Gå til innhold

Forslag til antivirus prg.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nå brukt F-secure Internet security i ett 1 år og er egentlig veldig fornøyd med kjøpet på 3 lisenser.

Betalte med dollar i stedet for kr, ble billigere.

Lisensen går ut om noen dager så jeg må kjøpe 3 nye.

Noen som mener det finnes noe bedre alternativ enn F-secure med brannmur og foreldrekontroll ?

Takket være Sandboxie er ikke Virus noe stort problem men går likevel til innkjøp.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke kjempe peiling, men veit personelig at Nod32 er genialt bra. Brukt det siden jeg hadde min første pc, og har ALDRI hatt problem med virus eller noe møkk.

 

Hvis man i tilleg scanner kanskje en gang i mnd så tar det som kanskje kommer forbi, her om dagen så scanna jeg og hadde ikke gjort det på 4 mnd da fant 3 "truene" programmer og sletta de uten noe problem. Den blokker også sider som har høy risikofaktor når det kommer til virus,ormer,trojanere osv.

 

http://www.eset.com/home/nod32-antivirus

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt ESET Nod32 med lisens i flere år, og vært fornøyd med det. Meget godt til å "ta" uhumskheter, og krever lite systemresurser. Er også det programmet som er med, og får høy score, på topp 10-listen til Virus Bulletin hvert eneste år.

 

Men nå har jeg gått over til Microsoft Security Essentials anti-virus/malware. Gratis, og får gode referanser rundt omkring. Til brannmur er Windows 7 innebygde bra nok - spesiellt dersom du likevel sitter bak en router, noe de fleste gjør.

 

Når man tenker over det - er det ikke Microsoft selv som best er i stand til å effektivisere antivirusløsninger til sitt eget OS?

 

Det er selvsagt "på" hele tiden, men jeg har satt det til å ta en quick scan 1 gang i døgnet, og jeg forsøker å huske på å gjøre en full scan med jevne mellomrom. Her er også det eneste jeg har å utsette på programmet; Det er ikke mulig å sette opp en automatisk, ukentlig full scan i tillegg til den daglige quick scan'en. Men jeg regner med at dette blir lagt til i fremtidige oppgraderinger.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Personlig så har jeg godt inntrykk av flere produkter jeg har kjørt de siste årene. Problemet er at jeg er en veldig forsiktig bruker og sjelden havner i reelle trusselsituasjoner slik at mine erfaringer ikke vil bety en dritt for en vanlig bruker.

Dette er ulempen med personlige erfaringer av slike produkter da en erfaring ikke er det samme som en skikkelig test av produktet.

 

Sjekk rundt på nettet og se om du finner reelle tester av sikkerhetspakker og velg utifra det. Personlige brukererfaringer sier som sagt veldig lite annet enn at denne brukeren er fornøyd med produktet, og lite eller ingenting om hvor bra produktet egentlig er.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takker foralle innspill. De er sjekket ut.

Etter en del lesing på nettet og etter en del om og men ble det Norton 360 v4.0.

Har dårlig erfaring fra mange år tilbake men det er forandret nå.

Følger med en del ekstra som online backup mm.

Fikk prutet den ned til 599 svenske da jeg kjøpte noe annet i tillegg.

Lenke til kommentar

Må først påstå at ditt valg Norton 360 er et meget godt valg, har brukt det selv i snart 2 år nå og er meget godt fornøyd med produktet.

 

F-secure mener jeg selv var det produktet som kom best ut i den testen av-comparatives hadde for ikke lenge siden, tok det meste og hadde få falske posivtiver, med andre ord så gjorde den det veldig bra.

 

Men som jeg skrev tidligere så er Norton 360 veldig bra også :thumbup:

Endret av Kamelot
Lenke til kommentar

Norton 360 er greit valg, dog jeg synes den bruker litt for mye av PCen i forhold til andre AVer.

 

Virkelig?

 

Jeg har tre lisenser og bruker disse lisensene på alle mine PCer, og har ingen problemer i forhold til at Norton bruker mye ressurser på mine PCer.

 

Til og med min gamle testPC går som en drøm da jeg testet Norton i forhold til mange andre sikkerhetsprodukter. Norton 360/Norton Internet Security er sammen med Eset Smart Security av de letteste fullpakke-løsningene jeg har vært borti. Jeg har også testet Panda, Kaspersky, F-secure m.f og de når ikke opp til Norton og Eset etter mine erfaringer når det gjelder systemressurser .

Lenke til kommentar

Må først påstå at ditt valg Norton 360 er et meget godt valg, har brukt det selv i snart 2 år nå og er meget godt fornøyd med produktet.

 

F-secure mener jeg selv var det produktet som kom best ut i den testen av-comparatives hadde for ikke lenge siden, tok det meste og hadde få falske posivtiver, med andre ord så gjorde den det veldig bra.

 

Men som jeg skrev tidligere så er Norton 360 veldig bra også :thumbup:

 

Jeg har sett tester hvor F-secure kommer langt opp og lengre ned.

Det samme med Norton som også kom best ut i en test.

Gjennom alle testene jeg har lest fra ulike sider fikk jeg inntrykk av at Norton kom best ut

totalt sett. Har da sjekket siste versjon som er 4.0

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Norton 360 er greit valg, dog jeg synes den bruker litt for mye av PCen i forhold til andre AVer.

 

Virkelig?

 

Jeg har tre lisenser og bruker disse lisensene på alle mine PCer, og har ingen problemer i forhold til at Norton bruker mye ressurser på mine PCer.

 

Til og med min gamle testPC går som en drøm da jeg testet Norton i forhold til mange andre sikkerhetsprodukter. Norton 360/Norton Internet Security er sammen med Eset Smart Security av de letteste fullpakke-løsningene jeg har vært borti. Jeg har også testet Panda, Kaspersky, F-secure m.f og de når ikke opp til Norton og Eset etter mine erfaringer når det gjelder systemressurser .

 

Ja. Nå vet jeg ikke hva du bruker PCen til heller da, og dermed kan vi sitte med forskjellige erfaringer mtp bruksområde. :) For mitt bruksområde syntes jeg den var litt i overkant når det kom til bruk av systemressurser iallefall.

 

Kjørte en test på VirtualBox på Ubuntu 10.04 for en stund siden hvor jeg la inn Norton360, Avira, AVG, F-secure, og Nod32 for en stund siden. Hadde samme innstillninger med OSet XP på alle virtuelle installasjonene, og la inn AVet før jeg la inn diverse malware. Grunnen til at jeg gjorde var ren og skjær nysgjerrighet. Sjekket GUI, bruk av ressurser, og hvor mye den klarte å detektere i forhold til andre. Så dette er 100% basert på en egen amatørmessig erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...