Jotun Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har den standard linsa til Olympus, 14-42, og ønsker å utvide litt.... Har lyst å kunne fotografere litt på avstand og har sett på Olympus Zuiko Digital ED 40-150mm 1:4.0-5.6. Ligger jo på 2500 ny, sikkert rimeligere brukt. Men er det et greit kjøp? Alternativer? Har dessverre begrenset kunnskaper om dette. Ønsker å kunne komme nærmere innpå motiver når eg er på fjellet. Ta bilder av dattera uten å måtte for nært og forstyrre evt. lek osv... Lenke til kommentar
dags Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Denne er helt utmerket. Den "gamle" utgaven som mange mener er hakket bedre finer du bla. brukt på www.foto.no her: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?searchstring=Olympus&id=133684 Tenker du å bruke litt mer penger er ZD 70-300 et greit alternativ, men første valget mitt vil være ZD 50-200mm, f: 2.8-3.5 evt med EC-14 telekonverter.... 1 Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har den standard linsa til Olympus, 14-42, og ønsker å utvide litt.... Har lyst å kunne fotografere litt på avstand og har sett på Olympus Zuiko Digital ED 40-150mm 1:4.0-5.6. Ligger jo på 2500 ny, sikkert rimeligere brukt. Men er det et greit kjøp? Alternativer? Har dessverre begrenset kunnskaper om dette. Ønsker å kunne komme nærmere innpå motiver når eg er på fjellet. Ta bilder av dattera uten å måtte for nært og forstyrre evt. lek osv... Japan photo selger 40-150 for 1299. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Denne er helt utmerket. Den "gamle" utgaven som mange mener er hakket bedre finer du bla. brukt på www.foto.no her: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?searchstring=Olympus&id=133684 Tenker du å bruke litt mer penger er ZD 70-300 et greit alternativ, men første valget mitt vil være ZD 50-200mm, f: 2.8-3.5 evt med EC-14 telekonverter.... 70-300 har eg hørt er litt overkill? Tilsvarer vel 600 i 35mm? 50-200 hadde også vært mitt førstevalg.... Men ikke kontoen sitt førstevalg Har den standard linsa til Olympus, 14-42, og ønsker å utvide litt.... Har lyst å kunne fotografere litt på avstand og har sett på Olympus Zuiko Digital ED 40-150mm 1:4.0-5.6. Ligger jo på 2500 ny, sikkert rimeligere brukt. Men er det et greit kjøp? Alternativer? Har dessverre begrenset kunnskaper om dette. Ønsker å kunne komme nærmere innpå motiver når eg er på fjellet. Ta bilder av dattera uten å måtte for nært og forstyrre evt. lek osv... Japan photo selger 40-150 for 1299. Lenge leve prisguiden.no. Der var laveste 2499....... Er det "løp og kjøp" pris? Ser det er linser som er tatt ut av en kit pakke. Derfor den lave prisen. Uten originaleske som betyr nada etter mitt vet... 1 Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har en 40-150mm. Det er en fin-fin liten greie - fokuserer sånn passe kjapt osv. Om du vil ha litt bedre lysstyrke og optikk men ikke et fullt så lite objektiv, så finn den gamle modellen brukt. Den nye har blå ring, det har ikke den gamle. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Er det "løp og kjøp" pris? Jepp. Du finner den muligens brukt så billig som 800, men når det er så lite å spare så er det nesten ingen vits. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Denne er helt utmerket. Den "gamle" utgaven som mange mener er hakket bedre finer du bla. brukt på www.foto.no her: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?searchstring=Olympus&id=133684 Tenker du å bruke litt mer penger er ZD 70-300 et greit alternativ, men første valget mitt vil være ZD 50-200mm, f: 2.8-3.5 evt med EC-14 telekonverter.... 70-300 har eg hørt er litt overkill? Tilsvarer vel 600 i 35mm? 50-200 hadde også vært mitt førstevalg.... Men ikke kontoen sitt førstevalg Har den standard linsa til Olympus, 14-42, og ønsker å utvide litt.... Har lyst å kunne fotografere litt på avstand og har sett på Olympus Zuiko Digital ED 40-150mm 1:4.0-5.6. Ligger jo på 2500 ny, sikkert rimeligere brukt. Men er det et greit kjøp? Alternativer? Har dessverre begrenset kunnskaper om dette. Ønsker å kunne komme nærmere innpå motiver når eg er på fjellet. Ta bilder av dattera uten å måtte for nært og forstyrre evt. lek osv... Japan photo selger 40-150 for 1299. Lenge leve prisguiden.no. Der var laveste 2499....... Er det "løp og kjøp" pris? Ser det er linser som er tatt ut av en kit pakke. Derfor den lave prisen. Uten original eske som betyr nada etter mitt vet... 40-150 får jo fin omtale i tester, så 1299 er en veldig fin pris. Og orginal esken er jo ikke verd 1200 kr. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Det er noen fine bilder utpå den da?? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Er det "løp og kjøp" pris? Jepp. Du finner den muligens brukt så billig som 800, men når det er så lite å spare så er det nesten ingen vits. Heller nytt og 400 kroner mer er min holdning.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har sett verre bilder enn det som 40-150mm-en leverer. Det er et billig plastrør som egentlig burde forbigås med stillhet. Men da gjør man seg en bjørnetjeneste, for det er et av de mest trivelige objektivene til Olympus. Jeg har brukt min mye, og er egentlig en favoritt. Jeg har også 70-300mm-en, og den er også i katergorien mye for pengene. Men ettersom den er meget lang, så er den vanskeligere å bruke. Blir egentlig et objektiv for spesiellt interesserte. 50-200 er jo den alle sikler etter, og den man kjøper når man for for mye penger Men jeg vil våge påstanden om at en 40-150mm bør en ha, også hvis man kjøper 70-300mm eller 50-200mm. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Flotters! Da går den i bestilling. Billig plastrør Man må en plass begynne. Man har alltids penger, men føler ikke at med mitt "forbruk" så "trenger" eg den dyre 50-200 linsa... Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Godt valg. Om du skulle ta av på utstyrsfronten senere, så er det uansett fint å ha noe portabelt utstyr til å ha med på ferie etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå