Gå til innhold

Ønsker kritikk på Wangs Kontorservice

Anbefalte innlegg

Ønsker kritikk på Wangs Kontorservice

Driver å lager en nettside til en klient nå, og fokuserer på et profesjonellt utseende. De driver hovedsakelig med salg og service av kopimaskiner og pc-er, men fokuserer også på rekvisita o.l.

De prøver nå å fokusere mer på nettsider og e-marketing, derav er noen av ønskene at de skal kunne selge tonere osv direkte fra nettsiden. Dette er noe jeg kommer til å ta litt senere i prosessen.

Siden er ikke 100% ferdig, men ønsker kritikk på hvordan den er nå idag. Kritikk som fargevalg er veldig viktig for meg akkurat nå, så dette hadde jeg satt pris på. Samt hvordan forsiden føles akkurat slik den er idag.

Link: www.bconsulting.no/showcase/wangs/wordpress

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, beklageligvis glemte jeg å fjerne disse før jeg postet linken, disse er ikke meningen å være med i publiseringen. Bare noe tekst jeg tastet inn i full hast for å sjekke Wordpressen. Så til alle; vennligst se bort i fra akkurat dette med "kult" og "fett" på brukte kontormøbler siden. Det blir fjernet.

Jeg er dog enig med deg i fonten. Regner med at det er Trebuchet MS fonten det er snakk om. Jeg skal prøve å bytte ut denne i en annen for å se hva som kan skje.

Noen andre som har kritikk? Jeg er veldig interessert i hva folk syntes om fargevalget på siden, om dette virker profesjonellt osv.

Lenke til kommentar

Da har jeg endret fargen i headeren til en farge som fremhever logo og samtidig er komplementær med de andre fargene. Brukte Adobe Kuler til å finne denne. Er dog ikke helt fornøyd med fargen, men kunde ville ha en lysere farge der også.

Har også endret fonten fra Trebuchet MS til Verdana, og justert litt. Ser mye bedre ut nå.

Hva syntes dere nå?

EDIT: Har også endret slideren til en litt mer fancy og penere en.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Det er helt tydelig at Rammenfoto har kopiert hele greia inn i Photoshop. Forstår ikke poenget med det, da utkastet hans var helt håpløst. Er litt irritert over alt folk bare snapper designet og "mekker" det selv i PS, men men.

Det er vel kun headeren (den beige) som gjør at det blir litt blasst. Er ikke helt fornøyd med den, men dog.

Slideren ble jeg fornøyd med, etter litt justeringer! :)

Men istedet for at dere sitter å fikler med designet mitt i PS(noe som er på kanten av Norsk lov, da det er noe som heter Åndsverk) så kan dere gi meg mere kritikk! :)

blackbrrd: Det kaller jeg skikkelig kritikk! Takk! Den skyggen i header er jeg enig i. Vil ikke droppe den, da den er der for en viss grunn, nemlig å gi innholdet mer dybde. Men jeg skal tone den ned, da den er litt FOR markant nå idag! De sorte stripene skal jeg se hva jeg gjør noe med. :) Om jeg fjerner den sorte stripen i topp føler jeg at den beige fargen blir for fremtredende, dog.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Du, det er for å hjelpe deg eller gi innspill man endrer direkte. Mye lettere å vise enn å forklare...

Enig ang. skyggen på det brune feltet. Det virker tilfeldig og malplassert når det ikke gjennomføres. Er heller ikke veldig fan av brunfargen.

Nå er jeg mer av en koder, og vil påpeke at koden ikke validerer. Dessuten er språket definert til en-US

Likte forøvrig RammenFotos forslag.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spurt om noen kan endre hele oppsettet på sida mi. Dessuten ser det ut som en meget kjapp rendering i PS hvor han har flatet ut header som gjør at hele siden blir meget flat.

Uansett, koden validerer ikke nei. Så nå at det bare var slurvefeil, så disse skal jeg få rettet opp i når jeg går igjennom koden neste gang. Skal også bytte til nb-NO, takk for at du nevnte språket! :)

Lenke til kommentar

Hvorfor hisser du deg opp for at noen mekker på sida i Photoshop? Bilder sier mer enn tusen ord og det var vel derfor han mekket på sida istedetfor å beskrive hva han ville ha gjort. Å dra inn åndsverkloven når noen prøver å hjelpe deg med et design er bare helt håpløst.

Angående designet - hva med å bruke en drop shadow, eller en tilsvarende effekt som er brukt på hw.no?

Endret av blackbrrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første har jeg ikke bedt om at noen endrer sida mi i PS. Da vil det heller ta mye kortere tid å sette seg ned og sette opp en liste over ting man syntes jeg bør endre på, vs å sitte å "leke seg litt" i PS.

Inntrykket jeg fikk av posten var at personen hadde kopiert inn designet i PS for å "leke seg litt", ved å flate ut header, dra ut footer i bredde, legge inn en jalla greie i midten istedet for slider med en stock handlekurv shape fra PS.

Mulig det var for å hjelpe selvsagt, men da er det vel ikke så vanskelig å skrive noe annet enn "Satt å lekte meg litt"? F.eks "sånn ville jeg ha gjort det".

Men nok om det. Tilbake til saken.

Du mener en skygge på det blå istedet?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Blir litt satt ut her når jeg leser hvor irritert du ble over utkastet mitt, Anaxyd.

Du er vel klar over at det var kun for å hjelpe til? Jeg brukte selfølgelig ditt utkast og redigerte vekk/la til det jeg mente burde endres. Skulle jeg lage noe helt nytt for deg?

Jeg følte jeg kunne forklare bedre ved å gjøre kjapp redigering i PS, men tydelig at du ikke er enig. Angående shape fra PS så er jo det bare et eksempel gutt..

Men jeg er i godt humør idag, så jeg tar det med et smil.

Lykke til videre med kritikk! :roll:

Endret av RammenFoto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig sier bilder flere enn tusen ord, men jeg vil gjerne høre hvorfor i denne sammenheng. Det er akkurat den essensen jeg er ute etter. Ikke bare "Sånn ville jeg ha gjort det". Da tenker jeg, ja hvorfor ville du det? Er det fordi det er mer komplementært med designet? Får det mer dynamikk?

Det er dessverre lite som er matnyttig for meg når jeg ikke får vite hvorfor dere mener det. Så det hjelper lite med et bilde akkurat i webdesignkritikk - sammenheng. Dessverre.

Så jeg misforstod deg, da jeg trodde du bare tok designet og "lekte deg" litt for moroskyld. Så beklager det.

Så da kan jeg spørre deg da:

- Hvorfor er teksten du har lagt til grå?

- Hvorfor henger den ikke sammen med menyen?

post-91181-1284059074,6654_thumb.png

Illustrasjon

- Hvorfor fjernet du slideren min, og la til en ny?

- Hvorfor flatet du ut headeren?

- Hvorfor drog du ut footer?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig sier bilder flere enn tusen ord, men jeg vil gjerne høre hvorfor i denne sammenheng. Det er akkurat den essensen jeg er ute etter. Ikke bare "Sånn ville jeg ha gjort det". Da tenker jeg, ja hvorfor ville du det? Er det fordi det er mer komplementært med designet? Får det mer dynamikk?

Det er dessverre lite som er matnyttig for meg når jeg ikke får vite hvorfor dere mener det. Så det hjelper lite med et bilde akkurat i webdesignkritikk - sammenheng. Dessverre.

Så jeg misforstod deg, da jeg trodde du bare tok designet og "lekte deg" litt for moroskyld. Så beklager det.

Så da kan jeg spørre deg da:

- Hvorfor er teksten du har lagt til grå?

- Hvorfor henger den ikke sammen med menyen?

post-91181-1284059074,6654_thumb.png

Illustrasjon

- Hvorfor fjernet du slideren min, og la til en ny?

- Hvorfor flatet du ut headeren?

- Hvorfor drog du ut footer?

Jeg endret også farge i headeren, men jeg er fortsatt ikke fornøyd med fargene. Det kræsjer. Prøv deg ut med forskjellige farger.

Angående hvordan teksten er plassert så er det kun et eksempel, jeg tok meg ikke tid til å justere tekst i forhold til linjer, da det er noe du gjør selv.

Jeg endret form på slideren, syns ikke det passet med en firkantet form.

Dro ut footeren rett og slett for at det så bedre ut.

Personlig syns jeg du har laget en ganske a4-side, ikke noe som skiller seg ut. (merk personlig).

"..satser nå fullstendig på digital markedsføring. Ved denne overgangen, er det fullt kjør; nemlig en fullstendig dynamisk nettside som har fokus på å fremme de ulike løsningene vi tilbyr. "

Føler den teksten ikke retter seg direkte til brukere, blir bare ord som er pyntet på. Jeg vil vite HVA dere selger, PRISER, LEVERING osv..

Endret av RammenFoto
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Respekter norsk lov for åndsverk! Alt innhold på disse sider tilhører Wangs Kontorservice AS, om ikke annet er nevnt.
Erstatt denne med en diskre copyrightnotis. Sinte befalinger nederst på siden er uprofessjonelt.

Sidene er håndkodet med validerte standarder som XHTML og CSS. Sidene driftes av innholdssystemet Wordpress.
Hva er relevansen? Unødvendig info.

Du har også uforholdsmessig stor egenreklame. Ta heller bedre betalt for selve oppdraget og lever en mer profesjonell side uten obskøn reklame, gjør det ihvertfall i tekstform om du skal ha egenreklame.

Undersidene med produkter har linker som tar brukeren rett ut av siden uten noen klar vei tilbake. Ikke 100% positivt når det gjelder å beholde potensielle kunder på siden lenge. La de gjerne åpnes i et nytt vindu, eller til nøds kan du bruke en ramme. (Tenk ala den du får på google images.) Det beste er selvfølgelig utfyllende tekst på egen side der det er mulig, evt. en kort beskrivelse med linker videre.

Den greia med 5 roterende salgsark på framsiden mangler mer info. Det forventes på en måte at man skal bli ført videre til undersider når man trykker på en slik.

Men over til det positive:

-Den greia med 5 roterende salgsark på framsiden er ellers veldig fin.

-Du viser god bruk av grafisk design når det gjelder å selge produkter - det som skal få oppmerksomhet får det, mens resten forblir tilgjengelig og lettlest.

-Flott med essensiell kontaktinfo og org.nr synlig nederst på sidene, konsekvent. Det lyser seriøsitet, og kunder slipper å lete lenge for kontaktinfo.

Når det gjelder å utvide med muligheter for å bestille rekvisita på nett så bør du ta det tidlig. Det krever litt prøving og feiling for å finne ut hva som føles bra ut når man ikke skal rulle ut en stor web-butikkløsning, men kun ha noen enkle skjema med bestilling. Kjekt å ha god kommunikasjon på akkurat dette tidlig - gjerne kun med mockups uten noe backend.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...