Eddie123 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hei. Trenger litt hjelp til å velge nytt skjermkort, da jeg har vært ute av databygge-sirkuset en stund. Har for tiden et Nvidia 8800GT kort, med 512 MB ram. Har snakket med den lokale butikken, og de anbefaler enten et Radeon HD 5830 1GB, eller et nvidia 460 768MB kort. Hva tor dere er best av disse to? Eller, er det noe annet som vil være bedre ? Mine kriterier er mest for pengene, stillegående, og som vil passe sammen med mitt system. Når jeg spiller, er det helst spill som Call of Duty Modern warfare, eller tilsvarende. Oppsett: P5QPro hovedkort, E8800 prosessor, 600W PSU, 4GB ram, Win 7 64bit Home Premium. Råd taes imot med takk ! Vegard Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Jeg vil anbefale deg et GTX 460 1 GB kort framfor HD 5830 1 GB. GTX 460 koster vel rundt 1500 til 2000 kr kommer an på produsent, kjøle løsning og hvor du kjøper det. Og GTX 460 er vel det kortet som gir mest for pengene i dag. MSI og Gigabyte har kort som er stillegående og holder ganske lav temperatur på grunn av gode kjølere. Endret 3. september 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Jeg vil anbefale deg et GTX 460 1 GB kort framfor HD 5830 1 GB. GTX 460 koster vel rundt 1500 til 2000 kr kommer an på produsent, kjøle løsning og hvor du kjøper det. Og GTX 460 er vel det kortet som gir mest for pengene i dag. MSI og Gigabyte har kort som er stillegående og holder ganske lav temperatur på grunn av gode kjølere. Ja, det er vel det inntrykket jeg har fått også, etter å ha lest en del tester. Da er det vel bare å finne ut hvilke av den460 kortene som er stllest. Vegard Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Tja, skal jeg svare på det, blir det et svar litt på kanten kanskje. Jeg har 2 x Gigabyte GTX 460 OC kort, og det er de stilleste kortene jeg har brukt i de snart 20 årene jeg har holdt på med PC, da teller ikke passive kjølte kort. Jeg hadde tidligere Sapphire HD 4870 Vapor-X kort, og det var stille, men Gugabyte sin GTX 460 kort er mye stillere. Jeg hører ikke viftene før de kommer over 60 - 65 % hastighet, og selv da sjenerer de ikke. Selv ikke på full fres er støyen, den lille de lager, sjenerende for min del. Jeg har vært ATI "fanboy" hele tiden, men etter å ha kjøpt de to GTX 460 kortene, tviler jeg på at jeg neste gang kjøper ATI eller AMD skjermkort som de nå vil hete. Men for all del, MSI sine GTX 460 kort med Twin Frozr II kjøleren skal også være stille. Endret 3. september 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå