig .... Regnte med at jeg kom til å svi av noe... Skal teste med gparted ikveld høres ut som en god plan. Men det med at jeg ikke finner den etc. jeg gjør jo faktisk det i bios, så det er jo egentlig ikke det som er problemet. Men skal prøve å få partert den disken min opp i 2 500gb partisjoner og se om det funker da. Kan jo ikke være så hokus pokus.. håper jeg:S Når du fjerner den lille hindringen som gjør at det ennå ikke virker, så vil alt se såå enkelt ut. (Det er i hvert fall ingen sjelden opplevelse.) Jeg ville forøvrig laget en mindre partisjon til installasjon av OS'et; 50GB, f.eks., og brukt resten av disken til en eller flere partisjoner. (Her er det mye tradisjon ute og går. Noen synes det er greit å ha alle datafiler på én partisjon, mens noen deler opp og legger musikk på én, video på én, osv.) Men lager du C:=50GB og D:=450GB, så kan du jo lage et disk image av C: og legge det på D: slik at du har det som "backup" dersom noe går galt. Etter at du har fått installert Windows, mener jeg.) Lenke til kommentar
Voffvoff Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 hehe Ser den jeg skal prøve med gparted nå fått det ut på dvd disk. Så satser jeg på at det går lager en 50gb og en på 450 og en på 500gb da får jeg ihvertfall litt å rutte med så kan jeg legge windows og drivere på 50gb disken og resten av tullet på de andre.. Dog har slutta med piratkopiering så ser ikke helt hvorfor jeg har en så stor disc ettersom det blir ett par spill på maskinen føler jeg har grise mye plass nå Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 hehe Ser den jeg skal prøve med gparted nå fått det ut på dvd disk. Så satser jeg på at det går lager en 50gb og en på 450 og en på 500gb da får jeg ihvertfall litt å rutte med så kan jeg legge windows og drivere på 50gb disken og resten av tullet på de andre.. Oops, det var 1TB disk du hadde, ja. Jeg kortsluttet og tenkte "500GB" der. Jeg har etter hvert havnet på "3 partisjoners-metoden"; C: OS og installerte programmer D: Lager for konfig-filer, drivere og setup-/install-filer for programmer. E: Røkla Hvis jeg må reinstallere OS'et - noe som jeg egentlig gjør mye sjeldnere nå enn før - så har jeg det jeg trenger av drivere og setup-filer liggende klart på D: Dog har slutta med piratkopiering så ser ikke helt hvorfor jeg har en så stor disc ettersom det blir ett par spill på maskinen føler jeg har grise mye plass nå Pira....? Ingen kommentar. Lenke til kommentar
Voffvoff Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Fikk delt opp i 2 ntfs partisjoner nå stjerne håper på at det funker da. Den andre var nemlig ikke allokert.. og hadde ett warning sign og jeg måtte lage partisjons bord og sånn. Fornuftig Krysser fingrene for at det går nå =) Elsker å slenge ut noe om piratkopiering her på forumet:P Folk tar det dønn seriøst noe som er bra da =) Jeg har aldri vært noe fan av det. Koster så lite på nett uansett =) Lenke til kommentar
Voffvoff Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Takker for gparted !! og alle som har vært hyggelig med å hjelpe meg burde være en ledetråd for folk som ikke får starta HDD'n sin når de leter i windows under installasjon! ^^, LØST! Endret 3. september 2010 av Voffvoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå