Gå til innhold

Galaxy Tab vs iPad


.Anders.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg synes det oppspringende "pad" markedet er tåpelig, da slate og tablet-er og tablet-hybrider er der satsingen bør være, jeg tenker en slate/tablet ting på størrelse med et A4 ark og veldig tynt med win7, eller linux, med både multituch og stylus støttet skjerm. En rask prosessor, altså ikke gaming rask men at office, og diverse tegneprogram kjører fint ssd med minst 150GB og alt av tråløs forbindelser, samtidig med simkort plass slik at man kan ha moblit bredbånd og kanskje muligheten for telefonfunksjoner gjennom bluetooth, (gjerne en "power off-ed" funksjon med telefonstøtten.

 

Noe annet enn dette er bare å melke markedet.

 

Tablets FTW!!!

 

Edit:

 

"Jeg vet dette var en litt off-topic rant"

Endret av frankhaugen
Lenke til kommentar

støtter flash, divX og du kan ringe/sende meldinger med den og selvfølgelig en helt åpen plattform, hvor du får gjøre akkurat som du vil...

 

Er ingen grunn til å velge iPad...

 

Er ikke utseende som teller her, dessuten er det vel en mega Galaxy S og ikke prøver å ligne på iPad..

 

Frankhaugen... Android er vel i bunn og grunn Linux da.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Hva syn dere? Jeg syns den er alt for lik iPad :thumbdown:

For liten spør du meg. Jeg er veldig fornøyd med størrelsen til iPad.

 

støtter flash, divX og du kan ringe/sende meldinger med den og selvfølgelig en helt åpen plattform, hvor du får gjøre akkurat som du vil...

Flash kan jeg ikke si at jeg savner. Per dags dato mener jeg at Flash ikke hører hjemme på en mobil plattform. På min Nexus One har jeg deaktivert det. Telefonen blir j**** treg!

DivX/MKV støttes også på iPad, det er bare å hente ned en avspiller fra AppStore. Meldinger hadde sikkert vært kjekt, å kunne ringe savner jeg ikke på iPad. Jeg har også 3G kort i laptopen min... Den kan jeg heller ikke ringe med. Ser ikke på det som noe problem heller... At den er "åpen" eller ikke er knakende likegyldig for min del...

 

Er ingen grunn til å velge iPad...

Med en pris på over 7000 kroner for 7" versjonen så ser jeg ingen grunn til å velge Galaxy Tab.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del ser jeg INGEN grunn til å velge iPad.

 

Produktkonseptet er greit, men størrelsen på iPad er rett og slett ubrukelig.

Jeg må ha en liten greie om jeg skal ha noe sånt, iPad er uaktuell..

Galaxy Tab har en størrelse som er noe jeg kan leve med..

 

 

Men selv blir det nok til å bruke mobiltelefonen bare, den gir meg det meste av det jeg har behov for.

 

Når man først er oppe i iPad-størrelse kan jeg like gjerne dra rundt på en bærbar PC.

Lenke til kommentar

For min del ser jeg INGEN grunn til å velge iPad.

 

Produktkonseptet er greit, men størrelsen på iPad er rett og slett ubrukelig.

Jeg må ha en liten greie om jeg skal ha noe sånt, iPad er uaktuell..

Galaxy Tab har en størrelse som er noe jeg kan leve med..

 

 

Men selv blir det nok til å bruke mobiltelefonen bare, den gir meg det meste av det jeg har behov for.

 

Når man først er oppe i iPad-størrelse kan jeg like gjerne dra rundt på en bærbar PC.

 

Snakker du om erfaring her, eller er dette noe du tror?

 

 

 

 

 

Jeg valgte i allefall å droppe den bærbar på siste forretningstur. iPaden fungerte ypperlig til lett internettbruk, streamet filmer fra hjemmepc'en, remote desktop mot hjemmepc, musikk, serier og mer. Mye mindre stress å ta med seg, størrelsen og vekten er jo en bra mye mindre enn en 13" pc f.eks eller selv en 10" pc. 

 

 

Lenke til kommentar

...............

Jeg valgte i allefall å droppe den bærbar på siste forretningstur. iPaden fungerte ypperlig til lett internettbruk, streamet filmer fra hjemmepc'en, remote desktop mot hjemmepc, musikk, serier og mer. Mye mindre stress å ta med seg, størrelsen og vekten er jo en bra mye mindre enn en 13" pc f.eks eller selv en 10" pc. 

