Gå til innhold

Telelinse til Olympus E620

Anbefalte innlegg

Har den standard linsa til Olympus, 14-42, og ønsker å utvide litt....

Har lyst å kunne fotografere litt på avstand og har sett på Olympus Zuiko Digital ED 40-150mm 1:4.0-5.6. Ligger jo på 2500 ny, sikkert rimeligere brukt.

Men er det et greit kjøp? Alternativer? Har dessverre begrenset kunnskaper om dette.

Ønsker å kunne komme nærmere innpå motiver når eg er på fjellet. Ta bilder av dattera uten å måtte for nært og forstyrre evt. lek osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lyst å kunne fotografere litt på avstand og har sett på Olympus Zuiko Digital ED 40-150mm 1:4.0-5.6. Ligger jo på 2500 ny, sikkert rimeligere brukt.

Men er det et greit kjøp? Alternativer? Har dessverre begrenset kunnskaper om dette.

Ønsker å kunne komme nærmere innpå motiver når eg er på fjellet. Ta bilder av dattera uten å måtte for nært og forstyrre evt. lek osv...

Japan photo selger 40-150 for 1299.

Lenke til kommentar

Denne er helt utmerket. Den "gamle" utgaven som mange mener er hakket bedre finer du bla. brukt på www.foto.no her: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?searchstring=Olympus&id=133684

Tenker du å bruke litt mer penger er ZD 70-300 et greit alternativ, men første valget mitt vil være ZD 50-200mm, f: 2.8-3.5 evt med EC-14 telekonverter....

70-300 har eg hørt er litt overkill? Tilsvarer vel 600 i 35mm?

50-200 hadde også vært mitt førstevalg.... Men ikke kontoen sitt førstevalg :)

Lenge leve prisguiden.no. Der var laveste 2499.......

Er det "løp og kjøp" pris?

Ser det er linser som er tatt ut av en kit pakke. Derfor den lave prisen. Uten originaleske som betyr nada etter mitt vet...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne er helt utmerket. Den "gamle" utgaven som mange mener er hakket bedre finer du bla. brukt på www.foto.no her: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?searchstring=Olympus&id=133684

Tenker du å bruke litt mer penger er ZD 70-300 et greit alternativ, men første valget mitt vil være ZD 50-200mm, f: 2.8-3.5 evt med EC-14 telekonverter....

70-300 har eg hørt er litt overkill? Tilsvarer vel 600 i 35mm?

50-200 hadde også vært mitt førstevalg.... Men ikke kontoen sitt førstevalg :)

Lenge leve prisguiden.no. Der var laveste 2499.......

Er det "løp og kjøp" pris?

Ser det er linser som er tatt ut av en kit pakke. Derfor den lave prisen. Uten original eske som betyr nada etter mitt vet...

40-150 får jo fin omtale i tester, så 1299 er en veldig fin pris. Og orginal esken er jo ikke verd 1200 kr. :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg har sett verre bilder enn det som 40-150mm-en leverer.

Det er et billig plastrør som egentlig burde forbigås med stillhet. Men da gjør man seg en bjørnetjeneste, for det er et av de mest trivelige objektivene til Olympus. Jeg har brukt min mye, og er egentlig en favoritt.

Jeg har også 70-300mm-en, og den er også i katergorien mye for pengene. Men ettersom den er meget lang, så er den vanskeligere å bruke. Blir egentlig et objektiv for spesiellt interesserte.

50-200 er jo den alle sikler etter, og den man kjøper når man for for mye penger ;)

Men jeg vil våge påstanden om at en 40-150mm bør en ha, også hvis man kjøper 70-300mm eller 50-200mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...