AnaXyd Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Der ja! Nå snakker vi skikkelig kritikk! Om du tenker etter, så får jeg mye mer å jobbe med nå! - Enig i at den ikke er noe fin. Det kræsjer vel direkte ikke, da fargene er komplementære i følge Adobe Kuler. Jeg skal høre hva kunden sier, men vil prøve meg ut med noe annet også. - Slideren bryter litt med mønsteret når jeg tenker meg om. Siden har avrundede hjørner, men slideren ikke. Takk for at du nevner dette, så skal jeg prøve å gjøre noe med det. - Footeren er jeg uenig i, men uansett så er det kritikk fra din side, og det er tatt imot med en takk! - Det er ikke noen særlig überkul side, men det er heller ikke intensjonen. Det er jo et datafirma det er snakk om. Man kan selvfølgelig gjøre dette spennende også, men nå er jeg ikke sååå kreativ av meg! Så enig i at det er en litt A4 side ja. - Den teksten var vel i utgangspunktet tenkt å bare være der i førsten av lanseringen, men jeg tror jeg skal takke deg skikkelig med at du nevnte akkurat det der. Jeg skal prøve å utforme en tekst som forteller kundene mer hva de driver med! Det er også litt av poenget med slideren, at man skal gradvis se hva Wangs driver med, da jeg ha delt opp hovedområdene dems i den. Så tusen takk for at du delte det opp i detaljer! Det gjør ting så mye bedre! Det tror jeg dere er enig i også! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Respekter norsk lov for åndsverk! Alt innhold på disse sider tilhører Wangs Kontorservice AS, om ikke annet er nevnt. Erstatt denne med en diskre copyrightnotis. Sinte befalinger nederst på siden er uprofessjonelt. Sånn litt på siden er det ikke nødvendig med noen form for notis. Blir automatisk beskyttet av norske Åndsverksloven. Så om man skulle putte noe, putt det. På min side står det bare "Beskyttet av åndsverksloven - Navnet mitt" nederst. Artikkel rundt dette. + http://www.clara.no/opphavsrett/ Beklager avsporingen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Respekter norsk lov for åndsverk! Alt innhold på disse sider tilhører Wangs Kontorservice AS, om ikke annet er nevnt. Erstatt denne med en diskre copyrightnotis. Sinte befalinger nederst på siden er uprofessjonelt. Sidene er håndkodet med validerte standarder som XHTML og CSS. Sidene driftes av innholdssystemet Wordpress. Hva er relevansen? Unødvendig info. Du har også uforholdsmessig stor egenreklame. Ta heller bedre betalt for selve oppdraget og lever en mer profesjonell side uten obskøn reklame, gjør det ihvertfall i tekstform om du skal ha egenreklame. Undersidene med produkter har linker som tar brukeren rett ut av siden uten noen klar vei tilbake. Ikke 100% positivt når det gjelder å beholde potensielle kunder på siden lenge. La de gjerne åpnes i et nytt vindu, eller til nøds kan du bruke en ramme. (Tenk ala den du får på google images.) Det beste er selvfølgelig utfyllende tekst på egen side der det er mulig, evt. en kort beskrivelse med linker videre. Den greia med 5 roterende salgsark på framsiden mangler mer info. Det forventes på en måte at man skal bli ført videre til undersider når man trykker på en slik. Men over til det positive: -Den greia med 5 roterende salgsark på framsiden er ellers veldig fin. -Du viser god bruk av grafisk design når det gjelder å selge produkter - det som skal få oppmerksomhet får det, mens resten forblir tilgjengelig og lettlest. -Flott med essensiell kontaktinfo og org.nr synlig nederst på sidene, konsekvent. Det lyser seriøsitet, og kunder slipper å lete lenge for kontaktinfo. Når det gjelder å utvide med muligheter for å bestille rekvisita på nett så bør du ta det tidlig. Det krever litt prøving og feiling for å finne ut hva som føles bra ut når man ikke skal rulle ut en stor web-butikkløsning, men kun ha noen enkle skjema med bestilling. Kjekt å ha god kommunikasjon på akkurat dette tidlig - gjerne kun med mockups uten noe backend. Først og fremst: Meget bra svar. Jeg liker å poengtere ting, og jeg gjør det igjen: Det er akkurat slike poster jeg elsker. Og det er slike poster som dette delforumet