Gå til innhold

Høsttilbud på sykler?


Mazeking

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ny sykkel. Etter tips fra diverse kollegere og litt logisk tankegang så skulle man tro at sykkelbutikker og sportsbutikker på høsten vil rydde plass for nye modeller og andre typer sportsutstyr. Har trålet tilbudsaviser siden i midt på sommeren men har ennå ikke funnet noe "halv pris" eller deromkring tilbud. Når er det man egentlig gjør det beste kjøpet?

 

Jeg er da primært på utkikk etter en eller annen terrengsykkel med grei gaffel foran, skivebrems og kurrant gir. Hadde håpet at en sykkel med listepris på ca 15.000 med dette utstyrer dumpa ned i 50% nå som birken er over og sykkelsessongen går mot slutten. Merke etc har jeg ikke noe forhold til. Har en gammel sliten Everest sykkel i dag som ble kjøpt for 4000 for 7 år siden så alt blir en forbedring for meg :-)

 

Har sett at Oslo sportslager har hatt "tilbud" på sykler i annonser på baksiden av aftenposten gjennom sommeren, men synes ikke disse prisen har vært helt sinnsykt gode.

 

Er det bare meg som har litt for høye forventninger til pris her eller er det mulig å få en rimelig bra sykkel til halv pris nå på høsten?

 

Bor i Oslo og det burde vel vært pleny med muligheter her....

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på utkikk etter en ny sykkel. Etter tips fra diverse kollegere og litt logisk tankegang så skulle man tro at sykkelbutikker og sportsbutikker på høsten vil rydde plass for nye modeller og andre typer sportsutstyr. Har trålet tilbudsaviser siden i midt på sommeren men har ennå ikke funnet noe "halv pris" eller deromkring tilbud. Når er det man egentlig gjør det beste kjøpet?

 

Dei verkeleg gode tilbuda får du neppe før i oktober-november.

Lenke til kommentar

Men da begynner det å bli utplukket...

 

Har sjekket litt rundt etter sykkel selv nå i høst og ser at det typisk er 30% å få de fleste steder hvor det fortsatt er litt igjen av utvalget.

 

Ja det er vel et problem det der. 30% nå og greit utvalg. Venter man lenger dropper prisene mer, men det er ikke alt som er å få tak i. Får vel kikke litt mer og se hva jeg ender opp med...

Lenke til kommentar

Fikk en meget bra Cannondale for noen år siden, som butikken bestilte fra restlager. Dette var da rester av årets modeller som skulle ut før neste modellene kom inn igjen. Det ble ikke halv pris, men en 30% teller en del når sykkelen koster 20k i utgangspunktet.

Ta en telefon til Sykkelsenteret i Bergen og spør om de vil høre med fabrikk etter rester.

 

EDIT: Husker jeg ikke helt feil var tidspunktet i månedsskiftet sept/okt.

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Selv mener jeg denne burde være et godt kjøp. Se på den i butikken, bestill fra nettbutikken:

 

http://antonsport.no/s/p.aspx?pid=7960&cid=1045&vid=48092

 

 

Takk! Tar en kikk på denne også. Har traska rundt og prøvd en masse forskjellige sykler fram til nå. Det som slår meg er "feelingen" når man sitter på en sykkel. Den er fryktelig individuell og totalt uavhengig av utstyr. Man sitter tross alt på setet og holder i styret. Noen sykler føles bare helt feil selv om de er dyre og er bra specca. Bør jeg ta med mitt gamle vrak til butikken slik at de får samme oppsett på en ny sykkel som jeg har på dagens sykkel? Synes noen har litt for snodig grep, (smalt styre?) og merkelig sete etc. Merker også stor forskjell på gafler. Har hoppa opp og ned diverse fortauskanter i Oslo. RS Reba var helt klart en knall gaffel. Mye annet synes jeg virker slapt og fjærer fælt selv med lockout skrudd på. Jaggu ikke lett å google seg til en liste over gafler med sammenligninger heller. Har vekta på syklisten mye å si på gaffel? Veier vel et par og åtti kilo.

 

Fanken ikke lett å finne en sykkel man føler man sitter bra på selv om utstyret er bra!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...