Gå til innhold

[Løst] Ekstern harddisk med innhold er blitt "Raw"

Eivor

Anbefalte innlegg

Får ikke lenger adgang til filer og programmer på min eksterne harddisk. I diskbehandling er den nå oppført som "Raw". Som jeg skjønner det er den ikke lenger formatert og Win7 kan ikke lenger lese disken. Er det noe jeg kan gjøre for å berge innholdet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig kjapp svar-respons på mitt problem, takker.

Og sånn gikk det:

1. Kjørte MBRlister, men fikk ikke med at jeg måtte kjøre det som administrator, så det gav null resultat.

2. Kjørte TestDisk etter anvisningene. Null resultat.

3. Kjørte GetDataBack. Tok lang tid, men skal si det gjorde susen! Berga alt innholdet på disken.

4. Takker igjen! :w00t:

Lenke til kommentar

Er egentlig det. Det jeg tror har skjedd er at disken mistet forbindelsen med den bærbare pc-en ett øyeblikk. Disken har en svært kort usb-kabel og disken datt utfor stolen da jeg satt med den bærbare på fanget. Disken løsnet ikke helt fra maskinen, men har sannsynligvis mistet forbindelsen et øyeblikk.

Endret av Nils Steinar
Lenke til kommentar
Disken har en svært kort usb-kabel og disken datt utfor stolen da jeg satt med den bærbare på fanget. Disken løsnet ikke helt fra maskinen, men har sannsynligvis mistet forbindelsen et øyeblikk.
Uff da. Dette er desverre nok til at filsystemet blir korrupt.

Håper for din del at du brukte den eksterne disken som backup-disk og at derfor originalfilene er intakte :yes:

Lenke til kommentar
Disken har en svært kort usb-kabel og disken datt utfor stolen da jeg satt med den bærbare på fanget. Disken løsnet ikke helt fra maskinen, men har sannsynligvis mistet forbindelsen et øyeblikk.
Uff da. Dette er desverre nok til at filsystemet blir korrupt.

Håper for din del at du brukte den eksterne disken som backup-disk og at derfor originalfilene er intakte :yes:

Så sant så sant. Litt av innholdet lå bare midlertidig på denne disken pga av tømming av en gammel harddisk. Og så er det "problemet" med flere datamaskiner, man mister litt oversikt over hvor man har hva, så det føltes mer sikkert å gjennopprette den eksterne. Mista ikke en eneste fil, så det gikk bra denne gangen.

Endret av Nils Steinar
Lenke til kommentar
Så sant så sant. Litt av innholdet lå bare midlertidig på denne disken pga av tømming av en gammel harddisk. Og så er det "problemet" med flere datamaskiner, man mister litt oversikt over hvor man har hva, så det føltes mer sikkert å gjennopprette den eksterne. Mista ikke en eneste fil, så det gikk bra denne gangen.
Du vurderte aldri krysset nettverkskabel til filoverføring?

Godt å høre det gikk bra da :thumbup:

Lenke til kommentar

Litt tungvint med kabel når en har 5 pc-er spredd i alle himmelretninger i huset. Liker ikke tanken på hjemmenettverk heller, da leieboeren kobler seg til vår bredbåndslinje. Er jo også litt lettvint da, å dra en liten boks med seg rundt i huset. Bruker litt "clouding" til bilder også. Brukte 24 timer på å laste opp 1,1 gb (Asus-web), så det blir bare det viktigste jeg laster opp der! Kanskje en ide å starte opp en ny tråd om andres erfaringer med dette konseptet?

Lenke til kommentar

Bare en liten tanke som slo meg.

Ved store filoverføringer så tenker jeg at det er nå disker med latent feil bgynner å fuske. Kanskje pga mer varmgang enn ved normal drift. På en annen side så skal disker tåle dette, så like greit at disken tok kvelden nå og ikke senere (på en tid hvor det finnes unike verdifulle filer på disken)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...