Ser hva du bruker tiden til på forretningsturer. :whistle:

 

Vil du ha meg til å tro at en iPad kan erstatte en 10" netbook?

Tross alt er en 10" netbook en PC, det er ikke iPad.

 

Det er størrelsen og prisen på iPad som førte til nytt 10" netbook kjøp da HP Minien var moden for utskifting.

Galaxy Tab kan muligens gå inn som en erstattning for Galaxy S og netbook ved reiser.

Lenke til kommentar

 Blir litt dødtid på hotellrom å slikt. Så da er det genialt med en iPad. For mitt bruk selvfølgelig, og for de bruksområdene jeg snakket om så erstatter iPaden lett en 10" netbook. Faktisk så overgår den netbooken på flere måter. Størrelse i forhold til skjerm, vekt, og batteritid. Og når jeg fikk en til 3000 kr så var det lett å bestemme seg. Om det f.eks. var snakk om 7000 kr så hadde jeg lett heller kjøpt en 13" netbook eller noe slikt. 

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

 Blir litt dødtid på hotellrom å slikt. Så da er det genialt med en iPad. For mitt bruk selvfølgelig, og for de bruksområdene jeg snakket om så erstatter iPaden lett en 10" netbook. Faktisk så overgår den netbooken på flere måter. Størrelse i forhold til skjerm, vekt, og batteritid. Og når jeg fikk en til 3000 kr så var det lett å bestemme seg. Om det f.eks. var snakk om 7000 kr så hadde jeg lett heller kjøpt en 13" netbook eller noe slikt. 

Helt enig at til 7000.- er alternativet en 13".

 

Men for en 10" netbook til 3000.- med opp til 9 timers batteritid blir matchen mot iPaden noe annet. En iPad går ikke i lommen uansett, så om man bærer en netbook eller iPad går ut på et fett.

 

Men Galaxy Tab kan erstatte smartphonen på en reise, det kan ikke Ipaden.

 

For å få litt mer kunskap om iPad, kan du svare på et par spørsmål?

- Overføring av bilder fra Compact Flash, bruker RAW når jeg fotograferer og tar daglig overføring til netbook og brenner en DVD som backup.

 

- Sist gang jeg var på et kurs fikk vi utdelt alt kursmatriell på en DVD, PDF dokumenter. Vi måtte så installere dette på PC for bruk i undervisningstimene.

 

- Har du prøvd å koble iPad opp mot en projector?

 

- Hva med Skype samtaler, får du kopplet til et USB camera, hvordan blir batteritiden da?

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Som jeg sa så passet den mitt behov. Om den passer ditt behov eller behovet til andre må dere nesten finne ut av selv. 

 

 

Angående det med overføring av bilder så finnes det en addon man kjøper for å overføre bilder. Hvordan dette fungerer i praksis, og hvilke programmer som støtter raw så aner jeg ikke.

 

Og ser ikke helt poenget med å erstatte smarttelefonen. Hvorfor skulle jeg ønsker å erstatte mobilen med en stor mobil?

 

Det med skype og kamera så tror jeg man må vente på neste iPad for å få kamera innebygget. Tror ikke en videosamtale på skype burde dra veldig på batteriet, da man kan se video eller høre på musikk i over 10 timer på en lading.'

 

iPad er på langt nær perfekt, og vil nok tror at Apple vil få ut fingern å lanserer mange ting konkurrentene kommer til å komme med på deres fjøler.

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

 

Snakker du om erfaring her, eller er dette noe du tror?

 

Når det gjelder størrelsen og at den er for stor. Erfaring.

 

Jeg har en del ting å si om iOS også, men lar det være for nå.

 

 

Jeg valgte i allefall å droppe den bærbar på siste forretningstur. iPaden fungerte ypperlig til lett internettbruk, streamet filmer fra hjemmepc'en, remote desktop mot hjemmepc, musikk, serier og mer. Mye mindre stress å ta med seg, størrelsen og vekten er jo en bra mye mindre enn en 13" pc f.eks eller selv en 10" pc. 

 

For min del vil ikke en iPad gjøre en brøkdel av det jeg bruker en PC til, den støtter rett og slett ikke alt jeg ønsker å bruke den til.

 

Jeg har en PC med 12,1" skjerm og 10 timer batteritid, den liker jeg å ha med på tur.

Den har bra CPU og 4GB minne også, innebygget DVD-brenner, muligheter for tilkobling av utstyr i USB-port, den har 3G og WiFi.. Altså har den alt iPad har og mye mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...