trenger flere av. Takk! Over til det saklige: - Åndsverk. Nå har jeg lært i mine tidligere dager at vi har ikke noe som heter Copyright i Norge. Jeg kan selvfølgelig omformulere setningen til å bli litt mer nøytral. Men poenget med den er jo at folk skal forstå at det er noe som heter Åndsverkslov i Norge, for jeg holder en knapp på at få veit om det. Jeg skal omformulere setninger jeg tenker jeg! - Validering. Helt enig, hvem bryr seg egentlig? Det virker proft å skrive det, dog. Så jeg veit ikke om jeg skal fjerne eller ikke. Jeg skal tenke på det! - Reklame. Obskøn er vel litt å ta i? Men enig i at logoen kan reduseres eller fjernes. Det er mange leverandører av nettsider som bruker logo i footer den dag idag, men ikke så stor. Jeg skal se nærmere på dette ja! - Det med linkene var faktisk et meget godt poeng! Dette har jeg faktisk aldri tenkt på en gang. Ah, hva kritikk lærer meg! Jeg skal ihvertfall gjøre slik at linkene åpnes i en ny fane! Men det som Google Images gjør er jo meget smart. Dette skal jeg ta med meg videre! Takk! - Slideren mangler litt justeringer ja, og jeg skal gjøre alle bildene klikkbare med linking til rett sted. Takk for det! Ellers takk for rosen også, det er jo litt godt å få det iblant all kritikken! Igjen, takk for skikkelig kritikk. Prøver å fremheve at det er sånt jeg setter pris på! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Salgsorientert webdesign er utrolig komplisert - men prinsippene er gjerne enkle. Man får lett noen "aha"-opplevelser når man får poengtert små detaljer som har litt å si. Husk at for din kunde så er web-siden kun et verktøy - og da må man se på hvordan den kan utføre funksjonen best mulig. Klar kommunikasjon som forhåpentligvis fører til salg. Det går 13 på dusinet av tilbydere av den tjenesten du tilbyr, så du bør tilby et helhetlig tilpasset produkt. Teksten er vel så viktig som designet, og da må de viktigste infopunktene være klokt utformet. I tilfeller der kunden din selv skal stå for deler av innholdet så er dette enda viktigere, siden enkelte ting må selge firmaet bra for at potensielle kunder kommer så langt som til resten av innholdet. Teksten du har nå er ikke ille. Men se hva den selger: ..satser nå fullstendig på digital markedsføring. Ved denne overgangen, er det fullt kjør; nemlig en fullstendig dynamisk nettside som har fokus på å fremme de ulike løsningene vi tilbyr. I tillegg gir vi våre allerede eksisterende kunder en enda større tilgjengelighet ved å la dem kunne bestille tonere og rekvisita direkte fra nettsidene våre. Velkommen til oss! Sidene er håndkodet med validerte standarder som XHTML og CSS. Sidene driftes av innholdssystemet Wordpress. Disse nettsider er designet og utviklet av Den selger web-siden like mye som produktet til kunden din. Og med små modifikasjoner så hadde teksten vært veldig fin på en demoside i en portfolio. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Enig i at den selger nettsida en god del, men nå var vel intensjonen at det skulle være en introduksjon til nettsiden, mens slideren skulle ta for seg hva som Wangs selger. Men ser ut til at jeg må justere litt. Uansett, om noen flere skal ha noe kritikk, så kom med det! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg ble ikke helt dus med fargevalgene. Ble veldig mange farger som jeg ikke syntes passet helt sammen. Kan godt være at de er komplementære farger, men syntes ikke de var passet helt. Synes fargene gjorde at den virket mer som en hjemmeside enn en salgside. Du benytter fire forskjellige blåfarger i design og logo. Så kommer en femte i de roterende salgsarkene. Kanskje redusere dette noe. Det går en tynn linje rundt den lyseblå boksen. Men den stopper ved det brune feltet. Det ser litt merkelig ut. Ville kanskje fjernet denne, og da blir du også kvitt en av blåfargene. Fjern iallefall den nederste linjen om CSS og Wordpress. Det virker heller motsatt enn profesjonelt. Fargevalget i salgsarkene var veldig bra, med unntak av den blåe, som nevnt tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå