nomore Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hei, Eg har i lang tid hatt en laptop som er koblet inn i en dockingstasjon og tre skjermer tilkoblet. To skjermer er koblet til med USB(Samsung-skjermer med USB tilkobling) og en er koblet til med DVI. Nå har eg behov for en stasjonær maskin på samme plass, uten 2/3 nye skjermer. Det har eg ikke plass til. Skjermene eg har har alle flere innganger. Den ene har bare VGA og DVI, mens de to andre har både VGA, DVI og USB. Eg har derfor koblet den bærbare maskinen til DVI på den ene skjermen og med USB på de to andre. Den nye stasjonære har eg da koblet opp til DVI portene på de to med USB. Problemet nå er at når eg switcher fra den bærbare til den stasjonære så ser Windows på dette som om skjermene blir koblet i fra, og endrer derfor oppsettet til en skjerm(den innebygde). Den stasjonære maskinen ser da på dette som at to nye DVI skjermer blir koblet til, og endrer også oppsettet til to skjermer. Og det samme skjer når eg bytter tilbake igjen. Problemet da er at for det første så er alle vinduer osv flyttet på(ofte samlet på en skjerm) og for det andre så tar byttingen selv en del tid(fordi Windows oppdager nye enheter og setter disse opp). Byttingen gjøres ved å velge kilde("source") på selve skjermene. Finnes det noen måter å unngå dette på? Kan eg slå av auto-discovery i Windows på en eller annen måte? Eller finnes det en KVM switch for hjemmebrukere som støtter flere skjermer? Utfordringene er som følger: - eg har ikke plass til flere skjermer, mus eller tastatur på skrivebordet - den bærbare har kun to fysiske skjermutganger på dockingen(VGA og DVI) Tastatur og mus byttes over via en enkel KVM switch som ikke er koblet til noen skjerm. Dette fungerer ypperlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå